Brak ogrzewania.. i wymiana uszczelki pod głowicą?

Postprzez jarogda82 » 30 sty 2014, 11:03

Witam,
Panowie jestem normalnie załamany..
W listopadzie kupiłem jak mi się wydawało "bezawaryjną" i ładniutką mazde 6 z 2008r. z sielnikiem 1.8 benzyna. Miesiąc pózniej zamontowałem instalacje lpg w dość chwalonym warsztacie vanos w Gdyni. W zeszłym tygodniu przestało mi grzać w kabinie, wobec tego zadzwoniłem do wartsztatu ,żeby wyeliminować potencjalną usterkę czyli wymiana termostatu.Na dzień przed wizytą zauważyłem ,że wskazówka od temperatury silnika zaczeła wzrastać i falować pomiędzy połową a 3/4 skali. Przejechałem tak może ze 4km. Do warsztatu dojechałem już na holu bo nie chciałem już go przegrzewać mimo ,że normalnie odpalał. Na miejscu okazało się że termostat rzeczywiście był walnięty ,ale bo jego wymianie objawy nadal nie ustąpiły. Pompa wody jest sprawna, nagrzewnica drożna ,termostat wymieniony i układ po odpowietrzeniu .Aha jeszcze jeden ważny szczegół.. Ponoć nie miałem płynu chłodzącego, choć wydawało mi się jak sprawdzałem przy chłodnicy ze jego poziom jest ok. Mechanior mówi ,że prawdopodobnie uszkodziła się uszczelka pod głowicą.. Co Wy PAnowie o tym myślicie, jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki, słyszałem że jest coś takiego jak analizator płynu chłodzącego żeby sprawdzić czy rzeczywiscie ta uszczelka jest walnięta.. Jadę w poniedziałek do innego mechaniora -zobaczymy co on powie.. z góry dziękuje za wszelkie porady.. pozdrawiam
jeszcze jedno pytanko : czy ten model ma jakiś czujnik poziomu płynu chłodzącego?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 08:42
Posty: 10
Auto: mazda 6 II combi 1.8 benzyna rok produkcji 2008-wersja excluisive

Postprzez Ven » 30 sty 2014, 17:25

Przy walniętej uszczelce auto kopci na biało, często pod korkiem wlewu oleju zbiera się jasny słodkawy osad oraz czasem kapie słodkawa ciecz z rury wydechowej. Bywa że w zbiorniku płynu chłodzącego zbiera sie olej silnikowy. Naprawy takiej usterki zaczynają sie od około 1500 zł. w górę. Jeśli grzanie padło to znaczy ze masz malo płynu chłodzacego, i tu pytanie czy wyciekł przez uszczelkę czy może masz gdzieś wyciek. Nastepstwem braku płynu podczas jazdy jest wlasnie uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub całkowite uszkodzenie silnika.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez Wojtek » 30 sty 2014, 18:00

...lub kolega juz wczesniej mial niski poziom plynu chlodzacego...

Mazdy maja to do siebie, ze same sie te uklady odpowietrzaja, ale na poprawne odpoeiwtrzenie trzeba poswiecic duzo czasu...
Dolewaj plynu do pelna (i do zbiorniczka do full i do chlodnicy) az bedzie naprawde wszedzie full.
Od tego momentu obserwuj wskazowke i auto czy wspomniane wczesniej objawy wystapia...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jarogda82 » 10 lut 2014, 15:01

okazało się na szczęście ,że wystarczyło odpowietrzyć układ...
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 08:42
Posty: 10
Auto: mazda 6 II combi 1.8 benzyna rok produkcji 2008-wersja excluisive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6