Mazda 6 GH 2.0 Diesel, Manual, 2008

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukash » 30 cze 2020, 07:53

Witam Panowie.

Mam z moja Madzia problem z kluczykiem i mam nadzieje, ze pomozecie.

Posiadam do auta dwa kluczyki (scyzoryki).
W jednym przestal dzialac przycisk od zamykania i tutaj moj blad, zbagatelizowalem sprawe i zaczalem uzywac drugiego (przyznaje bez bicia, moj blad).

Po jakims czasie zauwazylem ze kluczyk ktory uzywalem zaczal szybko rozladowywac baterie. Zanioslem go do punktu gdzie stwierdzono ze problem jest grubszy i trzeba wymienic cala plytke w pilocie.

Mialem tez trzeci kompletny pilot kupiony na tzw czesci (obudowa).
Pomyslalem, ze zaprogramuje pilota i przeloze grot, zeby miec jeden sprawny pilot.
Znalazlem na forum info jak to zrobic i wzialem sie za robote.
Robiac wszystko wedlug instrukcji wyszlo ze tego trzeciego pilota nie moge zaprogramowac. Zauwazylem dopiero wtedy ze dwa oryginalne kluczyki byly siemensa a ten ktorego probowalem dodac mitsubishi. Pomyslalem, ze trudno, poszukam kluczyka siemensa i sprobuje ponownie.
I zaczynaja sie schody, okazalo sie ze po probie dodania kluczyka przestaly dzialac oba oryginalne.
Przeprowadzilem procedure kodowania i na szczescie sie udalo. Co prawda pierwszy kluczyk jedynie otwiera auto bo przycisk zamykania nie dzialal juz wczesniej. Drugi kluczyk (ten ktory szybko rozladowywal baterie), otwiera i zamyka auto. Ale okazalo sie, ze zadnym z nich nie moge odpalic auta.
Po przekreceniu kluczyka zaswiecaja sie kontrolki i przy probie odpalenia slychac tylko cykniecie.
Wyglada, ze immo odcina zaplon. Chociaz na desce nic nie wyskoczylo.

I teraz pytanie, jestem jeszcze w stanie zrobic cos samemu czy teraz tylko laweta i serwis?

Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 cze 2020, 07:26
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GH
2.0 Diesel
2008

Postprzez Sebaa75 » 30 cze 2020, 11:09

Hello,

kodowanie pilotów do zamka nie ma nic wspólnego z immobilizerem, tego drugiego można zaprogramować tylko za pomocą interfejsu OBDII. Sprawdź na początek akumulator i rozrusznik. Ewentualnie spróbuj uruchomić silnik na kable od znajomego. Nie pamiętam na 100%, ale jeśli uruchamiasz samochód kluczykiem z nierozpoznanym transponderem to na desce miga kontrolka kluczyka. Nie mam już takiego klucza, żeby sprawdzić, ale tak chyba miałem jak sprawdzałem dokupiony kluczyk, który chciałem zaprogramować – mówię o immo. I jeszcze jedno, jeśli przeprowadzasz procedurę kodowania pilota do otwierania drzwi, to trzeba zaprogramować wszystkie piloty po kolei, bo ona kasuje piloty, które były pamięci do tej pory.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 20:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez lukash » 30 cze 2020, 11:33

Wroce za niedlugo do domu to sprawdze jeszcze raz bo rano to bylo na "wariata" :)

Dodam jeszcze, ze kluczyka ktory chcialem zakodowac nie wkladalem do stacyjki. W rece mialem jedynie dolna czesc (pilot do drzwi).

Madzia wczoraj jedzila i palila normalnie.
Wczoraj po probie z pilotami juz nie sprawdzilem czy odpala.

Podsumowujac.

Odepne na kilka minut akumulator.
Po ponownym podlaczeniu przeprowadze kodowanie pilotow (oryginalnych).
I auto powinno odpalic.

Dopisano 30 cze 2020, 19:14:

Juz wszystko jasne.
Proby zakodowania pilotow sprawily, ze akumulator oslabl.
Piloty oczywiscie dzialaja a po podladowaniu akumulatora wszystko dziala jak trzeba. Tzn po staremu, teraz tylko musze znalesc piloty siemensa i mysle, ze dadza sie zaprogramowac bez problemu.

Dzieki za podpowiedz z aku.
Nawet jesli przyjdzie go wymienic to na pewno mniejsze koszty niz laweta i wizyta w serwisie :)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 cze 2020, 07:26
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GH
2.0 Diesel
2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6