Strona 1 z 1

Mazda 6 GH 2.0 Diesel, Manual, 2008

PostNapisane: 30 cze 2020, 07:53
przez lukash
Witam Panowie.

Mam z moja Madzia problem z kluczykiem i mam nadzieje, ze pomozecie.

Posiadam do auta dwa kluczyki (scyzoryki).
W jednym przestal dzialac przycisk od zamykania i tutaj moj blad, zbagatelizowalem sprawe i zaczalem uzywac drugiego (przyznaje bez bicia, moj blad).

Po jakims czasie zauwazylem ze kluczyk ktory uzywalem zaczal szybko rozladowywac baterie. Zanioslem go do punktu gdzie stwierdzono ze problem jest grubszy i trzeba wymienic cala plytke w pilocie.

Mialem tez trzeci kompletny pilot kupiony na tzw czesci (obudowa).
Pomyslalem, ze zaprogramuje pilota i przeloze grot, zeby miec jeden sprawny pilot.
Znalazlem na forum info jak to zrobic i wzialem sie za robote.
Robiac wszystko wedlug instrukcji wyszlo ze tego trzeciego pilota nie moge zaprogramowac. Zauwazylem dopiero wtedy ze dwa oryginalne kluczyki byly siemensa a ten ktorego probowalem dodac mitsubishi. Pomyslalem, ze trudno, poszukam kluczyka siemensa i sprobuje ponownie.
I zaczynaja sie schody, okazalo sie ze po probie dodania kluczyka przestaly dzialac oba oryginalne.
Przeprowadzilem procedure kodowania i na szczescie sie udalo. Co prawda pierwszy kluczyk jedynie otwiera auto bo przycisk zamykania nie dzialal juz wczesniej. Drugi kluczyk (ten ktory szybko rozladowywal baterie), otwiera i zamyka auto. Ale okazalo sie, ze zadnym z nich nie moge odpalic auta.
Po przekreceniu kluczyka zaswiecaja sie kontrolki i przy probie odpalenia slychac tylko cykniecie.
Wyglada, ze immo odcina zaplon. Chociaz na desce nic nie wyskoczylo.

I teraz pytanie, jestem jeszcze w stanie zrobic cos samemu czy teraz tylko laweta i serwis?

Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam

Re: Mazda 6 GH 2.0 Diesel, Manual, 2008

PostNapisane: 30 cze 2020, 11:09
przez Sebaa75
Hello,

kodowanie pilotów do zamka nie ma nic wspólnego z immobilizerem, tego drugiego można zaprogramować tylko za pomocą interfejsu OBDII. Sprawdź na początek akumulator i rozrusznik. Ewentualnie spróbuj uruchomić silnik na kable od znajomego. Nie pamiętam na 100%, ale jeśli uruchamiasz samochód kluczykiem z nierozpoznanym transponderem to na desce miga kontrolka kluczyka. Nie mam już takiego klucza, żeby sprawdzić, ale tak chyba miałem jak sprawdzałem dokupiony kluczyk, który chciałem zaprogramować – mówię o immo. I jeszcze jedno, jeśli przeprowadzasz procedurę kodowania pilota do otwierania drzwi, to trzeba zaprogramować wszystkie piloty po kolei, bo ona kasuje piloty, które były pamięci do tej pory.

Pozdrawiam

Re: Mazda 6 GH 2.0 Diesel, Manual, 2008

PostNapisane: 30 cze 2020, 11:33
przez lukash
Wroce za niedlugo do domu to sprawdze jeszcze raz bo rano to bylo na "wariata" :)

Dodam jeszcze, ze kluczyka ktory chcialem zakodowac nie wkladalem do stacyjki. W rece mialem jedynie dolna czesc (pilot do drzwi).

Madzia wczoraj jedzila i palila normalnie.
Wczoraj po probie z pilotami juz nie sprawdzilem czy odpala.

Podsumowujac.

Odepne na kilka minut akumulator.
Po ponownym podlaczeniu przeprowadze kodowanie pilotow (oryginalnych).
I auto powinno odpalic.

Dopisano 30 cze 2020, 19:14:

Juz wszystko jasne.
Proby zakodowania pilotow sprawily, ze akumulator oslabl.
Piloty oczywiscie dzialaja a po podladowaniu akumulatora wszystko dziala jak trzeba. Tzn po staremu, teraz tylko musze znalesc piloty siemensa i mysle, ze dadza sie zaprogramowac bez problemu.

Dzieki za podpowiedz z aku.
Nawet jesli przyjdzie go wymienic to na pewno mniejsze koszty niz laweta i wizyta w serwisie :)

Pozdrawiam