Jak zdjąć pasek alternatora

Postprzez ajsmeno » 26 kwi 2014, 18:45

Panowie mam mały problem. Dziś chciałem wymienić pasek alternatora w mojej M6 (kupiłem Contitech), jednak nie mogliśmy z kolegą znaleźć napinacza. Wymieniał już ktoś u siebie i da cenną wskazówkę? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2014, 19:54

Szukaj tutaj:

napinacz _LF.jpg


napinacz_LF_1.jpg


daj znać jak poszło :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ajsmeno » 26 kwi 2014, 19:57

Dzięki wielkie Wojtku, ale właśnie to próbowaliśmy odkręcić, nie dało rady..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2014, 20:17

ugnij to... i zwolnij pasek

napinacz_LF_2.png
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piolsm » 30 kwi 2014, 22:35

na napinaczu są strzałki widoczne z boku w którą stronę luzować trzeba mieć naprawdę dobry długi klucz o ile pamiętam 14

powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 127 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez daras404 » 11 maja 2014, 19:43

Odgrzeję trochę temat. Aby bez problemów zdjąć, a potem założyć pasek klinowy, trzeba odkręcić prawe przednie koło, następnie zdjąć plastykową boczną osłonę nadkola za którą znajduje się silnik. Jest ona mocowana na z tego co pamiętam 5 zatrzaskami. Dwa zatrzaski są po prawej stronie schowane za osłoną nadkola, zalecam odkręcić część nadkola przymocowaną do zderzaka /z tego co pamiętam 4 śruby krzyżakowe, jedna na klucz 10 i jeden zatrzask/ oraz kilka kołków z prawej strony, aby móc odgiąć nadkole. Mamy teraz dojście do napinacza. Za pomocą giętego klucza oczkowego o rozmiarze 14 poluzowujemy napinacz. Tak jak napisał "piolms" napinacz posiada na swojej obudowie strzałkę w którą stronę trzeba naciskać – zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Posiada on też wskaźnik napięcia paska, na podstawie którego możemy ustalić jego rozciągnięcie. Chodzi on naprawdę ciężko, dlatego klucz musi być długi i dobrze trzymać. Nie polecam tanich kluczy z marketu, bo zniszczy się tylko śrubę. Szkoda, że nie przeczytałem tego wątku wcześniej, w zeszłym tygodniu wymieniałem alternator, to bym zrobił fotorelację.
Załączniki
3440061_1.jpg
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6