Strona 1 z 1

Kontrolka Check Engine – zbyt uboga mieszanka

PostNapisane: 1 mar 2013, 04:46
przez mplachta
Witam. mam problem z moja mazda 6 z 2008 1.8 ben. wyswietla mi sie check engine. Kolega mi sprawdzil i koputer mu wskazal blad P2187 (zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym), ale pojechalem na serwis i postawili diagnoze, ze to sonda lambda – koszt wymiany 500eur. troche duzo jak dla mnie. znalazlem na alegro za 300zl kupilem 2 sondy (z rozbitka). po wymianie znowu to samo...
niewiem czy trafilem uszkodzone te sondy, czy moze to byc inna przyczyna. dodam ze przeplywomiez tez sprawdzilem i wymienilem swiece.

Moze ktos pomoze,z góry wielkie dzieki

Re: check engine {prawdopodobnie sonda lambda{

PostNapisane: 2 mar 2013, 13:10
przez Wojtek
witaj,
ktora sonde wymieniles?

Dopisano So, 2 mar 2013, 11:23:

napisz cos wiecej i aucie... czy bylo cos robione po stronie dolotu?
jaki filtr powietrza?

PostNapisane: 2 mar 2013, 20:59
przez mplachta
mazda 6 1.8 benzyna 2008 r.

Wymienilem obydwie sondy(przed i za katalizatorem) i dalej to samo.Po wymianie silnik pracowal ok.30min i nic nie wyskoczylo tylko byla wylaczona klima a potem jak stalem w korku i zalaczyl sie wentylator chlodnicy to odrazu blad.

Z dolotem nierobilem zadnych przerobek a filtr mam taki jak w katalogu jakis zamiennik.

Re: Kontrolka Check Engine (prawdopodobnie sonda lambda)

PostNapisane: 2 mar 2013, 21:38
przez Wojtek
a szczelnosc dolotu jest?

PostNapisane: 2 mar 2013, 23:19
przez mplachta
mysle ze tak a jak to sprawdzic?
zrobie to sam?

Re: Kontrolka Check Engine (prawdopodobnie sonda lambda)

PostNapisane: 3 mar 2013, 06:14
przez Wojtek
powodem tego bledu moze byc wiele roznych elementow, miedzy innymi sonda...
wyglada jakby dodatkowa dawka powietrza... dostawale sie do silnika...

wyczysc dobrze MAF (przeplywka), posprawdzaj wezyki podcisnienia, kazda rurke gumowa dolotu (czy nie peknieta)... a najlepiej podlaczyc pod kompa "na zywo"... i sprawdzic przeplyw powietrza...

Re: Kontrolka Check Engine – zbyt uboga mieszanka

PostNapisane: 17 lip 2014, 22:53
przez brzozex
hej kolego.
podlacz komputerek i sprawdz fuel trim short i long
najpierw na biegu jalowym a potem na ok 2-3 tys obrotow (ogladaj jak zachowuja sie wykresy zwlaszacza short)
jesli na biegu jalowym fuel trim short bedzie duzo na plusie, a na 2-3 tys obrotow spadnie do zera lub tez bedzie nawet ujemny to szukaj przyczyny w nieszczelnosci dolotu, lub brudnym badz tez uszkodzonym MAF-ie ( to tak na dobry poczatek) ;)
sonde labda mozan w dosc latwy sposob sprawdzic za pomoca komputerka
ale musial bys troche poczytac na necie lub jezeli zmasz angielski to mozesz poogladac
polecam kanal tego gosia na youtube
https://www.youtube.com/channel/UCrf6f8 ... lB2WXJCIqA
powodzenia