Głośna praca silnika benzynowego
Strona 1 z 1
Witam,
jestem nowym posiadaczem Mazdy 6GH z przebiegiem 45000 km (z czego przejechałem ok 8000). Stan samochodu itd. są w 100% sprawdzone, bo odkupiłem go od najbliższej rodziny.
Odnoszę wrażenie (szczególnie porównując z róznymi opiniami w necie), że coś może być nie tak z układem wydechowym. Na autostradzie powyżej 130km/h robi się po prostu za głośno jak na tej klasy samochód (poprzedni właściciel niestety mi nie pomoże bo nie mógł przekraczać 100km/h ), fakt że obroty są wysokie ale różnica między 130 a 140 jest gigantyczna. Przy 140 po prostu jest nieprzyjemnie.
Dzisiaj też pierwszy raz miałem okazję jechać za swoim autem i zauważyłem, że rura wydechowa dosyć mocno "pracuje". Przy wstępnych oględzinach jest niby ok ale sam już nie wiem...
Jechałem też kawałek drogi na tylnych siedzeniach i znowu odniosłem wrażenie, że jest tam dosyć głośno od pracy wydechu – mocny, niski basowy dźwięk (z przodu niby tego nie słychać).
Teraz pytanie – czy ten typ tak już ma, czy wybierać się do mechanika? Jak oceniacie prędkości autostradowe – faktycznie silnik zagłusza wszystko powyżej 130, czy też raczej słychać szum z zewnątrz?
jestem nowym posiadaczem Mazdy 6GH z przebiegiem 45000 km (z czego przejechałem ok 8000). Stan samochodu itd. są w 100% sprawdzone, bo odkupiłem go od najbliższej rodziny.
Odnoszę wrażenie (szczególnie porównując z róznymi opiniami w necie), że coś może być nie tak z układem wydechowym. Na autostradzie powyżej 130km/h robi się po prostu za głośno jak na tej klasy samochód (poprzedni właściciel niestety mi nie pomoże bo nie mógł przekraczać 100km/h ), fakt że obroty są wysokie ale różnica między 130 a 140 jest gigantyczna. Przy 140 po prostu jest nieprzyjemnie.
Dzisiaj też pierwszy raz miałem okazję jechać za swoim autem i zauważyłem, że rura wydechowa dosyć mocno "pracuje". Przy wstępnych oględzinach jest niby ok ale sam już nie wiem...
Jechałem też kawałek drogi na tylnych siedzeniach i znowu odniosłem wrażenie, że jest tam dosyć głośno od pracy wydechu – mocny, niski basowy dźwięk (z przodu niby tego nie słychać).
Teraz pytanie – czy ten typ tak już ma, czy wybierać się do mechanika? Jak oceniacie prędkości autostradowe – faktycznie silnik zagłusza wszystko powyżej 130, czy też raczej słychać szum z zewnątrz?
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Głośność wydechu nie zależy od prędkości samochodu, tylko od obrotów silnika. Jeśli tego nie słyszysz na niższych biegach (przy odpowiednich obrotach) to raczej nie jest to wydech. Przynajmniej taki e jest moje zdanie – laika.
Masz rację – może źle temat ująłem ale generalnie o to mi chodzi. Nie mam punktu odniesienia co do tych "odpowiednich obrotów". Na zimnym silniku po rozruchu wydech trochę "pyrka" ale tak miał na pewno od nowości, natomiast przy większych prędkościach sam nie wiem jak to ocenić.
Generalnie jest tak – do ok 120km/h jest bardzo cicho, 130km/h silnik już zdecydowanie słychać, 140km/h jest zdecydowanie za głośno. Najbardziej zaskakuje mnie gigantyczna różnica między 130 a 140 – może to jest ten zakres obrotów. Powyżej jest oczywiście jeszcze gorzej. Jeździłem wieloma autami i hałas przy 140 najłatwiej mi porównać do KIA Ceed 1.6 benzyna który ma ponad 4000RPM przy tej prędkości.
Jeżeli ten model tak ma to trudno przyjdzie mi to przeżyć ale ciekawe jest dla mnie to, że jechałem niedawno dłuższą trasę po niemieckich autostradach starą (18 lat 626 z 1.8 benzyną i przy 140-150km/h było o niebo przyjemniej...
Generalnie jest tak – do ok 120km/h jest bardzo cicho, 130km/h silnik już zdecydowanie słychać, 140km/h jest zdecydowanie za głośno. Najbardziej zaskakuje mnie gigantyczna różnica między 130 a 140 – może to jest ten zakres obrotów. Powyżej jest oczywiście jeszcze gorzej. Jeździłem wieloma autami i hałas przy 140 najłatwiej mi porównać do KIA Ceed 1.6 benzyna który ma ponad 4000RPM przy tej prędkości.
Jeżeli ten model tak ma to trudno przyjdzie mi to przeżyć ale ciekawe jest dla mnie to, że jechałem niedawno dłuższą trasę po niemieckich autostradach starą (18 lat 626 z 1.8 benzyną i przy 140-150km/h było o niebo przyjemniej...
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Sprawdź czy wydech jest dobrze umocowany, czy czasem się nie poluźnił, wszystkie osłony pod silnikiem i podwoziu. Po przekroczeniu pewnej prędkości powietrze pod autem inaczej się zachowuje inne są naciski. Ja jadąc swoja 180 nie mam praktycznie żadnego hałasu, radio nie musi grac głośniej.
Jeśli jest ok chyba będzie trzeba wybrać się do mechanika.
Jeśli jest ok chyba będzie trzeba wybrać się do mechanika.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dzięki za odp Marianek, obawiam się że tutaj może wychodzić różnica w silnikach – mój 1.8 przy 140 ma >3500obr. Stąd może powinienem jeszcze zapytać czy są na forum właściciele 1.8 benzyny i jak oceniają hałas przy prędkościach autostradowych?
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Sa viewtopic.php?f=331&t=157740 i na pewno jechała z prędkością autostradowa , zapytaj śmiało.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
gh nie bryluje wytłumieniem.
a 1.8 faktycznie trzeba kręcić by jechał.
potwierdzam że do 130 jest w miarę komfortowo, od 130 do 140 "ujdzie w wielkim tłoku" a powyżej 140 jest za głośno jak na tą klasę samochodu.
a jeszcze głośniej jest przy oponach zimowych.
jest też opcja że kuny mogły Tobie zeżreć wyciszenie .
dodatkowo – jak kupowałem auto to podwarszawski spec od mazd powiedział podczas inspekcji że się czasem lubią poluzować elementy wydechu. ponoć warto sprawdzić od czasu do czasu.
a 1.8 faktycznie trzeba kręcić by jechał.
potwierdzam że do 130 jest w miarę komfortowo, od 130 do 140 "ujdzie w wielkim tłoku" a powyżej 140 jest za głośno jak na tą klasę samochodu.
a jeszcze głośniej jest przy oponach zimowych.
jest też opcja że kuny mogły Tobie zeżreć wyciszenie .
dodatkowo – jak kupowałem auto to podwarszawski spec od mazd powiedział podczas inspekcji że się czasem lubią poluzować elementy wydechu. ponoć warto sprawdzić od czasu do czasu.
Ostatnio edytowano 3 paź 2013, 15:31 przez luqqas, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 lis 2012, 20:17
- Posty: 18
- Auto: GH 1.8 MZR kombi, przedlift
luqqas napisał(a):gh nie bryluje wytłumieniem.
a 1.8 faktycznie trzeba kręcić by jechał.
potwierdzam że do 130 jest w miarę komfortowo, od 130 do 140 "ujdzie w wielkim tłoku" a powyżej 140 jest za głośno jak na tą klasę samochodu.
a jeszcze głośniej jest przy oponach zimowych.
jest też opcja że kuny mogły Tobie zeżreć wyciszenie .
dodatkowo – jak kupowałem auto to podwarszawski spec od mazd powiedział podczas inspekcji że się czasem lubią poluzować elementy wydechu. ponoć warto sprawdzić od czasu do czasu.
Dzięki luqqas za info. Czyli >130 nie mam co liczyć na komfort – trudno, dobrze wiedzieć że to nie problem z samochodem. Z tym wydechem to chyba faktycznie może być jakieś obluzowanie, jak znajdę chwilę to postaram się to zweryfikować.
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Hej, jezdze na codzien zarowno autostrada jak i landowkami i potwierdzam ze powyzej 140 w aucie zaczyna lekko dudnic, nie ma jakiejstam tragedii, widocznie tak po prostu jest. Pozdro
- Od: 26 lut 2013, 21:54
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra / DE-7
- Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.
Z ta bolączką również się zderzyłem...
Tak subiektywnie patrząc w mojej byłej AR 156 1.6 i prędkościach rzędu 160 – 170 uważam że to Mazdowski odpowiednik 130. Naprawdę.
W przyszłym roku będę zmieniał letnie opony w GH więc mam nadzieję że część hałasu zniknie.
Poza tym w większości na dłuższych trasach podróżuję w dziećmi, a trzeba uwierzyć mi na słowo, w samochodzie nigdy nie jest cicho
Tak subiektywnie patrząc w mojej byłej AR 156 1.6 i prędkościach rzędu 160 – 170 uważam że to Mazdowski odpowiednik 130. Naprawdę.
W przyszłym roku będę zmieniał letnie opony w GH więc mam nadzieję że część hałasu zniknie.
Poza tym w większości na dłuższych trasach podróżuję w dziećmi, a trzeba uwierzyć mi na słowo, w samochodzie nigdy nie jest cicho
- Od: 25 mar 2013, 00:51
- Posty: 40 (0/1)
- Skąd: okolice W-wy / Płock
- Auto: Mazda6 GH L8 2008
U mnie problem nie dotyczy opon – uważam, że hałas jaki generują jest znośny. Przy 140-150km/h i wrzuceniu luzu jest całkiem przyjemnie. Subiektywnie rzecz ujmując (porównanie do Opla Insignia) odniosłem też wrażenie że pęd wiatru jest mniej odczuwalny.
Irytyuje mnie tylko huk silnika, który dosłownie przy 135km/h robi się nieprzyjemny (dosłownie automatycznie odpuszczam gaz).
Co ciekawe luqqas miał rację co do kun – jest dziura pośrodku maski Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że jej załatanie coś pomoże
Irytyuje mnie tylko huk silnika, który dosłownie przy 135km/h robi się nieprzyjemny (dosłownie automatycznie odpuszczam gaz).
Co ciekawe luqqas miał rację co do kun – jest dziura pośrodku maski Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że jej załatanie coś pomoże
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Powinno pomoc bo nie będzie się tak hałas bo blachach karoserii roznosił.
Na alledrogo można bywają po kosztach.
Na alledrogo można bywają po kosztach.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Trochę mnie zainspirowaliście tym wątkiem.
Podróż na weekend w Bieszczady. Fabryczne opony rozmiaru 17.
120 km/h wg nawigacji / 3500 obrotów / licznik wskazuje 130.
Hałas w normie, da się spokojnie prowadzić konwersacje nie "wysilając" głosu.
140 km/h wg nawigacji / 4000 obrotów / licznik wskazuje 150.
Zdecydowanie głośniej ale ani to hałas dobiegający z przodu (silnik) ni to z tyłu (tłumik).
Myślę sobie no cóż... zobaczmy.
160 na nawigacji... (silnik o dziwo ~4300 obrotów) i buczy zdecydowanie z tyłu (wydech).
Jeśli potrzeba będzie to sprawdzałem w telefonie i można pobrać jakąś aplikacji na IP/Android i sprawdzić poziom hałasu – działa jak decybelomierz. Będzie można podzielić się doświadczeniami.
Podróż na weekend w Bieszczady. Fabryczne opony rozmiaru 17.
120 km/h wg nawigacji / 3500 obrotów / licznik wskazuje 130.
Hałas w normie, da się spokojnie prowadzić konwersacje nie "wysilając" głosu.
140 km/h wg nawigacji / 4000 obrotów / licznik wskazuje 150.
Zdecydowanie głośniej ale ani to hałas dobiegający z przodu (silnik) ni to z tyłu (tłumik).
Myślę sobie no cóż... zobaczmy.
160 na nawigacji... (silnik o dziwo ~4300 obrotów) i buczy zdecydowanie z tyłu (wydech).
Jeśli potrzeba będzie to sprawdzałem w telefonie i można pobrać jakąś aplikacji na IP/Android i sprawdzić poziom hałasu – działa jak decybelomierz. Będzie można podzielić się doświadczeniami.
- Od: 25 mar 2013, 00:51
- Posty: 40 (0/1)
- Skąd: okolice W-wy / Płock
- Auto: Mazda6 GH L8 2008
Dzięki Braintrust za szczegółowe dane! Wybieram się w weekend w trasę, jednak raczej nie zahaczę o autostradę do testów >140 km/h. Świetny pomysł z tą aplikacją na androida. Właśnie pobrałem jakiś programik i będę testował.
Pewnie warto będzie zrobić test od ok 50 km/h (gdzie jak się domyślam macie zupełnie cicho) co 20km/h w górę. Wtedy uda się pewnie wyeliminować różnice między mikrofonami w naszych telefonach i porównać wyniki.
Pewnie warto będzie zrobić test od ok 50 km/h (gdzie jak się domyślam macie zupełnie cicho) co 20km/h w górę. Wtedy uda się pewnie wyeliminować różnice między mikrofonami w naszych telefonach i porównać wyniki.
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Witaj,
ale odgrzaliśmy temat Ja ostatnio dochodzę do wniosku, że problemem może być pojedynczy tłumik? Wydaje mi się, że w nowszych wersjach lub mocniejszych (kto wie niech mnie proszę poprawi) tłumik / rury jest podwójny i radzi sobie lepiej z tłumieniem wibracji przy zakresie (u mnie) 135 – 165. Dosłownie przy równych 170 na liczniku buczenie się kończy i można spokojnie śmigać...
ale odgrzaliśmy temat Ja ostatnio dochodzę do wniosku, że problemem może być pojedynczy tłumik? Wydaje mi się, że w nowszych wersjach lub mocniejszych (kto wie niech mnie proszę poprawi) tłumik / rury jest podwójny i radzi sobie lepiej z tłumieniem wibracji przy zakresie (u mnie) 135 – 165. Dosłownie przy równych 170 na liczniku buczenie się kończy i można spokojnie śmigać...
Mazda 6GH 1.8 Exclusive
- Od: 1 paź 2013, 22:15
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6GH 1.8 Exclusive
Dla chętnych "jednorurowców"...
Tematem interesowałem się w zeszłym roku, ten podwójny bardzo mi się podobał. Koszt oscylował chyba w okolicach 1,5 – 2 K, ale ceny widać spadają –> 1270.
http://new.ulter.com.pl/offer/dedicated ... ifting/191
Montaż chyba nie jest niczym skomplikowanym.
Ciekawe ile kosztowałaby taka usługa w zakładzie partnerskim Ultera.
Jutro jak nie zapomnę zadzwonię i podrzucę cenę montażu.
Tematem interesowałem się w zeszłym roku, ten podwójny bardzo mi się podobał. Koszt oscylował chyba w okolicach 1,5 – 2 K, ale ceny widać spadają –> 1270.
http://new.ulter.com.pl/offer/dedicated ... ifting/191
Montaż chyba nie jest niczym skomplikowanym.
Ciekawe ile kosztowałaby taka usługa w zakładzie partnerskim Ultera.
Jutro jak nie zapomnę zadzwonię i podrzucę cenę montażu.
- Od: 25 mar 2013, 00:51
- Posty: 40 (0/1)
- Skąd: okolice W-wy / Płock
- Auto: Mazda6 GH L8 2008
Podobny problem w GF-ce:
viewtopic.php?f=427&t=160864
Z tym że nie występuje on przy określonej prędkości, a w określonym przedziale obrotów silnika. W tym wypadku winowajcą jest rezonans budy spowodowany pracą silnika.
W tym wypadku w GH wydaje mi się że też winny będzie jakiś rezonans czegoś. Rezonans to wielokrotne wzmocnienie niechcianego dźwięku.
viewtopic.php?f=427&t=160864
Z tym że nie występuje on przy określonej prędkości, a w określonym przedziale obrotów silnika. W tym wypadku winowajcą jest rezonans budy spowodowany pracą silnika.
W tym wypadku w GH wydaje mi się że też winny będzie jakiś rezonans czegoś. Rezonans to wielokrotne wzmocnienie niechcianego dźwięku.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6