Witam wszystkich.
W mojej maździe 6 gh 2011 155KM zapaliła się kontrolka check. po przejechaniu około 100km i ponownym uruchomieniu silnika lampka zgasła. Tak było kilka razy. Samochód pracuje normalnie spalanie nie wzrasta , nie szarpie. Oto co udało się odczytać:
=============================================================
===PCM DTC P0139:00-EC===
Kod: P0139 – Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: OL – Drive – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 10.20 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 82 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 1.56 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 16.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1770 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 39.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 10.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 21 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 2.59 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 12.16 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 368 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 2680.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % – Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 9 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 108.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 96.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 594 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 13.88 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 7.45 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.742 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 3.14 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 12.94 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.29 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.45 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 3.92 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P0139:00-EC===
===OBDII DTC P0139-C===
Kod: P0139 – Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P0139-C===
======================================================
Czy chodzi o sondę lamda za katalizatorem? Może ktoś miał już taki przypadek.
Pozdrawiam.
P0139 – Wolna reakcja obwodu O2
Strona 1 z 1
Witam,
mam identyczny błąd oraz również brak niepokojących objawów. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę check engine?
Pozdrawiam
mam identyczny błąd oraz również brak niepokojących objawów. Czy udało Ci się znaleźć przyczynę check engine?
Pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2017, 13:09
- Posty: 3
- Auto: Toyota Corolla E12
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6