ratunku! proszę o pomoc!

Postprzez tmw » 13 wrz 2014, 23:00

Witam,
samochód postał z 12 godzin z otwartymi drzwiami i bagażnikiem, akumulator padł, nie chciał odpalić, kluczyk otwierał i zamykał zamek centralny było ok, podmieniłem akumulator, pomyłka w zapianiu klem + na –, włączył się klakson na sekundę, po czym nie chce odpalić, nie działa żadna elektronika wewnątrz, światła tak, ale centralny itd. nie, NIE CHE ODPALIĆ, wskazówki chodzą we wszystkie strony, po naciśnięciu na pilota palą się czerwone zamiast zielonych diodek! BARDZO PROSZĘ O RADY czy da się coś samemu z tym zrobić?
mazda 6, GH 2.0 benzyna
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 20:27
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH, 2009, 2.0 benzyna
executive+

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2014, 23:15

Prawdopodobnie spaliłeś BCM (body control module) i ECU (komputer silnika)...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tmw » 13 wrz 2014, 23:25

czy auto nie powinno mieć jakichś zabezpieczeń, po podłączeniu nie był odpalany...
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 20:27
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH, 2009, 2.0 benzyna
executive+

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2014, 23:33

Jak to bywa w obwodach elektrycznych we współczesnym świecie... podłączenie aku już powoduje zasilenie różnych układów... kluczyk w stacyjce tylko uruchamia silnik.

Bez elektryka się chyba nie obejdzie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tmw » 13 wrz 2014, 23:46

dlaczego dioda w kluczyku pali się na czerwona, to nie imo. lub jakaś blokada?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 20:27
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH, 2009, 2.0 benzyna
executive+

Postprzez Wojtek » 13 wrz 2014, 23:56

Kluczyk może sygnalizować brak komunikacji z modułem odbiornika kodu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tmw » 14 wrz 2014, 00:12

jeszcze jedna kwestia, podłączona była klema + do akumulatora –, czy to naprawdę mogło coś popalić???

Dopisano 14 wrz 2014, 14:36:

sprawa rozwiązania bezpiecznik kostkowy 125a
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 20:27
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH, 2009, 2.0 benzyna
executive+

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2014, 17:04

Wow! Cieszę się, że to bezpiecznik...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6