Dławienie silnika na niskich przełożeniach.

Postprzez T-killa » 29 maja 2011, 18:00

Witam. Jestem posiadaczem mazdy 6 1.8 benzyna rocznik 2008 i od pewnego czasu zauważyłem powtarzający się problem z dławieniem silnika przy odpuszczaniu gazu głównie na biegach 1-3. Obserwowałem wskazówkę obrotomierza ale ona nie reaguje na szarpnięcia auta. Jest to dosyć drażniące zwłaszcza podczas jazdy w mieście kiedy nie można zbytnio się rozpędzić. Problem jednak nie występuje przy wciśniętym pedale sprzęgła. Najwyraźniej jest to odczuwalne przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Czy ktoś miał podobny problem? Co może powodować takie zachowanie silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez polak900 » 29 maja 2011, 20:16

może coś z filtrem paliwa się dzieje
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Tomek6 » 30 maja 2011, 09:22

Miałem to wszystko głównie na I biegu, ale również i na II z tym, że wyłącznie zimą, przy większych mrozach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez T-killa » 30 maja 2011, 13:15

U mnie zimą było ok. Zaczęło się jakieś 2 miesiące temu:( Tomek6 robiłeś coś z tym czy po prostu samo przeszło?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez bartosz51 » 30 maja 2011, 20:45

U mnie też to występowało, ale – tak, jak u Tomka – tylko zimą, przy trzaskającym mrozie. Z jednym uzupełnieniem (chyba, że Tomek przemilczał) – na nie do końca rozgrzanym silniku. Po rozgrzaniu było ok. Sam się dziwię, że nie wpadłem wtedy w panikę i że to nie ja jestem autorem tego wątku ;)
Teraz nie ma śladu po tych objawach. Nie były sympatyczne, ale przeszły samoistnie, więc nic z tym nie robiłem. Po zimie, pod koniec kwietnia był u mnie podłączany komputer w związku z serwisem i nic kompletnie nie wykazał. A miałem tam parę jeszcze innych dziwnych zachowań – chłopaki wiedzą o co biega. Przykro mi, że nie przeczytałeś nic konkretnego.
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez T-killa » 30 maja 2011, 22:38

Mimo wszystko dzieki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 00:24
Posty: 13
Skąd: Kalisz/Worcester
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2008r.

Postprzez Tomek6 » 31 maja 2011, 19:18

bartosz51 napisał(a):U mnie też to występowało, ale – tak, jak u Tomka – tylko zimą, przy trzaskającym mrozie. Z jednym uzupełnieniem (chyba, że Tomek przemilczał) – na nie do końca rozgrzanym silniku. Po rozgrzaniu było ok.


Przemilczałem ;) Rozgrzany chodził już równo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez jarozz » 30 wrz 2011, 19:43

U mnie od nowości pojawia się dławienie. Nie zawsze, ale często. Denerwuje mnie to strasznie, chyba pojadę z tym na serwis.
Jarozz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2011, 20:45
Posty: 7
Skąd: Lubin
Auto: M6 GH 2.0 MZR Kirey

Postprzez polak900 » 30 wrz 2011, 21:08

ja od nowości miałem wydaje mi się podobny objaw, ale zacząłem jeździć bardziej dynamicznie (wsk szła w granicach 6000 obr) i już nic się nie dzieje
więc rada daj mu w d..... jak jeszcze zimy nie ma, jak nie ustąpią objawy to dopiero do serwisu
oczywiście rady tylko do samochodu dotartego czyli min 3k km przejechane.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez jarozz » 2 paź 2011, 21:37

Musze poczekac do tych 3000;–) dam znac.
Jarozz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2011, 20:45
Posty: 7
Skąd: Lubin
Auto: M6 GH 2.0 MZR Kirey

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6