Witam kolegów,
kilka dni temu zaswieciła mi sie kontrolka "check engine" po odpaleniu auta (ciepły silnik)
Dzis udałem sie na diagnostyke i wykazało błąd nr P0011 i opis " pozycja wałka rozrzadu po stronie wlotu rząd1. Ponadnormatywne przestawienie "wczesniej" lub nieprawidłowe funkcjonowanie.
Mechanik stwierdził że skoro po wykasowaniu bład ten sie nie zaswieci to oznacza ze nie nalezy sie tym zbytnio przejmować i moze to byc celowe wyrzucenie błędu przez komp. (taka profilaktyka) aby udac sie do serwisu i zostawic tam troche pln .
Co o tym myslicie, spotkal sie ktoś z Was z tego typu błędem?
Pozdr.
błąd wałka rozrządu
Strona 1 z 1
Miałem ostatnio również problem z błędem wałka rozrządu. Ostatnio podczas rutynowego sprawdzania błędów programem Forscan wyskoczyły mi:
Kod: P0102 – Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie B przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza
Kod: P2088 – Niska wartość sygnału w obwodzie sterującym siłownikiem położenia wałka rozrządu A – rząd cylindrów 1
Kod: P2676 – Niskie napięcie w obwodzie sterującym wlotem filtru powietrza.
Niestety błędy nie spowodowały zapalenia kontrolki błędów "Check", więc nie wiem w jakim momencie się pojawiły, czy wyskoczyły wszystkie naraz, czy pojedynczo. W przeddzień odczytu były bardzo silne mrozy rzędu -16 stopni, więc może były one tym spowodowane. Przeczyściłem przepływomierz oraz czujnik położenia rozrządu na którym znajdował się srebrny nalot. Nie znam jego pochodzenia, ale może on zakłócał jego pracę. Na razie błędy się ponownie nie pojawiły.
Kod: P0102 – Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie B przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza
Kod: P2088 – Niska wartość sygnału w obwodzie sterującym siłownikiem położenia wałka rozrządu A – rząd cylindrów 1
Kod: P2676 – Niskie napięcie w obwodzie sterującym wlotem filtru powietrza.
Niestety błędy nie spowodowały zapalenia kontrolki błędów "Check", więc nie wiem w jakim momencie się pojawiły, czy wyskoczyły wszystkie naraz, czy pojedynczo. W przeddzień odczytu były bardzo silne mrozy rzędu -16 stopni, więc może były one tym spowodowane. Przeczyściłem przepływomierz oraz czujnik położenia rozrządu na którym znajdował się srebrny nalot. Nie znam jego pochodzenia, ale może on zakłócał jego pracę. Na razie błędy się ponownie nie pojawiły.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6