Regulacja zaworów w silniku benzynowym

Postprzez dawidcom » 20 paź 2013, 20:35

Czy w M6 2.0 147KM reguluje sie zawory czy są hydrauliczne?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2013, 21:53
Posty: 27 (0/1)
Auto: M6 GH 2008 2.0MZR

Postprzez piolsm » 20 paź 2013, 22:40

w tym silniku nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 00:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez dawidcom » 21 paź 2013, 20:37

tzn jaka jest metoda regulacji ?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2013, 21:53
Posty: 27 (0/1)
Auto: M6 GH 2008 2.0MZR

Postprzez piolsm » 21 paź 2013, 22:46

ręczna tak bym to napisał :D

jak masz hydrauliczną regulacje silnik sam reguluje luzy jak nie masz trzeba sprawdzać luzy i regulować ręcznie to ma miejsce szczególnie przy LPG z tym że różne są opinie nie którzy jeżdżą po 100 tyś ii nic nie dotykają jest ok niby co 50 tyś trzeba sprawdzić luzy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 00:43
Posty: 126 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez dawidcom » 22 paź 2013, 09:25

Aha , czyli nie ma rzadnych szklanek ani płytek do wymiany?? jest poprostu zwykła regulacja kluczem ?? czyli nie tak trudno , mialem tak w starym civicu
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2013, 21:53
Posty: 27 (0/1)
Auto: M6 GH 2008 2.0MZR

Postprzez chmooreck » 22 paź 2013, 14:09

Z benzyną chyba nie jest tak kolorowo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Slavoo » 22 paź 2013, 19:46

silnik 2.0 benzynowy jest niestety na szklankach, więc wskazana jest kontrola co jakiś czas, szczególnie jak się jeździ na LPG
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 18:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez grzybus82 » 24 lut 2014, 10:32

Witam koledzy,jako że w zamiarze mam zmianę auta na prawdopodobnie mazdę 6 GH 2008-2009 r w kombi z silnikiem benzynowym 2.0 (lub jeśli się trafi 2.5) mam pytanie dotyczące regulacji zaworów w silniku oraz czy mają bezpośredni wtrysk paliwa:
1.2.0
2.2.5

Pytanie odnosi się do tego jaka tam jest regulacja ,czy mechaniczna (regulowanie luzu kluczem) czy hydrauliczna (regulowana podkładkami bądź szklankami)?

Pytanie dla mnie jest b,.ważne ponieważ mam zamiar założyć gaz.
P.S.
Mój obecny samochód to Honda Accord 2.0 2004 r. 155km z LPG (Stag 300 isa+,wtryski Hana, reduktor AC-R 01-polecam zestaw).
Macie może jakiej bezpośrednie porównanie takiej Hondki do Mazdy 6 GH 2.0 b?? czy nieznaczna różnica mocy będzie jakoś odczuwalna?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 09:51
Posty: 6
Auto: Honda Accord VIII
2.4 201 kM TypeS
2012 r.

Postprzez bieski » 24 lut 2014, 11:00

grzybus82 napisał(a):Pytanie odnosi się do tego jaka tam jest regulacja ,czy mechaniczna (regulowanie luzu kluczem) czy hydrauliczna (regulowana podkładkami bądź szklankami)?


Szklanki.

grzybus82 napisał(a):acie może jakiej bezpośrednie porównanie takiej Hondki do Mazdy 6 GH 2.0 b?

Najlepiej sprawdzić to swoją własną <dupa> hamownią. Chyba nie ma lepszego sposobu. Przejdź się do pierwszego lepszego komisu z GH 2.0 i się przejedź.

PS. 2.0 po lifcie (wersja 155 KM) DiSi ma bezpośredni wtrysk paliwa.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grzybus82 » 24 lut 2014, 11:48

dziękuję za odpowiedź oraz uporządkowanie tematu...
a ja się mają moje pytania w przypadku silnika 2.5 benzynowego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 09:51
Posty: 6
Auto: Honda Accord VIII
2.4 201 kM TypeS
2012 r.

Postprzez bieski » 24 lut 2014, 12:04

2.5 też ma szklanki.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grzybus82 » 24 lut 2014, 12:14

ok dzięki,wyczerpałem temat.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 09:51
Posty: 6
Auto: Honda Accord VIII
2.4 201 kM TypeS
2012 r.

Postprzez BQXQQ » 30 lip 2015, 10:36

Witam wszystkich. Chciabym się podpiąć pod temat.
Mam mazdę 6 z 2008 2.0 benzyną 147. Przebieg 165tys.
Rok temu założyłem do niej gaz i pomyślałem że czas sprawdzić zawory. (Aktualnie samochód jeździ bez zarzutu) .Zadzwoniłem do ASO w Olsztynie tam dowiedziałem się ze zawory w tej wersji silnika reguluje się co 120 tys km. i taki zabieg w ASO kosztuje do 700 PLN. Moje pytanie: czy rzeczywiście zawory reguluje się tak rzadko w tym silniku, i czemu to tak dużo kosztuje? Czy przy tej operacji wymienia się jakieś elementy czy po prostu regulacja jest skomplikowana.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 23:52
Posty: 16
Skąd: Luton
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna 147km

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 09:02

BQXQQ napisał(a):Moje pytanie: czy rzeczywiście zawory reguluje się tak rzadko w tym silniku, i czemu to tak dużo kosztuje?

Tak, tak rzadko się reguluje luz zaworów...
Dlaczego tyle kosztuje? Hm... Masz już odpowiedź w temacie... Musisz wymieniać elementy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez janow » 18 wrz 2015, 20:27

A jaki jest poprawny luz na zaworach w 2.5 MZR
dobijam 100kkm z czego 60-70kkm na LPG, więc najwyższa pora...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 16:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez janow » 20 paź 2015, 21:48

Znalazłem film o sprawdzaniu luzu w 2.5 MZR

Kolejny raz spotykam się z informacją, że wydechowe myszą mieć luz w zakresie 0,27-0,33 mm
U mnie rozrzut 0,23 do 0,28 :(

Ktoś wie czy do 2.0 – 2.5 MZR pasują szklanki od Forda?
Ostatnio edytowano 10 lut 2016, 22:09 przez rafałmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie linku youtube
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 16:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez martin_torbay » 7 sty 2016, 19:44

Na 99% będą pasować, w temacie o silniku z6 podałem nry katalogowe z rozmiarami, niestety nie mogę "wytnij" "wklej" bo pisze z prostego telefonu, wymieniaj szklanki, na wylocie luzy się będą zmniejszać a na wlocie zwiększać, nie zawsze ale przeważnie tak to działa, co widzę potwierdza się też i u ciebie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2009, 11:42
Posty: 75
Skąd: UK / ZG
Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm

Postprzez marinero » 21 maja 2016, 11:00

Witam kpilem wlasnie mazde 6 silnik 2.5 170 koni przebieg 123 tys km.
W przyszlym tygodniu montuje instalacje gazowa
Czy powinienem zrobic regulacje regulacje zaworow teraz czy lepiej pojezdzic troche na gazie i wtedy pojechac do mechanika? na ta chwile silnik chodzi bardzo ladnie, cichutko i rowno...
pozdrawiam
marinero
 

Postprzez zelka » 21 maja 2016, 12:59

Witaj
Kolego, ja przy 166 tys. km zakładał u siebie instalację LPG i nie regulowałem zaworów. Przy takim przebiegu również nie powinno być u Ciebie problemów. Ja zdecydowałem się, że przy 200 tys. km zrobię wymianę zaworów, o ile nie rozbiorę wcześniej silnika na części pierwsze. :)

Jeśli chodzi o instalację gazową, proszę wypowiedz się jakie elementy montażowe Ci zaproponowali oraz gdzie chcesz zamontować gaz w tym wątku.
Pozdrawiam Cie serdecznie

Edit 25.07:
Proszę mnie skwitować czy to prawda, czy też mit... Pierwszy raz spotykam się z takim stwierdzeniem.
Screenshot 2016-07-25 22-05-58.jpg
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

PostTen post został usunięty przez zelka 25 lip 2016, 21:09.
Powód: dubel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6