Strona 1 z 2

Remote Start Security System – Czy warto kupić? W jakim serw

PostNapisane: 29 paź 2006, 12:46
przez tarkan
Grzebiąc w Internecie natknąłem się na następującą stronkę www.mazdastuff.com , a na niej dużo różności do wszystkich Mazd. Zainteresowałem się systemem zdalnego odpalenia auta:

http://www.mazdastuff.com/product.cfm?ProductID=1861
lub
http://www.mazdastuff.com/product.cfm?ProductID=2652

Czy ktoś z Was bawił się czymś takim? Macie jakieś sugestie? Jestem gotów wyposażyć swoją Mazdę w ten moduł, ale czy warto? I czy są jakieś serwisy, które mogłyby mi coś takiego podłączyć w aucie?

PostNapisane: 29 paź 2006, 12:56
przez jacobs
andrev001 ma coś takiego w swojej 626 :)

PostNapisane: 29 paź 2006, 13:04
przez Adaś
warto na zime, 10min przed wyjsciem z domu odpalasz auto z okna i jak wchodzisz masz juz rozgrzane w srodku

PostNapisane: 29 paź 2006, 14:19
przez Schlosser
warto, warto. Tylko upewnij się że zadziała z eurowersją. Linki które podałeś opisują urządzenie do amerykańskiej 6. Można też zastosować alarm z funkcją remote start.

PostNapisane: 29 paź 2006, 15:01
przez tarkan
Schlosser, a masz namiary na takie alarmy?

PostNapisane: 29 paź 2006, 15:22
przez Schlosser
Jako takich namiarów nie mam. Ale nie jest to drogi gadżet.
Np: http://www.diygti.com/index.php?main_pa ... e2428867f9

Trzeba by popytać u speców od alarmów.

PostNapisane: 29 paź 2006, 15:30
przez andrev001
Zainstalowanie startera w mojej 626 trwalo jakies 3 godziny ze wzgledu na przerobienie drzwi od strony kierowcy – nie mialem przycisku odblokowującego wszystkie drzwi jak wiekszosc amerykanskich aut – dotyczy otwierania drzwi z pilota.

Chce zauwazyc, ze w Mazdzie 6 jest trochę więcej zabawy z odpalaniem i impreza jest droższa w stosunku do starszych aut – wiem to od tego serwisanta.

Jeżeli chodzi o auta wyposażone w immobilaizer (chip w kluczyku). To jeden z takich kluczy (trzeba mieć 2 takie! Inaczej nici) będzie umocowany na stałe pod deską rozdzielczą (mam nadzieje, że odpowiednio zabezpieczony). Niesie to za sobą pewne ryzyko, gdyż złodziej ma trochę ułatwioną robotę ;).

Ogolnie polecam tego typu zimowe-ulatwienie. Mozna ustawic jak dlugo ma sie grzac auto 5-10-20-30 minut, nie ma unlimited. Nie ma zadnej ingerencji w komputer czy cos, to jak podpinanie halogenów ;)

PostNapisane: 29 paź 2006, 17:03
przez tarkan
Napisałem maila do Diygti, z zapytaniem, jak widzą instalację tego urządzenia w mojej Mazdzie, może coś podpowiedzą.
Do Mazdastuff z USA też napisałem.

andrev001, może to głupie, że nie znam do końca swojego auta, ale jak mogę rozpoznać, czy u siebie mam immobiliser w kluczyku. Niby w instrukcji coś o tym piszą, ale instrukcja jest standardowa do wszystkich typów Mazd szóstek.

PostNapisane: 29 paź 2006, 17:37
przez andrev001
Najlatwiej byloby podjecha do dealera i sie zapytac. Ja osobiscie nie wiem jak rozpoznac czy masz immobilaizer. Dobrze by bylo probowac odpalic auto wytrychem i trzymac klucz daleko :D – jak odpali, to nie masz , ale tego nie zrobisz :D ;)...

PostNapisane: 29 paź 2006, 17:40
przez newbie
masz immo na 100%

zdalne uruchamianie nie zadziala – chyba, że:

1. zostawisz transponder w pobliżu pętli/ucha immo
2. ten Upgrade Kit jest tak mądry, że uruchamia silnik mimo immo – ale wtedy takie immo (easy to disable) można by o kant pupy potłuc

oba przypadki to raj dla amatorów cudzej własności

PostNapisane: 29 paź 2006, 17:48
przez tarkan
Przejrzałem jeszcze raz instrukcję. Narysowane są tam kluczyki dl awersji z immobiliserem i bez. Ja mam taki jak w wersji z immobiliserem, czyli juz chyba sobie odpowiedziałem na to pytanie... :(
Obrazek
coś mi się wydaje, że nie będzie tak łatwo z zamontowaniem tego urządzenia do zdalnego odpalania auta.

PostNapisane: 29 paź 2006, 18:23
przez tarkan
W Polsce znalazłem też niedrogi układ na Allegro:
http://www.allegro.pl/item136906689_zda ... rmach.html
możecie na to spojrzeć?

PostNapisane: 29 paź 2006, 19:24
przez magicadm
newbie napisał(a):oba przypadki to raj dla amatorów cudzej własności

Dokładnie :)
Tylko po co zdalnie odpalać samochód??? Żeby go nagrzać??? :| :| :| Bardzo nierozsądne... Tym bardziej, że każda instrukcja obsługi samochodu nakazuje natychmiast po utruchomieniu silnika rozpocząć jazdę...(chyba nie muszę pisać dlaczego...)

Żeby było ciepło – wystarczy uruchomić (jak jest) Webasto (lub zamontować jak nie ma).
Z doświadczenia wiem, że przy ok 10 stopniac Celsjusza moje autko "pyrkoliło" 30 min na wolnych obrotch i nic sie nie rozgrzało.
andrev001 napisał(a):To jeden z takich kluczy (trzeba mieć 2 takie! Inaczej nici) będzie umocowany na stałe pod deską rozdzielczą

A po co drugi??? Jak masz Immo na stałe pod deską...Wystarczy drugi bez Immo – byle mechanicznie pasowal (po prostu dorabiasz za grosze)...W ostateczności możesz jeden przepiłować na pół...Ale odradzam... :)

tarkan18 napisał(a):możecie na to spojrzeć?

Tutaj też bez immo nie odpali...


Aha i jeszcze jedno jest napisane:
For automatic transmission vehicles only
Nie wiem jakie macie skrzynki.

PostNapisane: 29 paź 2006, 19:47
przez tarkan
Ja mam automat.

PostNapisane: 29 paź 2006, 20:39
przez andrev001
magicadm napisał(a):po co drugi?pytajnik Jak masz Immo na stałe pod deską...Wystarczy drugi bez Immo – byle mechanicznie pasowal (po prostu dorabiasz za grosze)...W ostateczności możesz jeden przepiłować na pół...Ale odradzam... usmiech


Po to, ze jak rozladuje sie nie daj boze bateryjka, to drugim drzwi otworzysz :) I czasem otwierajac i zamykajac auto 3 razy pod rzad (zalezy od alarmu) mozesz wylaczyc alarm (znam to np. z hondy) – jak sie wlasnie ta bateria wyczerpie

PostNapisane: 29 paź 2006, 20:45
przez magicadm
andrev001 napisał(a):Po to, ze jak rozladuje sie nie daj boze bateryjka, to drugim drzwi otworzysz :)

W drzwiach też masz IMMO ??? :)
Chodziło mi o to, że skoro już zdezakywujemy na stałe IMMO w stacyjce – to ten drugi klucz nie musi być w nigo wyposażony, a więc możemy go dorobić gdziekolwiek bez modułu immo i kodowania itp.

PostNapisane: 30 paź 2006, 04:31
przez andrev001
Nie chodziło mi o to, że w drzwiach jest IMMO. Ale dobrze piszesz! Chodziło mi o to, że trzeba mieć 2 klucze od auta z IMMO lub dorobiony "czysty" , bo bez tego np. w USA nie założą startera, nie wiem jak w PL – sorki za niezprecyzowaną odpowiedź :D ;).

Teraz łamiemy głowe jak zamontować starter w Hondzie Odyssey, która jest wyposażona w fabryczny alarm i pilota z 4 przyciskami – 2 do otwierania slide-doors i 2 do otwierania i zamykania auta. Myślimy nad przerobieniem jednego przycisku od slide-doors na starter, ale pojawia się kolejny problem. Nie wiedzieć czego, po zapaleniu auta, nie otworzymy żadnym przyciskiem drzwi. Musimy gasić auto i je otworzyć. Walka trwa :)... Klucze są z immo i jeden tkwi pod deską.

PostNapisane: 30 paź 2006, 12:48
przez tarkan
Dostałem już info w sprawie układu zdalnego uruchamiania auta, dostępnego w Polsce
Firma: www.starmach.pl (dział urządzenia sterujące; pod opisem jest schemat)

ZDALNE URUCHAMIANIE SILNIKA
Obrazek
Modul zdalnego sterowania rozruchem silnika z funkcją alarmu Funkcje: calkowicie niepowtarzalny kod 64 bitowy dynamicznie zmienny kod kroczący (KEELOQ). Funkcje alarmu . Alarm wyzwalany jest tylko przez otwarcie drzwi. Możliwość podlączenia praktycznie każdej syrenki która w czasie alarmowania nie pobiera więcej niż 2A.Sygnalizacja kierunkowskazami . Sterowanie zamkiem centralnym poprzez standardowe wyjściami ( dwa minusy ). Dozbrajanie alarmu po przypadkowym wylączeniu i nie otwarciu drzwi .Rejestrowanie do dwóch pilotów sterującym alarmem . Antyskanning – pelna odporność na skanowanie. Wyjścia sterujące zewnętrznymi przekaźnikami zaplonu i rozruchu.

Obrazek
Obrazek

"imobiliser mozna zablokowac lub uzyć naszego układu blokującego BYPAS"
opis urządzenia BYPAS: UKŁAD BLOKUJĄCY FABRYCZNE IMOBILISERY AUT
Obrazek
Opis działania układu
Układ służy do blokowania fabrycznych imobiliserów umieszczonych w kluczykach Przydaje się gdy chcemy zainstalować alarm ze zdalnym odpalaniem silnika lub sam układ odpalający auto a na przeszkodzie stoi nam właśnie immobiliser fabryczny.

Jak to działa
Zasada jest bardzo prosta i polega przeniesie sygnału z kluczyka do stacyjki auta Krótko mówiąc jeden kluczyk jest umieszczony w układzie brokera i sygnał z niego przeniesiony zostaje za pomocą specjalnej pętli do czujników w stacyjce Ten sposób nie uszkadza immobilisera fabrycznego ani go nie zawiesza Immobiliser fabryczny auta działa nadal poprawnie i spełnia swoje zadanie. Podłączenie sprowadza się jedynie do podania napięcia 12v i to wszystko
– Zasilanie układu 12 v

PostNapisane: 30 paź 2006, 18:28
przez magicadm
przeniesie sygnału z kluczyka do stacyjki auta Krótko mówiąc jeden kluczyk jest umieszczony w układzie brokera

A ten broker jest w środku samochodu czy noszony przez kierowcę – bo tego nie doczytałem....

PostNapisane: 30 paź 2006, 21:56
przez tarkan
magicadm napisał(a):A ten broker jest w środku samochodu czy noszony przez kierowcę – bo tego nie doczytałem...


podejrzewam, że umieszczony w aucie – na ilustracji nie widać żadnego dodatkowego urządzenia, któe możnaby było ze soba nosić.