Ilość obrotów na biegu jałowym
Witam serdecznie wszystkich
Otóż mam taka zagadkę
Madzia 6 2.o benz 2008 rok i niskie obroty na biegu jałowym w okolicach 600
i troszke czuc wibracje aczkolwiek zauważyłem ze obroty spadaja jak stoje na swiatłach lub w korku,
dzis jadac ok 30 -40 km/h wrzucilem na luz i madzia sie toczyła a obroty byly ok 700-750 do póki sie nie zatrzymałem było ok.
po zatrzymaniu znów spadły do ok 600 i znów czułem wibracje.
powtorzyłem kilka krotnie i cały czas tak samo.
Przepustnica i przepływka wyczyszczona i po resecie.
Na zimno ma ok 1800 po czym spadaja do ok 800 i tak jest dopóki nie osiagnie ok 90 C potem spadaja do 600.
PROSZE O POMOC!!!
Otóż mam taka zagadkę
Madzia 6 2.o benz 2008 rok i niskie obroty na biegu jałowym w okolicach 600
i troszke czuc wibracje aczkolwiek zauważyłem ze obroty spadaja jak stoje na swiatłach lub w korku,
dzis jadac ok 30 -40 km/h wrzucilem na luz i madzia sie toczyła a obroty byly ok 700-750 do póki sie nie zatrzymałem było ok.
po zatrzymaniu znów spadły do ok 600 i znów czułem wibracje.
powtorzyłem kilka krotnie i cały czas tak samo.
Przepustnica i przepływka wyczyszczona i po resecie.
Na zimno ma ok 1800 po czym spadaja do ok 800 i tak jest dopóki nie osiagnie ok 90 C potem spadaja do 600.
PROSZE O POMOC!!!
-
auda
Witam wszystkich,
mam podobny problem jak kolega auda, mianowicie na luzie samochód wpada w lekkie wibracje na pewien czas, po czym ustaje – przy kolejnym zatrzymaniu na światłach sytuacja się powtarza.
Czy jest to normalne? Ewentualnie jakieś pomysły co może być nie tak?
mam podobny problem jak kolega auda, mianowicie na luzie samochód wpada w lekkie wibracje na pewien czas, po czym ustaje – przy kolejnym zatrzymaniu na światłach sytuacja się powtarza.
Czy jest to normalne? Ewentualnie jakieś pomysły co może być nie tak?
Polecam przeczyścić przepustnicę jeśli jej jeszcze nie czyściłeś.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Tutaj proszę link: viewtopic.php?f=411&t=105757
Niestety zdjęcia z pierwszego postu zniknęły, ale myślę, że i bez nich sobie poradzisz. Jest to opis do starszego modelu, ale procedura jest taka sama.
Niestety zdjęcia z pierwszego postu zniknęły, ale myślę, że i bez nich sobie poradzisz. Jest to opis do starszego modelu, ale procedura jest taka sama.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Dzięki wielkie, jak tylko zrobi się trochę cieplej i bez deszczu to otworzę maskę i pobawię się z tym
Mam nadzieję, że pomoże – trochę denerwujące są te drgania we wnętrzu autka stojąc na czerwonym świetle :/
P.s. Dzisiaj spadło do ok 550 – po chwil podskoczyło do 600-650 i przestało wibrować. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku
Mam nadzieję, że pomoże – trochę denerwujące są te drgania we wnętrzu autka stojąc na czerwonym świetle :/
P.s. Dzisiaj spadło do ok 550 – po chwil podskoczyło do 600-650 i przestało wibrować. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku
Normalka, przeczyść przepustnicę jak koledzy wyżej radzą. U mnie jak ręką odjął po takim zabiegu, a trapiło mnie to samo. To znaczy, może troszkę inaczej, bo podczas dojeżdżania dajmy na to do świateł jak zrzucisz na luz i auto toczy się jeszcze to falowania nie miałem. Natomiast przy ustaniu pod samymi światłami lekko raz opadły i wróciły na swoją nominalną pozycję.
Tak samo było kiedy auto kulało się powolutku na 2gim biegu. Puszczałem gaz totalnie, aż zeszło poniżej 1k rpm i jak musnąłem pedał gazu to szarpnął lekko.
Demontaż naprawdę nie jest trudny, ale pamiętaj – ostrożności nigdy nie za wiele
Tak samo było kiedy auto kulało się powolutku na 2gim biegu. Puszczałem gaz totalnie, aż zeszło poniżej 1k rpm i jak musnąłem pedał gazu to szarpnął lekko.
Demontaż naprawdę nie jest trudny, ale pamiętaj – ostrożności nigdy nie za wiele
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
zelka napisał(a):Normalka, przeczyść przepustnicę jak koledzy wyżej radzą. U mnie jak ręką odjął po takim zabiegu, a trapiło mnie to samo. To znaczy, może troszkę inaczej, bo podczas dojeżdżania dajmy na to do świateł jak zrzucisz na luz i auto toczy się jeszcze to falowania nie miałem. Natomiast przy ustaniu pod samymi światłami lekko raz opadły i wróciły na swoją nominalną pozycję.
Tak samo było kiedy auto kulało się powolutku na 2gim biegu. Puszczałem gaz totalnie, aż zeszło poniżej 1k rpm i jak musnąłem pedał gazu to szarpnął lekko.
Demontaż naprawdę nie jest trudny, ale pamiętaj – ostrożności nigdy nie za wiele
No w sumie to mam identycznie jak Ty
Polecasz jakiś płyn/środek do czyszczenia, tak z doświadczenia?
Kilka osób czyściło przepustnicę benzyną ale przeważnie użytkownicy kupują czyściwo w aerozolu do czyszczenia przepustnic i gaźników, producentów jest wielu, każdy powinien sobie poradzić z zabrudzeniami... też kupiłem taki do przepustnic i gaźników bo mnie również czeka czyszczenie ale jakiej firmy to nie pamiętam teraz...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Samą przepustnicę benzyną ekstrakcyjną, nie była jakaś intensywnie zabrudzona.
Za to w poprzedniej "3" BK miałem jak czyściłem przepustnicę, a zobaczyłem kolektor to się przeżegnałem... Bardzo mocno zabrudzona przepustnica jak i zarówno kolektor dolotowy, ale to była wina lubryfikacji w instalacji LPG (VSI Prins), potem zakręciłem tą felerną lubrę.
Jakbyś kolego szukał dokładnie do modelu to sprawdź na forum tylko i wyłącznie od "szóstek". Tam powinny Ci się załadować zdjęcia
Za to w poprzedniej "3" BK miałem jak czyściłem przepustnicę, a zobaczyłem kolektor to się przeżegnałem... Bardzo mocno zabrudzona przepustnica jak i zarówno kolektor dolotowy, ale to była wina lubryfikacji w instalacji LPG (VSI Prins), potem zakręciłem tą felerną lubrę.
Jakbyś kolego szukał dokładnie do modelu to sprawdź na forum tylko i wyłącznie od "szóstek". Tam powinny Ci się załadować zdjęcia
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Dzięki wielkie dobrzy ludzie!
Będę zakładał w przyszłym tygodniu LPG do mojej Madzi i dogadałem się z przemiłym instalatorem, że jak już i tak wszystko będą mieli rozkręcone i położone na warsztacie to przy okazji wyczyszczą mi przepustnicę – dzięki temu też strojenie gazu będzie łatwiejsze Jak to dobrze wybrać warsztat który ściąga kolektor do wiercenia
Dam znać czy pomogło prawdopodobnie już w czwartek
Będę zakładał w przyszłym tygodniu LPG do mojej Madzi i dogadałem się z przemiłym instalatorem, że jak już i tak wszystko będą mieli rozkręcone i położone na warsztacie to przy okazji wyczyszczą mi przepustnicę – dzięki temu też strojenie gazu będzie łatwiejsze Jak to dobrze wybrać warsztat który ściąga kolektor do wiercenia
Dam znać czy pomogło prawdopodobnie już w czwartek
W przypadku przepływki radzę już nie używać benzyny ekstrakcyjnej tylko środki dedykowane do tego. Aczkolwiek w starszym aucie czyściłem i nie było problemu. Chodzi tutaj o odtłuszczenie i odpowiednie odparowanie. W obecnej czyściłem środkiem firmy Liqui Moly.
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Zamówiłem już środek do przepływki Liqui Moly.
Będę mógł się pobawić
Edit.
Przepustnica przeczyszczona, obroty trochę się uspokoiły i są wyższe – jednak nadal czuć delikatne wibracje (jednak chyba mniejsze niż były wcześniej), płyn do przepływki jeszcze nie dotarł – mam nadzieję, że on załatwi sprawę na AMEN
Będę mógł się pobawić
Edit.
Przepustnica przeczyszczona, obroty trochę się uspokoiły i są wyższe – jednak nadal czuć delikatne wibracje (jednak chyba mniejsze niż były wcześniej), płyn do przepływki jeszcze nie dotarł – mam nadzieję, że on załatwi sprawę na AMEN
Przepływka jest już czysta. Niestety, nadal po rozgrzaniu silnika na ludzie są drgania, obroty stałe na ok 650. Co jeszcze mogę zrobić? Czy można jakoś ustawić, aby obroty były wyższe np. 750 na luzie? Filtr powietrza mam nowy-sam zakładałem, trochę ciężko wchodził, ale chyba dobrze włożyłem.
Kolego, a na luzie jak auto rozgrzane i depniesz prawie pedał do podłogi i szybko go puścisz to przydławi się lekko?
Odczepiałeś klemę + z aku?
Szczerze powiedziawszy i mnie to dopadło jakoś wczoraj i zastanawiam się nad ponownym czyszczeniem jak Ty @b4rt4ss.
Zastanawia mnie jeszcze jedno, skoro przepływka i przepustnica jest czysta to może coś z EGR?
Odczepiałeś klemę + z aku?
Szczerze powiedziawszy i mnie to dopadło jakoś wczoraj i zastanawiam się nad ponownym czyszczeniem jak Ty @b4rt4ss.
Zastanawia mnie jeszcze jedno, skoro przepływka i przepustnica jest czysta to może coś z EGR?
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Robiłem reset ecu, jeśli o to pytasz w sprawie akumulatora. Sprawdzę jeszcze z tym pedałem gazu, jak dojdę do siebie rano
Dopisano 21 lut 2016, 18:39:
Na ludzie pedał gazu działa bez zarzutu. W czasie trasy, dwa razy na luzie obroty nagle spadły i podskoczyły do góry :/ Jest gdzieś instrukcja jak się dobrać do EGR? może trzeba to też wyczyścić?
Dopisano 21 lut 2016, 18:39:
Na ludzie pedał gazu działa bez zarzutu. W czasie trasy, dwa razy na luzie obroty nagle spadły i podskoczyły do góry :/ Jest gdzieś instrukcja jak się dobrać do EGR? może trzeba to też wyczyścić?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6