Dziwny przypadek – spadek mocy i nierówna praca silnika – benzyna

Postprzez Wojtek » 8 sty 2011, 20:01

bartosz51 napisał(a):czy komputer samochodu ma jakiś bufor pamięci czy coś jakby "czarna skrzynka", rejestrująca różne parametry i zdarzenia, że z odczytu wyniknie, że wtedy to a wtedy zdarzyło się coś dziwnego? Chyba nie prawda?

...a wlasnie, ze ma... :)
nazywaja to zamrozone ramki...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kwaśny » 8 sty 2011, 22:22

bartosz51 napisał(a):piotrek0077 napisał(a):Odnośnie DSC to jest wyłącznik i można sobie wyłączyć!Jasne, wiem o tym. Jednak wolałbym, żeby działało trochę sensowniej (jak dla mnie), a nie tak bezsensownie, że skłania do rozmyślań o wyłączaniu..


tak to dziala i ma to tak dzialac niestety. Jak jedno z kol traci przyczepnosc zostaje zhamowane (przez hamulce), drugie traci – to samo, tamte znowu – to samo, w miedzy czasie silnik zmniejsza moc (zadusza silnik) by kola nie buksowaly jak szalone .. ostatecznie moze dojsc do kompletnego zaduszenia silnika – jest tak w wiekszosci samochodow nie tylko w mazdzie. Rada – poprostu na sliskim sie wylacza to ustrojstwo nawet w instrukcji jest tak napisane <spoko>

bartosz51 napisał(a):Do czego zmierzam – czy komputer samochodu ma jakiś bufor pamięci czy coś jakby "czarna skrzynka", rejestrująca różne parametry i zdarzenia, że z odczytu wyniknie, że wtedy to a wtedy zdarzyło się coś dziwnego? Chyba nie prawda? PozdroBartek


komputer zapisuje bledy i tylko tyle, bez daty itd .. w Twoim przypadku nie jechal bym do ASO bo jednorazowo to rozne rzeczy sie moga zdazyc :) jak sie powtorzy z 2 – 3 razy to jedz w koncu gwarancja do czegos zobowiazuje ! :)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Wojtek » 6 mar 2011, 10:17

bartosz51 napisał(a):czy komputer samochodu ma jakiś bufor pamięci czy coś jakby "czarna skrzynka", rejestrująca różne parametry i zdarzenia, że z odczytu wyniknie, że wtedy to a wtedy zdarzyło się coś dziwnego?


tak ma cos takiego, a nazywa sie to zamrozone ramki...
jezeli cos (jakis parametr) odbiegnie od "normy", a nie jest jeszcze bledem na 100% , wtedy komputer zapisuje takie wydarzenie... mozna to wtedy odczytac za pomoca interfejsu z kompa i przeanalizowac...

jezeli taka sytuacja powtorzy sie kilka razy, to wtedy komp moze wyrzucic blad i zapalic lampke "check engine"...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartosz51 » 29 kwi 2011, 18:23

Byłem dzisiaj na pierwszym serwisie (po roku) i poleciłem podpięcie po komputer i sprawdzenie, czy coś się po tym wydarzeniu uchowało w pamięci. Nic. Czyściusieńko.
Trzeba chyba wobec tego przyjąć, że dzisiejsze naszpikowanie samochodów elektroniką sprawia, że czasem coś "przyszaleje" i nie należy brać tego do bani – jak mawia młodzież.
Dzisiaj najzupełniej mi to lata, ale wtedy nieźle wystraszyło.
Pozdro
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6