Klapy kolektora 2.0 147KM GH Problem

Postprzez adam77 » 20 wrz 2014, 20:24

Witam ma problem a mianowicie klapki ,myślałem że ten problem nie dotyczy mazdy gh ,ale jednak na wolnych obrotach stuka silnik ja diesel. Odłączyłem zaworek który steruje klapami i stukanie znikło, pytanie, co sie stanie jak będę miał to odłączone do czasu kiedy przyjdą nowe klapy ?
Po odłączeniu jakoś nie zauważyłem jakieś różnicy w przyspieszaniu.
A moze w ogóle tego nie wymieniać ?
Identyczne jest u mnie jak na tym filmie
http://www.youtube.com/watch?v=_O8qSw4d ... re=related
Ostatnio edytowano 20 wrz 2014, 20:39 przez adam77, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 21:50
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 GH PB+LPG
2008r

Postprzez leonidsas » 20 wrz 2014, 20:32

ja się wypowiem klapki vris i inne ustrojstwa wymyślone w przerwie na lunch księgowego skośnookiego powinny zniknąć --- to żart ale tak jest

Dopisano 20 wrz 2014, 20:36:

miałem ostanio na warsztacie st 220 tam to jest kosmos vris padnięty a klapki dalej chodzą więc usunałem zbęddny badziew ---serio to za system vris powini dostać w ryj
leonidsas
 

Postprzez adam77 » 20 wrz 2014, 20:52

To co mam to usunąć ? czy wymienić na nowe komplet 200pln myślę żę na 100k wystarczy.
Może koś się wypowie kto zdemontował i jezdzi bez tych klapek...
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 21:50
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 GH PB+LPG
2008r

Postprzez leonidsas » 20 wrz 2014, 20:59

Ja auta modyfikuję zmiana długości kolektora i zmiana objętości nie stanowi różnicy ---sam tego nie zrobisz bo demontując itb zrobione przez mazdę musisz zrobić logi i wprowadzić do ecu eloł

Dopisano 20 wrz 2014, 21:04:

za taki hajs to wymieniaj -- nie namaawiam , ale co? zmiana prowadnic , uszczelek itd?
leonidsas
 

Postprzez brodaM6 » 21 wrz 2014, 08:25

Ja bym wypirzyl klapki jak połowa hamborgerow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 21 wrz 2014, 13:19

a ja przenoszę do działu GH ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez adam77 » 21 wrz 2014, 18:26

brodaM6 napisał(a):Ja bym wypirzyl klapki jak połowa hamborgerow :)


A kto mi zrobi remap?

Dopisano 21 wrz 2014, 18:27:

brodaM6 napisał(a):Ja bym wypirzyl klapki jak połowa hamborgerow :)


A kto mi zrobi remap?
Początkujący
 
Od: 10 cze 2014, 21:50
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 GH PB+LPG
2008r

Postprzez rymko » 22 wrz 2014, 00:11

No właśnie , ktoś skroi za to hajs !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez jarkuw » 4 cze 2018, 07:28

Witam.

Czy wie ktoś może jak powinno prawidłowo działać sterowanie klapami kolektora w silniku 2.0 LF 147 km? U mnie wygląda następująco:

1 – dźwigienka klapek górnych (zawirowań powietrza) – znajdująca się za przepustnicą jest na dole w momencie odpalenia auta. Po chwili pracy
przesuwa się do góry i już nie zmienia swojego położenia. Parametr dla tych klapek IMRC w programie forscan jest cały czas na OFF podczas
jazdy w całym zakresie obrotów.
2 – dźwigienka klapek dolnych (zmiennej długości kolektora) – znajdująca się z przodu kolektora po włączeniu stacyjki (bez odpalenia silnika)
zostaje zaciągnięta. Parametr dla tych klapek IMTV w programie forscan jest od początku ON. Podczas jazdy dopiero przy obrotach 6000
zmienia się na OFF.

Zaworki sprawdzone: drożne, cewki z odpowiednią opornością, po podłączeniu na krótko pod aku działają prawidłowo. Zakupiłem komplet używanych na podmianę i zachowują się tak samo. Nie wiem czy praca klapek w mojej maździe jest prawidłowa? Czy ktoś z Was przyglądał się pracy klap w swoim aucie z tym samym silnikiem co mój? Nie znam nikogo w mojej okolicy z takim silnikiem i nie mam jak tego sprawdzić.

W Volvo S40 1.8 benzyna z podobnym układem kolektora ssącego zachowanie się dźwigienek jest inne. Po dodaniu gazu na biegu jałowym dźwigienka klapek górnych porusza się wraz z podnoszącymi się obrotami. Dźwigienka klapek dolnych też wykazuje zmiany w zależności od obrotów.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 13:42
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147 KM 2009

Postprzez jarkuw » 7 cze 2018, 20:34

Panowie. Wykonałem dziś m klika pomiarów i na solenoidzie – zaworku podciśnienia sterującym klapkami zawirowań powietrza (dźwigienka nr 1) na rozgrzanym silniku mam 10 V natomiast na drugim jest właściwe 12-13V tak jak na akumulatorze. To niepełne napięcie nie jest w stanie otworzyć przepływu podciśnienia na zaworku. Od czego zacząć ? Co może być przyczyną ?

Dopisano 8 cze 2018, 09:09:

Napięcie 10V było mierzone na odpiętej wtyczce. Na podłączonym zworze z rana na zimnym jest 12-13 V czyli prawidłowo i dźwigienka się zaciąga natomiast po nagrzaniu silnika jest 0 V i już tak zostaje i klapki nie pracują, dźwigienka jest niezaciągnięta i parametr IMRC jest cały czas OFF. Albo PCM jest walnięty (czytałem o przegrzewaniu się tranzystorów ale to w Fordach) albo któryś z czujników daje do PCM taki sygnał , że ten ustawia IMRC na OFF.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 13:42
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147 KM 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6