Uszkodzona sonda lambda – diagnostyka i objawy

Postprzez ostry1985 » 15 kwi 2014, 23:10

Witam

Mam pewien problem. Po redukcji biegów, przy przyspieszaniu autko traci moc. Uprzedzam pytania, oprócz wymiany świec i wszystkich filtrów, płynów nic w samochodzie po zakupie nie było robione. Świeci się check engine, jak i również kontrolka poduszek (2 razy przerwa. 1 raz). Po podłączeniu pod komputer pokazuje następujące błędy: P0133, P2195 i dodatkowo: sonda lambda1, czujnik1.

Pytanie brzmi: czy wymieniać sondę przed katalizatorem? (Jeśli tak, to jaki powinienem zastosować zamiennik. Aktualna sonda to oryginał LF4J-LZA07 md17 k4243. Cztery przewody: biały, żółty, niebieski i fioletowy). Czy szukać problemów gdzie indziej? Dodam, że brak mocy nie występuje nonstop, lecz jest bardzo dokuczliwy.

Mam nadzięję, że napisałem to co najważniejsze i bardziej doświadczone osoby będą mogły mi pomóc.

Dziękuje i serdecznie pozdrawiam
ostry1985
 

Postprzez daras404 » 16 kwi 2014, 09:53

Witam, masz podobną sondę do mojej ja w 2,5l mam LZA07-MD16. Do naszych mazd na chwilę obecną zamienniki nie występują. W katalogach f-m NTK, Bosch czy Denso nasz model nie istnieje. Oryginalna mazdowska sonda poza ASO to koszt 900zł.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez ostry1985 » 16 kwi 2014, 19:31

Kolego a czy orientujesz się może jest jest z sondami tzw uniwersalnymi? Jakie w ogóle jest napięcie na tej md17? Powiem szczerze, że nie spodziewałem się takiego problemu na początek.
ostry1985
 

Postprzez daras404 » 16 kwi 2014, 20:54

No właśnie, próbuję sprawdzić jak to jest, czy prawdą jest to co mi się wydaje, że nasze sondy poza ceną różnią się jedynie końcówką i logo mazdy. Jeżeli tak, to uniwersalne mogłyby być. W postach modeli GG/GY była mowa o tym, aby zamienniki były m-ki NTK, gdyż użycie sondy m-ki Bosch powodowało falowanie obrotów na biegu jałowym.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2014, 23:27

ostry1985 napisał(a):Po podłączeniu pod komputer pokazuje następujące błędy: P0133, P2195 i dodatkowo: sonda lambda1, czujnik1.

P0133 i P2195 – sonda 1 do wymiany... zablokowała się

ps. 1 problem = 1 wątek...
co do kodu poduszek, to poszukaj na forum... kod 21 dla ułatwienia...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6