Kompresja 2.0 DISI 155 KM – LF

Postprzez emPL » 7 paź 2014, 16:39

Czy ktoś z forumowiczów jest w posiadaniu informacji jaka powinna być kompresja w maździe 6 z silnikiem 2.0 DISI o oznaczeniu LF?
Dzisiaj samochód przeszedł przegląd przy 100k km i dla świętego spokoju zleciłem sprawdzenie.
Wykres z pomiarów w linku poniżej:


https://www.dropbox.com/s/fp1kmtuzpdxmb ... 2.JPG?dl=0
Ostatnio edytowano 2 mar 2017, 21:43 przez emPL, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2013, 09:55
Posty: 31

Postprzez Wojtek » 7 paź 2014, 19:08

troszkę niska...

ps. poprawiłem wykres...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez emPL » 7 paź 2014, 19:41

Dzięki za poprawienie.

Wojtku orientujesz się ile powinna wynosić i jakie są granice normy?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2013, 09:55
Posty: 31

Postprzez Wojtek » 7 paź 2014, 20:02

Hm... albo masz źle przeprowadzony pomiar, albo masz złom pod maską...

"Compression
Standard: 1480 kPa {15.09 kgf/cm2, 214.7 psi}[300 rpm]
Minimum: 1036 kPa {10.56 kgf/cm2, 150.3 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.000 kgf/cm2, 28.44 psi}"



Standard: 214.7 psi to jest 14,8 bar-ów
Minimum: 150.3 psi to jest 10.36 bar-ów

Czy bierze olej? Czy są braki mocy?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tadziol » 7 paź 2014, 21:03

Wojtek napisał(a):albo masz źle przeprowadzony pomiar, albo masz złom pod maską...

a na co stawiasz ?
bo gdyby faktycznie kompresja była poniżej minimum,to by to żelazo nie zapalało...
no chyba,że dane są nieprawdziwe ;P
Wojtek napisał(a):"Compression
Standard: 1,480 kPa {15.09 kgf/cm2, 214.7 psi}[300 rpm]
Minimum: 1036 kPa {10.56 kgf/cm2, 150.3 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.000 kgf/cm2, 28.44 psi}"

......
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez emPL » 7 paź 2014, 21:09

.
Ostatnio edytowano 2 mar 2017, 21:58 przez emPL, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2013, 09:55
Posty: 31

Postprzez Wojtek » 7 paź 2014, 21:25

tadziol napisał(a):a na co stawiasz ?

myślę właśnie, że niezbyt dobrze/poprawnie był wykonany pomiar...

emPL napisał(a):Dzisiaj po przeglądzie Pan serwisant stwierdził, że są to pomiary mieszczące się w normie, że nie mam się czym martwić i na ten przebieg wszystko jest jak najbardziej ok.

po tym stwierdzeniu moje przekonanie się potwierdziło...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez emPL » 7 paź 2014, 21:36

Czyli nie mam co rwać włosów z głowy tylko poszukam innego zakładu gdzie powtórzą pomiar. Możecie coś polecić w okolicy?
Ostatnio edytowano 2 mar 2017, 21:51 przez emPL, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2013, 09:55
Posty: 31

Postprzez Wojtek » 7 paź 2014, 21:51

podjedź do tadziola... namiar masz w jego podpisie:
viewtopic.php?p=2928757#p2928757
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PBBP » 8 paź 2014, 22:19

w instrukcji obsługi dla tego silnika podana wartość 'stopnia sprężania' wynosi 11,2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2014, 19:40
Posty: 57 (0/4)
Auto: M6
Model: GL (2018)
Silnik: 2.5 (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion

Postprzez Wojtek » 8 paź 2014, 22:31

...stopień sprężania i kompresja cylindra to dwie różne sprawy :)

Pierwsza mówi o krotności zmiany objętości cylindra, a druga o jego szczelności... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PBBP » 8 paź 2014, 22:35

ok, to sorki za OT ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2014, 19:40
Posty: 57 (0/4)
Auto: M6
Model: GL (2018)
Silnik: 2.5 (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion

Postprzez Wojtek » 8 paź 2014, 22:48

to nie było OT... po prostu podałeś inny parametr tego silnika ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6