Nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Postprzez frugon » 30 lip 2015, 00:22

Witam Wszystkich!
Mam konkretne zapytanie odnośnie modelu 6 wersji GH z silnikiem benzynowym 2.5 170 km, ponieważ od jakiś 25tys km mam problem z drganiami na wolnych obrotach zarówno na Pb jak i LPG który niestety nasila się, mój mechanika po wykluczeniu wszystkich innych usterek doszedł do wniosku że jest to raczej problem z zaworami.Chodź jeszcze kontroli nie zrobił przegotowuje się już na najgorsze.No i teraz tak , auto ma 130tys przebiegu z czego 90 tys na gazie, regulacje zaworów w tym silniku robi się płytkami niestety, więc zastanawiam się
czy ktoś już to robił w tym konkretnym motorze i jak to wygląda, czy trzeba zazwyczaj 16 płytek, czy może mniej?
czy pasują inne płytki niż oryginalne tzn np od Forda Mondeo?
czy to normalne żeby po 130 tys trzeba było regulować zawory?
no i czy były jakieś specyficzne objawy rozregulowanych zaworów u was?
Ja walczę z tymi drganiami motoru na wolnych obrotach już od dłuższego czasu i wykluczyłem już
świece, kable {cewki na świecach}, przepływomierz, zawór egr, filtr powietrza, kolektor ssący, map sensor, sondę Lambda.

Dziękuję z góry za odpowiedzi i podpowiedzi.
Ostatnio edytowano 5 sie 2015, 17:49 przez rafałmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie tematu
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez chelek666 » 30 lip 2015, 14:58

Ja u siebie sprawdzałem po około 200kkm (30kkm na LPG) i nie było co regulować – wszystko było ok.
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 23:29
Posty: 39
Auto: Mazda 6 Kombi 2,5 (170KM) 2009r.

Postprzez frugon » 1 sie 2015, 15:15

Dzieki za odpowiedz. Ja już nie wiem na co stawiać przy tej dziwnej pracy silnika na wolnych obrotach, niby obroty na obrotomierzu ok, ale silnik drga jak diesel raz mniej raz więcej ,niestety zawory bede mógł sprawdzić dopiero w październiku :(
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez Danmazda » 1 sie 2015, 15:39

frugon napisał(a):wykluczyłem już
świece, kable {cewki na świecach}, przepływomierz, zawór egr, filtr powietrza, kolektor ssący, map sensor, sondę Lambda.

Powymieniałeś te rzeczy o których napisałeś ??
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez frugon » 1 sie 2015, 15:54

Trochę tak trochę nie, tzn.świece wymienione na Denso ,cewki wykluczył mój mechanik ale trochę mu nie ufam w tym względzie, przepływomierz, map sensor, sonda Lambda czyste, błędów brak,zawór egr sam z mechanikiem oglądaliśmy, czysty, generalnie niby wszystko ok ,a od 26 tys problem pomału się nasila coś jakby co chwila na wolnych obrotach jeden zapłon wypadał... <co?>
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez Danmazda » 1 sie 2015, 16:14

Trochę kilometrów na lpg zrobiłeś, przypatrzył bym się cewkom. Przy nie sprawnej sondzie nie zawsze pojawiają się błędy. Trzeba dokładnie sprawdzić pracę sond.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez frugon » 1 sie 2015, 17:07

Na pewno po kontroli zaworów tak zrobię, tylko że muszę mieć najpierw jedną cewke na podmiankę.
Przy teście zapłonu na 4 cyl motor na wyłączenie zapłonu zareagował dość słabo tzn nie zgasł nie wiem czy ma to wpływ...
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez Wojtek » 5 sie 2015, 08:10

Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "testu zapłonu", ale przy takim teście silnik nie gaśnie...
Powinien tylko pracować na 3 pozostałych cylindrach... Oczywiście praca nierówna, ale nadal praca...
Test można wywołać programowo... ;)

Czy podłączyłeś się pod komputer auta i sprawdziłeś błędy? Powinieneś mieć wypadanie zapłonu...
Jakie dokładnie świece masz założone?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez frugon » 6 sie 2015, 17:20

Mam założone świece Denso dość niedawno jakieś 20 tys km temu czyli z 8 mies temu.Wymiana akurat stan rzeczy trochę poprawiła ale nie uleczyła.Od tygodnia mam nowe objawy tzn auto osłabło zwłaszcza na klimie, wiecej pali i zgasł mi kilka razy dojeżdżając na klimie do świateł, to są raczej napewno zawory tylko nie wiem czy moge z tymjeszcze troche czekac bo mechanik z uszczelka pod pokrywe zaworów bez plytek krzyknął 700 zł.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 18:05

Może zacznij od początku całą zabawę z naprawą auta...
Po pierwsze, to odczytaj błędy, czy obserwacja danych w czasie rzeczywistym... Jedź do kogoś na komputer...
Po drugie... Zależy co pokaże punkt wyżej, ale bym sprawdził jeszcze raz świece (ich typ, jakość i szczelinę), przepustnicę...
Po trzecie, sprawdzić kompresję...
Po czwarte, sondę lambda...

Wróć jak to sprawdzisz ;)

ps. Twój profil jest pusty, więc trudno doradzić wizytę u polecanego mechanika...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez frugon » 6 sie 2015, 22:36

Wszystko było sprawdzane, błędów zero, sonda jak pada to rośnie spalanie astronomicznie ale moc nie spada no i do wolnych obrotów dużo nie ma a tu motor kołysze na wolnych ponoć to objaw zaworów, z resztą 100 tys na gazie też robi swoje,aha przy teście na wyłaczanie poszczególnych cylindrów zgasł raz na 3 cyl a prawie nie zaaragował na 4 to też jakby sugeruje zawory, byle by do października dojechał tylko zastanawia mnie ten mój mechanik czy aby za dużo kasy nie chce ode mnie wyrwać.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 23:27

Jest temat o regulacji zaworów...

viewtopic.php?f=419&t=166939

Tam poczytaj...

frugon napisał(a):przy teście na wyłaczanie poszczególnych cylindrów zgasł raz na 3 cyl a prawie nie zaaragował na 4 to też jakby sugeruje zawory

widzę, że już masz swoją diagnozę... :)
Powodzenia
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Biniu » 7 sie 2015, 09:21

Sprawdzenie luzu na zaworach to ok. 70 zł i będziesz wiedział czy czeka Cię kosztowna regulacja. Czy gdzie indziej poszukiwać.
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez frugon » 17 sie 2015, 19:55

Witam wszystkich.Na razie jeszcze nie udało mi się zlokalizować problemu, moze dlatego że mieszkam w Niemczech a tu mechanik kosztuje majątek, a od Mazdy to jak za Mercedesa,więc czekam na urlop.Ciekawostka auto słabnie z dnia na dzień, na wolnych raz gorzej raz lepiej ale jak mu klime załącze to jakby miał maksymalnie 100 KM.Pierwszy raz takie cuda oglądam i to nie ważne czy na gazie czy benzynie.Postaram sie mu moze jeszcze świece obejrzeć no chyba że ma ktoś jakiś pomysł oprócz zaworów.Spalanie również wzrosło choć bez przesady tak 20 %.No taka sprawa jeszcze, przepustnice czyścił mechanik bo osadził się taki dziwny brud, coś jak spalony olej. Ciężki zgryz mam z tą Mazdą...
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez frugon » 8 wrz 2015, 20:48

No i cewke kupiłem, podmieniłem i dalej lipa, zawory padły jak nic, ponoć te motory mazdy są tak słabej jakości że zawory czy to na lpg czy benz i tak predzej czy później szlag trafi.Teraz tylko ból czy gniazda sie nie powypalały bo chyba lepiej bedzie ją sprzedać jak inwestować majątek w coś co i tak sie rozleci.Jakoś Mazdy to tak jak VW zamierzchła przeszłość.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez piolsm » 9 wrz 2015, 01:56

Kolego sprawdź sobie ten luz na zaworach samemu na zimnym silniku potrzebujesz tylko szczelinomierz
i wszystko będziesz wiedział jak by co pisz napisze dokładnie co i jak sam w temat sie zagłębiałem swego czasu zaznaczam że żaden ze mnie mechanik sprawdzalem sam bo trzeba to zrobić na zimnym silniku po nocy a auto użytkuję ciągle i nie moglem oddać na 2 dni. Poza tym koszt regulacji zaworów 300pln na F vat w Bydgoszczy wiec 700 to lekka przesada. Dolna granica luzu podawane przez Mazdę też jest lekko zawyżona wiec zmierz ten luz będziesz wiedział na czym stoisz. Ja bym katalizator sprawdził czy czasem się nie kończy skoro mocy kompletnie brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 127 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez frugon » 9 wrz 2015, 18:32

Dziekuje kolego, jak cos to sie na pewno odezwe tylko pierwsze musze uszczelke pod klawiature kupic bo ta juz cieknie i poczekac az mi sie w pracy troche zluzuje.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez janow » 18 wrz 2015, 21:40

Kurde mam to samo. Gdy klima włączona to jakby mi Ze 30 KM uciekało. Do tego wahnięcia obrotów przy schodzeniu na bieg jałowy i jazda kangurem na I beigu bez gazu (na LPG jedzie równo). Problemy praktycznie tylko na benzynie więc podejrzewam też brudne wtryski. Ale co ciekawe podglądam sobie w Torque AFR i na Pb skacze na na jałowym na 16-17 (uboga mieszanka). Korekta short fuel trim na 25%!. Na LPG jest praktycznie OK, choć kilka razy zdarzyło się podobnie i wtedy gasiłem po czym zapałałem silnik. Po tym była poprawa.
Tak czy inaczej zawory muszę sprawdzić.
----------
w końcu znalazłem – pęknięty trójnik od podciśnienia, jeśli się wężyk poruszył to świrowało ciągnąc lewe powietrze :[
brak podciśnienia na reduktorze i map sensorze razem z rozjechaną mapą gazową dawały kosmiczną dawkę lpg na jałowym i jakoś to szło w parze z lewym powietrzem. Koniec końców chodził lepiej na gazie niż na benzynie. Wredna usterka :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez frugon » 27 mar 2016, 10:36

No i się wyjaśniło po tak dlugim czasie.Tak jak się spodziewałem zawory tzn. 8 wydechowych wypalonych. Silnik dojechał do końca, chodził jak diesel, koni z 70 ubyło, pod górę ledwo jechał ale dojechał. Naprawa to ok 2.5 tys pln razem ze wszystkimi oryginalnymi uszczelkami i 8 nowymi zaworami.Czekam z niecierpliwością na odbiór auta.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Postprzez frugon » 1 kwi 2016, 23:25

Auto odebrane nie obylo sie bez problemu typu pęknięta pokrywa zaworów to dlatego wcześniej był olej w gnieździe świecy.No ale zrobione i mazda śmiga jak by była prosto z salonu, gazownie sprawdziłem w warsztacie gazowym wszystko jest ok no ale 8 zaworów wyjarało ciekawe bo gniazda były nie zniszczone jedynie przefrezowane i jest git. Zrobilem 300 km i zapalił się check engine sprawdzone katalizator przestaje dawać radę, za dużo km na rozregulowanych zaworach niestety
Początkujący
 
Od: 5 cze 2015, 16:24
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5 170 PS LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6