Jak zdjąć pasek alternatora
Strona 1 z 1
Panowie mam mały problem. Dziś chciałem wymienić pasek alternatora w mojej M6 (kupiłem Contitech), jednak nie mogliśmy z kolegą znaleźć napinacza. Wymieniał już ktoś u siebie i da cenną wskazówkę? Pozdrawiam
Odgrzeję trochę temat. Aby bez problemów zdjąć, a potem założyć pasek klinowy, trzeba odkręcić prawe przednie koło, następnie zdjąć plastykową boczną osłonę nadkola za którą znajduje się silnik. Jest ona mocowana na z tego co pamiętam 5 zatrzaskami. Dwa zatrzaski są po prawej stronie schowane za osłoną nadkola, zalecam odkręcić część nadkola przymocowaną do zderzaka /z tego co pamiętam 4 śruby krzyżakowe, jedna na klucz 10 i jeden zatrzask/ oraz kilka kołków z prawej strony, aby móc odgiąć nadkole. Mamy teraz dojście do napinacza. Za pomocą giętego klucza oczkowego o rozmiarze 14 poluzowujemy napinacz. Tak jak napisał "piolms" napinacz posiada na swojej obudowie strzałkę w którą stronę trzeba naciskać – zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Posiada on też wskaźnik napięcia paska, na podstawie którego możemy ustalić jego rozciągnięcie. Chodzi on naprawdę ciężko, dlatego klucz musi być długi i dobrze trzymać. Nie polecam tanich kluczy z marketu, bo zniszczy się tylko śrubę. Szkoda, że nie przeczytałem tego wątku wcześniej, w zeszłym tygodniu wymieniałem alternator, to bym zrobił fotorelację.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6