Problemy ze wskaźnikiem paliwa

Postprzez dradzik » 22 mar 2013, 20:07

Od dwóch dni po uruchomieniu wskaźnik paliwa pokazuje full. Byłoby fajnie ale napewno nie ma tyle paliwa. Czy to wina pływaka? Czy rezerwa działać będzie poprawnie? Czy można to zrobić w dowolnym warsztacie czy lepiej jechać do autoryzowanego serwisu, a jak tak to ile skasują.
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, dradzik.
dradzik
 

Postprzez track » 11 kwi 2013, 11:16

Nie wiem dokładnie jak działa kontrola ilości paliwa w zbiorniku, ale w mojej GH, po zamontowaniu instalacji gazowej zauważyłem że "pali" i benzynę i gaz... Po zajechaniu na stację okazało się, że gazu pusto, ale benzyna pełna, weszło za parę złotych, a wskazówka pokazywała pół zbiornika. Odpaliłem samochód i wskazówka wskoczyła na górę. Nie wiem w którym momencie "resetowany" jest poziom paliwa w zbiorniku. Z tego co się zorientowałem to wskaźnikiem paliwa nie zawiaduje pływak tylko elektronika – pływak resetuje wskazanie w jakimś, dla mnie, nie określonym momencie.

Chyba już wiem jak działa pływak. Do swojej instalacji gazowej domontowałem modulator wskazania poziomu paliwa. Najprawdopodobniej w nie modyfikowanej wersji działa to tak, że przy każdym uruchomieniu silnika komputer sprawdza poziom pływaka. Jeśli jego położenie zmieniło się znacznie od poprzedniego wskazania wtedy ustawia nowy poziom. Jeśli wskazanie jest bliskie poprzedniego lub takie samo to wskaźnika nie rusza.

Po zamontowaniu modulatora mam sytuację, w której komputer zawsze sprawdza poziom paliwa i resetuje wskazania. Wystarczy że postawię samochód pod kątem i po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika wskazania poziomu paliwa mam zupełnie inne.

Generalnie dziwna konstrukcja.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626, 98r. 1.8i
Mazda 6, 2009, 2.0 benzyna 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6