Sonda Lambda – poszukiwanie zamienników

Postprzez daras404 » 5 kwi 2014, 07:07

Witam, w związku z uszkodzeniem sondy lambda – tej przed katalizatorem o symbolach A5:L509-188G1 LZA07-MD16, w której podczas wykręcania uszkodziłem gwint, zostałem zmuszony do poszukania nowej. Nowa sonda org. mazdy poza serwisem to 895zł – cena z wczoraj. W serwisie nie sprawdzałem, aby sobie nie psuć dnia. Mając na uwadzde cenę postanowiłem poszukać w necie. I tu <płacze> ZONK. Nie ma nic. Ściągnąłem katalogi firm Bosch, NTK, Denso itp, a tam Mazda 6 GH nie istnieje. W sklepie poinformowali mnie, że zamienników nie ma – i tyle. Przeglądając forum kolegów z GG/GY znalazłem informację o stosowaniu sond szerokopasmowych dedykowanych grupie VW. Ponoć najlepiej pracują f-my NTK. Akurat traf chciał, że kolega posiadał mało używaną LZA11-V2 m-ki NTK /cena nowej to ok. 500zł/. Podczas ich oględzin stwierdziłem, że wyglądają identycznie, nawet odcień przewodów jest ten sam – zdjęcie nr 1. "Identycznie" poza tym, że oryginalna ma wytłoczone logo "MAZDA" i inną końcówkę, to wszystko warte 400zł. Ponadto, gdzieś na allegero wyczytałem ofertę sprzedaży sondy szerokopasmowej z opisem, że jeżeli kolory przewodów się zgadzają to na pewno będzie pasować.
Postanowiłem zrobić test czy można ją zastosować w Mazdzie. Starą nagwintowałem, /trochę krzywo wyszło co widać na zdjęciu – ta po lewej/, wkręciłem w kolektor wkładke gwintowaną do naprawy gwintu M16x1,5 – zdjęcie nr 2 i wkręciłem starą sondę. Przejechałem sie samochodem zczytując dane programem FORscan. Potem po przełożeniu kostek zrobiłem to samo z lambdą grupy VW. Przejechałem na razie jakieś 100km, błędów żadnych mi komputer nie wykazuje. Sondy zachowują się identycznie, podobnie reagują na styl jazdy, mają takie same krzywe. Jedynie zakres wartości O2S11 /czerwony wykres/ – odbiega od oryginału i jest wyższy. Wydaje mi się, że to wynika ze stanu użycia sond oraz warunków na drodze – jechałem drogą krajową, więc warunki były zmienne. Minimalne zmiany parametrów sondy za katalizatorem /kolor zielony/ wskazuje na jej prawidłową pracę.
Wykres różowy TP1 – czujnik otwarcia przepustnicy.
Wykres niebieski RO2FT1- korekta dawki paliwa przez sondę lambda – w sumie nie potrzebnie go umieściłem.

Jeżeli popełniłem gdzieś błąd w rozumowaniu, to proszę o informację, nie jestem mechanikiem tylko tzw. "dłubaczem. Może ktoś ma podobne doświadczenie z wymiana sondy, lub może sprawdzić zakres pracy sondy w parametrze O2S11 i potwierdzić moje przypuszczenia, że zmienia się on w zależności od jej stanu. Pozdrawiam.

EDIT 05.04.2014

Spiesząc się aby złożyć "grata" do kupy, nie dołączyłem do wykresów jeszcze jednego zapisu – wkaźnika AFR – określającego stosunek mieszanki paliwowo – powietrznej. Idealny jest stosunek 14,7 kg powiatrza na 1 kg benzyny co stanowi wartość = 1. Powyżej tej wartości mieszanka jest uboga, poniżej jest bogata. Niestety nie zrobię już testów oryginalnej sondy. Niestety albo program FORscan albo komputer samochodu nie jest w stanie określić wartości pośrednich pomiędzy 1 i 2, choć wykres jest sinosuidalny. Wykres wygląda jakby przesunięty do góry. Podczas gwałtownego przyspieszania wykres AFR jest prostolinijny i powinien być poniżej 1 – a wskazuje na 1, po puszczeniu pedału gazu dochodzi do 2, a podczas spokojnej jezdy według osi y ma jakieś 1,3 / zdjęcie tego nie obejmuje, w tym momencie jest 1,1/ choć program widzi znowu tylko 1. Albo to wina oprogramowania albo jednak z sondą jest coś nie tak. Może podrzuci ktoś swoje wykresy AFR lub O2S11.

Jeżeli chodzi o jazdę samochodem to po przejechaniu kolejnych 100km, spalanie w normie, auto może jest odrobinę zwinniejsze. Żadnych błędów.

EDIT 08.07.2014

Po przejechaniu 5000km stwierdzam, że zamiennik sprawdza się wyśmienicie. Na chwilę obecną komputer nie wykazuje żadnych błędów zarówno na benzynie jak i na LPG. Po 4000 km pojawiły się błędy ubogiej mieszanki biegu jałowego oraz delikatne falowanie obrotów, ale jak się później okazało było to spowodowane nieszczelnością podciśnienia.
Załączniki
20140404_081430.jpg
Porównanie sond – po lewej oryginalna, po nieudolnym gwintowaniu, po prawej grupy VW
20140404_081550.jpg
Wkładka gwintowana, której użyłem, aby zmniejszyć gwint M18 na M16
bieg jałowy.PNG
przygazowanie na luzie.PNG
przyspieszanie.PNG
stała prędkość.PNG
puszczenie gazu.PNG
afr.PNG
Ostatnio edytowano 19 paź 2015, 00:22 przez daras404, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez daras404 » 18 kwi 2014, 14:58

Mijają dwa tygodnie i nic. Nikt z kolegów mających benzynę nie ma interfejsu i laptopa <co?>
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Wojtek » 18 kwi 2014, 16:15

mam interfejs, ale nie mam Mazdy :|

daras404 napisał(a):Albo to wina oprogramowania albo jednak z sondą jest coś nie tak.

raczej program zaokrągla...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mac83 » 15 paź 2015, 18:12

Cześć daras.

Kupiłem całkiem niedawno GH 2.5, wiem ze temat stary ale chciałem zapytać jak sprawuje Ci się sonda po roku czasu? Ja mam problem P0134 – O2S11. sądzę że to ta sama sonda co Twoja.

Czy zamiennik dobrze się sprawdza?

Pozdrawiam
Mariusz
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2014, 16:57
Posty: 17
Skąd: Warszawa/Ustroń
Auto: Mazda 6 GH Sport, 2,5 B 170KM, 2009r.
Była:
Mazda 6 GG, 2.0 LF-DE, 2006, 147 KM

Postprzez zelka » 18 paź 2015, 14:45

I ja podłączam się pod owy problem.
U znajomego wykazało błąd podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem. Wertuję internet wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu różnych modeli, zamienników etc.
Wylądowałem na różnych amerykańskich stronach, gdzie nie było wysyłki do PL, a znalazłem pewną sondę firmy Denso. Mianowicie jest to Denso 234-5033. W katalogu 14/15 Denso z ich strony nie ma w ogóle oznaczenia Sondy z mojego silnika.
Odczytałem u siebie A51:L509188G1.

Cena jest o wiele niższa, bo idzie wyrwać nową sondę za ok. 300 zł. Pytanie tylko czy zamawiając taką Denso, gdzie zgadzają się przewody i kostka będzie hulać w naszych autkach. <co?>

Mam jeszcze jedną zagwozdkę. Otóż taka metalowa osłonka wokół sondy – to pełni jakąś funkcję ochronną, potrzebne to to jest? <co?>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez daras404 » 19 paź 2015, 00:21

Do Mac83 – Sonda sprawuje się wyśmienicie, żadnych problemów czy błędów.
Sprawdź, styki na kostce oraz po zdjęciu osłony przewody. U mnie ostatnio puścił zacisk jednego z przewodów sondy w miejscu gdzie łączyłem go z oryginalną kostką. Może ktoś ją już wymieniał i przekładał kostki.

Do zelka – Co prawda na stronach Bosch i Denso jeszcze naszych sąd nie ma, ale pojawiły się na stronie NGK, być może dlatego, że moim zdaniem są to te same co OEM. https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... ensors.pdf
Strona 136 – opis sondy
Strona 347 – lista porównawcza
Strona 423 – końcówka nr 161

Co do sondy Denso o niepokoi mnie ten numer – 234-5033, bo w katalogu nie występuje, ale w internecie faktycznie są, nawet z tą osłonką, która nie wiem po co jest. Przez nią nie mogłem zdjąć osłony katalizatora jak chciałem dojść do alternatora i wtedy ukręciłem gwint sondy. Czy ta będzie u nas hulać, tego niestety nie wiem. <co?>


Pozdrawiam Daras.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez zelka » 19 paź 2015, 08:01

Te NGK oglądałem na stronie Inter Carsu bodajże, ale cena też niebagatelna, bo ponad 800 zł wychodziło.
Denso ma wg. katalogów DOX... początkowe oznaczenia, natomiast na USA wychodziły inne (dziwne podejście firmy). Zamówiłem ze znanego portalu w USA, przyjdzie, podjadę do znajomego i zobaczymy co z tego się uda wyciągnąć. Na sondzie numery wybite są identyczne jak na naszych oryginalnych tylko bez logo Mazdy, a widnieje Denso.

Tudzież ciekawe jak produkowane są de facto wszystkie sondy :) Czy nie idzie czasami tak, że dajmy na to 1000 szt. robią z logo Mazdy, zmieniają matryce i kolejne 1000 szt leci do Audi <co?>
Ciekawa zagwozdka.

Kolego Daras, moje przeoczenie najwidoczniej wg. katalogu. Gdzieś musiałem się pogubić w tych internetach.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez daras404 » 19 paź 2015, 09:08

Tudzież ciekawe jak produkowane są de facto wszystkie sondy :) Czy nie idzie czasami tak, że dajmy na to 1000 szt. robią z logo Mazdy, zmieniają matryce i kolejne 1000 szt leci do Audi <co?>
– wszystko na to wskazuje, choć na forach wyczytałem, zresztą mechanicy również mi o tym wspominali, że japońce nie lubią zamienników. Możę i tak jest, ale ja zamontowałem sondę grupy VW którą kolega miał akurat na zbyciu i wszystko jest w porządku. Ważniejsze jest aby sonda była renomowanej firmy i miała odpowiednią ilość przewodów /w katalogu NTK do naszych mazd 2,5 znajduje się też sonda regulacyjna z 4 przewodami montowana w okresie 12.07 – 08.08/. W najbliższym czasie zrobię screeny tych samych paramatrów co wcześniej po 30.000km.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez zelka » 19 paź 2015, 13:00

Wiem, że 4 przewodowa znajduje się za katalizatorem. Tylko, że to typowa sonda diagnostyczna.
Ojciec ma Nissana Primerę P11.144 i u niego właśnie to sonda wskazuje mu błąd wydajności katalizatora nr.2.
No i to właśnie jest bardzo mylne. Wg. katalogu i kolega na innym forum opisywał właśnie wg. Workshop Manual również, że wykazuje 4-przewodową, a w ASO w ogóle nie wiedzieli o co bangla <lol>

Wszystko się okaże po czasie. Zamówiłem sobie również interfejs diagnostyczny w celu sprawdzenia parametrów. Kiedy tylko dojdzie poczytam stosowny wątek na forum jak się tym ustrojstwem posługiwać i wrzucę swoje "badania".

EDIT: No i wtopa. Denso odpisało mi, że nie mają na stanie owej sondy, bo Japończycy zalegają z wysyłką do nich. Szkoda, że nigdzie tego nie napisali na ich stronie. W takim razie pozostało mi kupić jakąś z grupy VAG i zrobić jak kolega Daras.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez daras404 » 19 paź 2015, 21:20

Wiem, że 4 przewodowa znajduje się za katalizatorem. Tylko, że to typowa sonda diagnostyczna.


Wszystko się zgadza, z tym, że albo w katalogu jest błąd – bo ta 4 żyłowa o której pisałem ma znaczek R – regulacyjna, albo przez chwilę mazda wprowadziła jakąś próbną serię. Jednak patrząc po długości przewodów, końcówce oraz oznaczeniu należy przyjąć że jest to sonda diagnostyczna – dlatego trzeba uważać! ;P

Ps – pisałem do MAZPARTS – u nich OE MAZDA – oryginał 1350PLN, realizacja w 3 dni robocze lub w cenie 750PLN dokładnie ta sama sonda, nowa OE MAZDA, ale okres oczekiwania to 20 dni roboczych, na zamówienie z Japonii.
Załączniki
sonda.PNG
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez zelka » 20 paź 2015, 10:52

Gdyby nie check nie wypalał mi oczu podczas jazdy to nie widziałbym problemu z tą grzałką sondy. Do tego chciałbym zamontować LPG, a z palącym się checkiem raczej ciężko będzie. Poza tym chcę mieć wszystko sprawne, nie lubię jak coś jest nie tak.

To i tak OE Mazda za 750 zł wychodzi taniej jak zamiennik NTK w Inter Carsie. Pytanie gdzie jest prawie 50% ceny <co?> Ciekaw skąd, aż tak drastyczna różnica w cenie :)

Co do załącznika tak patrzyłem po katalogu to sondy szerokopasmowe mają oznaczenia Lxx, a te drugie, diagnostyczne Oxx. Może się mylę, bo całego katalogu nie przestudiowałem, za dużo tego ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez daras404 » 20 paź 2015, 15:16

Czyli błąd w katalogu. Co do ceny – to po prostu części do naszych mazd zaczynają być coraz tańsze. Ostatnio zakupiłem w tym samym sklepie "asystenta zmiany pasa ruchu" – nazwa trochę mylna, bo chodzi o 3 mrugnięcia kierunkowskazu. W przeciągu 6 miesięcy staniał z 189 na 129zł. Oby tak dalej.
Jeżeli chodzi o LPG, to może być problem. U mnie jak jeden przewód od grzałki się wyhaczył, to lambda pracowała w trybie Open Loop – układ otwartej pętli – w tym trybie komputer steruje silnikiem nie biorąc danych z sondy lambda tylko pobiera dane z mapy paliwowej. Więc ciężko będzie LPG wykalibrować.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez mac83 » 21 paź 2015, 14:53

~daras chyba asystenta mi zwinąłeś z przed nosa ;), parę dni temu tam byłem i mówili że dzień wcześniej sprzedali ostatnią sztukę ;) Całe szczęście już zamówili i miałem telefon że są :)

Do Zelka – Co do LPG nie musisz się przejmować check-iem. Mi też się świecił, pojecałem na montaż. Okazuje się że oni sobie własnym sprzętem analizują spaliny i ten z kompa nie jest im potrzebny :) Jeżdze już 3-ci miesiąc i spoko. Jutro jadę na obsługę po 15 000 i nic a nic mi to nie przeszkadza (oprócz świecenia po oczach ;) )

Coś czuję że jednak wezmę tą z grupy VAG. Cena 500 zł za nową bardziej mnie przekonuje.
Sprawdziłem kable i wszystko jest ok. Kolego Daras, może Twój znajomy ma jeszcze jedną? ;)
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2014, 16:57
Posty: 17
Skąd: Warszawa/Ustroń
Auto: Mazda 6 GH Sport, 2,5 B 170KM, 2009r.
Była:
Mazda 6 GG, 2.0 LF-DE, 2006, 147 KM

Postprzez zelka » 22 paź 2015, 11:51

Z moim autem naprawdę zaczynają się dziać cuda. Wertuje internety wzdłuż i wszerz <nauka>
Kontaktowałem się z Darkiem przez PW. Sondy okazały się być OK (chyba magiczny mechanik strzelił gafę przy sprawdzaniu błędu), bo ELM nie wywalił mi P0141, tylko P0421 czyli Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu . IMO idzie to ominąć, kontaktowałem się z kolegą @Janow i mi bardzo pomógł w tej kwestii.

Ale wracając do sedna, czyli cuda z autem. Dzisiaj jadąc rano do pracy po ok. 15km, na równej trasie, bez wyboi nagle na desce choinka kontrolek (błąd ładowania aku, kontrola trakcji, dsc off i oczywiście check).
Myślałem, że mi wypali oczy tyle kontrolek na raz. Wyglądało to tak jakbym sobie ściągnął klemy z aku, ponieważ po zjechaniu z DK na boczną uliczkę, zgasiłem auto, odczekałem minutkę, zapaliłem i standardowo procedura jak po odpięciu klem czyli kierownicą w prawo do oporu, potem w lewo. Kontrolki zniknęły prócz checka. Po ok. 3h odpaliłem auto i problem nie występuje. Okaże się podczas jazdy autem.
Nie mam jak sprawdzić napięcia, bo miernika w pracy niestety nie mam. Istny chaos mnie dopada z tym autem po prostu...

@Daras, musisz mi dać swój adres, bo dobrą flaszkę Ci wiszę za pomoc! <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez mac83 » 22 paź 2015, 13:04

Zelek, gdzieś na forum czytałem że ktoś miał podobny objaw do Twojego, okazało się że miał zapchany katalizator.
Nie pamiętam czy to była GH czy GG. Pogrzeb na forum może coś znajdziesz.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2014, 16:57
Posty: 17
Skąd: Warszawa/Ustroń
Auto: Mazda 6 GH Sport, 2,5 B 170KM, 2009r.
Była:
Mazda 6 GG, 2.0 LF-DE, 2006, 147 KM

Postprzez zelka » 22 paź 2015, 23:17

To był właśnie kolega Daras :)
Póki co uspokoiło się, miałem problemy z ładowaniem, ale po inspekcji wszelkich przyczyn mam ładowanie 14-14,1V. Mogłoby być wyższe, ale i tak źle nie jest <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez daras404 » 22 paź 2015, 23:38

Szkoda, że nie sprawdziłeś błędu. Faktycznie jakby Ci na chwilę "faza" uciekła. Zresztą co sie dziwić – Święta idą to i czas na choinkę <diabełek>.

~daras chyba asystenta mi zwinąłeś z przed nosa ;), parę dni temu tam byłem i mówili że dzień wcześniej sprzedali ostatnią sztukę ;)

– może cena będzie korzystniejsza <spoko>

Okazuje się że oni sobie własnym sprzętem analizują spaliny i ten z kompa nie jest im potrzebny

w sumie racja, dobry warsztat powinien mieć kontroler sondy szerokopasmowej – np http://www.ac.com.pl/pl/produkt/388/stag-afr
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez janow » 23 paź 2015, 23:16

Cześć.

Ciesze się że mogłem pomóc :D
A co do sond: ja już miałem dograną i zapłaconą z wysyłka do PL sondę stąd:
http://www.thewrenchmonkey.com
dobrałem sobie NGK 22129
a wyczaiłem wszystko TU:
Ale w ostatniej chwili znalazłem używkę i wycofałem zamówienie
Było też małe ryzyko, że 2.5 MZR w USA ma inne parametry ze względu na inne normy spalin itp
Tego nie zdołałem sprawdzić. Wystarczyło porównać p/n sondy oryginalnej wersji EU i USA.
"Podobno" inny, ale nie dotarłem naocznie do źródła
P0421 w moim przypadku oznaczał niewydolność pre-cata
rozwiązanie to: http://img804.imageshack.us/img804/3527/1938262530.jpg <spoko>

Tyle w temacie.
Aktualni rozwikłuję zagadkę czy valve tappets czyli tzw. szklanki od fordowskiego DURATEC podejdą do 2.5 MZR
i walczę z P2187...
Chińczyk już wie, ale i ma wszystko
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... a+6+tappet
<glupek2>
Ale traktuję to tak samo jak
http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... a+6+lambda
czyli ciekawostka <lol>

o tutaj konkretnie, nawet numer sie zgadza (choć u mnie jeszcze była literka B)
http://www.alibaba.com/product-detail/A ... 8.1.Inwr4g

--
A odnośnie choinki – popraw masę do modułu ECU
Ostatnio edytowano 10 lut 2016, 23:05 przez rafałmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie linku youtube
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez zelka » 25 paź 2015, 19:54

O to jak działasz w temacie szklanek to jak coś będzie wiadome to info poproszę, bo może przed założeniem LPG skontroluję ich stan. Mam nalatane u siebie niecałe 165 kkm, więc trochę już jest.
Ale to chyba najwyżej temat na inny wątek.

Jednak chińczyki to mają wszystko, bo niekiedy u Nas czegoś możesz nie znaleźć, a u nich już tak :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez janow » 25 paź 2015, 20:51

Sprawdzenie luzu to w sumie pikuś:
http://workshop-manuals.com/mazda/3/l4- ... diagnosis/

schody się zaczynają przy ustawieniu, bo to wymaga uwagi i umiejętności.
Chińskie szklanki to pewnie z puszki po konserwach...
Nówka sztuka w ASO 'jedyne' 89zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6