Automatyczne wycieraczki – zasada działamia.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tobo » 14 sty 2010, 12:03

Krstof82 napisał(a):Na przełączniku jest pierścień obrotowy który w/g mnie zmienia czułość czujnika deszczu. na samej górze – na drobny deszcze/mgłę , i w dół na coraz grubszy, u mnie ustawiłem na środku i działa ok

Ja nie widzę jakiejś specjalnej zmiany czułości działania czujnika deszczu mimo kręcenia od min do max... Czy u Was jest to zmiana minimalna, czy od razu widać zmianę czułości, bo ja się wręcz zastanawiałem, czy to u mnie w ogóle działa i do czego służy w takim razie to pokrętło. Dodam że sprawdzałem to przy jednostajnie padającym deszczu zarówno podczas jazdy jak i postoju no i za cholerę nie widzę różnicy w działaniu wycieraczek :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 08:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez MasterB » 14 sty 2010, 14:42

Tobo, prawdę mówiąc nie bawiłem się tym pierścieniem bo nie miałem potrzeby. Ale pamiętam że kiedyś w Volvo S80 był taki pierścień i on regulował częstotliwość wycierania w trybie przerywanym... To by miało większy sens niż regulowanie trybu AUTO.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 17:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Tobo » 14 sty 2010, 14:47

MasterB napisał(a):To by miało większy sens niż regulowanie trybu AUTO

No właśnie. Sam byłem zdziwiony jak kupiłem auto, że takowy pierścień jest mimo czujnika deszczu, ale pomyślałem, że może będzie się nim ustawiało czułość tego ustrojstwa. Niestety po paru próbach doszedłem do wniosku, że to nie działa. Nie chciało mi się wierzyć, że naprodukowali za dużo takich wajch z pierścieniami i dlatego takie ładują mimo trybu auto, ale teraz to już sam nie wiem.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 08:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 15:11

To by miało większy sens niż regulowanie trybu AUTO.

Najpierw to by musial byc taki tryb.

A co do regulacji w trybie AUTO, tak, reguluje sie i tak, bardzo nieznacznie przy jednostajnych opadach, ale przy malych opadach lub mocno zmiennych, zaczyna byc widac roznice. Tylko nigdy nie pamietam w ktora strone mam krecic i mnie to irytuje, hehe
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez giberes » 9 mar 2016, 13:27

Witam, trochę odkopię temat. Wprawdzie mam starszą wersję szóstki, ale podobny problem. Nie zauważyłem jakiejś różnicy w działaniu wycieraczek podczas regulacji pierścieniem. Jest to mocno wkurzające. W swojej pierwszej madzi z 2004r miałem zwykłe wycieraczki z ustawieniem prędkości interwałów. To było super rozwiązanie. W obecnym aucie jest tryb AUTO, który działa beznadziejnie: albo chodzą wycieraczki na sucho, albo rzadko machają przy ulewie- regulacja nie daje efektów. Czy ktoś może przerabiał funkcję AUTO na klasyczne interwałowe? Co trzeba zrobić?
PS. Obecna madzia jest z Niemiec, ma również światła auto, ale ta funkcja jest oczywiście niepotrzebna w Polsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 00:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez karlo8 » 6 paź 2016, 11:26

MAM TAKI PROBLEM
ustawiłem pierścień na auto
wajcha jedna pozycja w dól patrząc od góry

i co:

zaczyna fajnie przerywanie , po chwili już nie przerywa i za chwile kolejna zapitala jak mały rowerek

wyłączam wycieraczki wajchą nie pierścieniem na off
włączam ponownie i znowu działa ładnie przerywanie

po chwili to samo


o co kaman
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez vonsik » 8 paź 2016, 17:40

Wygląda że kończą Ci się wycieraczki – a na pewno nie czyszczą dobrze miejsca gdzie jest czujnik (okolice lusterka wewnętrznego). Miałem dokładnie tak samo.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2011, 21:37
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.2 MZ-CD, 2009, 185 KM

Postprzez karlo8 » 11 paź 2016, 07:25

a jakie wycieraczka założyć
jakiej firmy i jakie długości
oczywiście aero
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Mandey » 11 paź 2016, 10:51

Ja mogę polecić Denso. Jak dla mnie idealne.
Widzę, że masz GG, także dla Ciebie będą:
    – lewa: 550 mm
    – prawa: 450 mm.
P.S. Jest z pewnością temat o tym ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez kokomo666 » 20 sie 2017, 14:33

U mnie natomiast w trybie auto wycieraczki pracują za rzadko a w pozycji 1, lub 2 nie pracują wcale. jestem skazany przy małym deszczyku jechać z wycieraczkami w trybie ciągłym, który jest wtedy za szybki i objawia się skrzypieniem piórek. Czy jest na to jakaś rada?
Z góry dziękuję za odpowiedż. :)
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2017, 11:55
Posty: 39 (3/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6
Blue Edition Activematic FL
2,0B GY 147 KM

Postprzez stachan » 20 sie 2017, 18:52

Czujnik lub manetka do naprawy/wymiany. Nie mam wiedzy czy tutaj pomoże odczyt błędów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez kokomo666 » 21 sie 2017, 09:32

Dzięki, ale jak to można stwierdzić? Czy trzeba jechać do aso? Manetki można kupić już za 10-50 zł. Czy manetka od przedlifta będzie pasowała do polifta? Ew. czy jest możliwe wyeliminowanie/skasowanie trybu auto tak aby wycieraczki działały tylko czasowo na pozycji 1,2?
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2017, 11:55
Posty: 39 (3/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6
Blue Edition Activematic FL
2,0B GY 147 KM

Postprzez stachan » 22 sie 2017, 08:30

Nie potrafię pomóc w tak szczegółowym zakresie... Może koledzy, którzy mają doświadczenie w odczycie błędów podpowiedzą czy tę usterkę widać w raportach <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez kokomo666 » 21 wrz 2017, 19:40

No więc tak Kupiłem za grosze manetkę od przedlifta. Pasuje bez problemów. obawiałem się, że trzeba ściągać kierownicę, wypinać poduszkę, ale nie. Cała wymiana trwa max 30 min.Stara działała kiepsko, ponieważ pod białym plastikiem żle kontaktowała wtyczka. Trochę podgiołem bolce i mam dwie sprawne manetki....
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2017, 11:55
Posty: 39 (3/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6
Blue Edition Activematic FL
2,0B GY 147 KM

Postprzez stachan » 22 wrz 2017, 17:39

Czyli problem rozwiązany?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez kokomo666 » 22 wrz 2017, 18:45

Tak. problem rozwiązany. Dzięki za pomoc. Sama przyjemność z jazdy. Teraz jak tylko pada deszcz to wsiadam za kółko i jeżdżę kręcąc tym pierścieniem. Cieszę się :)
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2017, 11:55
Posty: 39 (3/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6
Blue Edition Activematic FL
2,0B GY 147 KM

Postprzez kokomo666 » 1 lip 2018, 08:34

Jeżeli wycieraczki w trybie AUTO działaja jak chcą to trzba je skalibrować w prosty sposób...
Zapłon na OFF, wycieraczki na AUTO, zapłon na ON. nastepnie w ciągu 10 sek. przestawiamy 5 razy manetkę z AUTO na OFF. Udana kalibracja powinna być potwierdzona pojedyńczym wachnięciem wycieraczek.
Szyba powinna być sucha i czysta. Pokrętło prędkosci na minimum. Dobrze zmienić wycieraczkę pasażera która czyści okienko sensora na nową.
Skan z instrukcji kalibracji po angielsku

AIN SENSOR REINITIALIZATION SETTING

Caution
If the initialization is performed again with water or dirt on the windshield, the rain sensor may not
operate normally. Before performing the rain sensor initialization again, remove water and dirt
from the windshield
Note
When the ignition switch is turned to the ON position after replacing the rain sensor with a new one, the
windshield condition is verified and the initial setting is stored.
Perform the initial setting again in the following cases:
— The windshield is replaced and the rain sensor is reused.
— The auto wiper system operates incorrectly.
1. Remove water and dirt from the windshield surface.
2. Switch the ignition to off.
3. Turn the windshield wiper switch to the AUTO position.
4. Within 10 s after turning the ignition switch to the ON position, turn the windshield wiper switch from the AUTO
to the OFF position for 5 times and return it to the AUTO position.The windshield wiper will operate once at
low speed when the reinitialization setting is performed correctly.

Caution
If the operation is too fast, the windshield wiper switch position cannot be detected and the initial
setting may not be performed. Operate the windshield wiper switch for one cycle
(AUTO->OFF->AUTO) per 1 s.

Powodzenia :D
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2017, 11:55
Posty: 39 (3/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 6
Blue Edition Activematic FL
2,0B GY 147 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6