Hej,
W mojej puszce natrafiłem na problem z lewym lusterkiem. Otóż cały czas pracuje silnik odpowiedzialny za składanie lusterka. Najlepszą opcją na rozwiązanie tego problemu było wypięcie kostki od lusterka. Testowałem też wyjęcie bezpiecznika od lusterek, aczkolwiek problem powracał gdy gasiłem auto. Wtedy na około 10-15sek silnik się załączał (czyżby osobny obieg na domkniecie lusterek/szyb po wyłączeniu zapłonu?). Jako że w cieplejsze dni nie potrzebowałem wszystkich funkcji które lusterko posiada (jestem jedynym kierowcą auta) to teraz przydała by się opcja podgrzewania lusterka.
Rozmawiałem z elektrykiem, części serwisowych nie ma, więc najlepiej byłoby wymienić całe lusterko co na chwile obecną mi nie pasuje (koszt lusterka + malowanie) dlatego pomyślałem żeby wypiąć kable z kostki od strony lusterka odpowiedzialne za składanie/rozkładanie. Później w razie wymiany lusterka nie będzie zabawy w lutowanie bo "zmiana" będzie od strony lusterka a nie wiązki auta. Stąd kluczowe pytanie, czy ktoś ma lub wie gdzie znaleźć opis wiązki kabli od lusterka?
Pozdrawiam
Lusterko zewnętrzne – opis wiązki
Strona 1 z 1
Mam 5-kę 2008, dokładałem ogrzewane wkłady, bo nie było i zrobiłem zdjęcie wtyczki.
Nie wiem na ile się pokrywa, mogę wrzucić jakie kolory kabli odpowiadają za ogrzewanie i regulację. Składanie nie mam.
Nie wiem na ile się pokrywa, mogę wrzucić jakie kolory kabli odpowiadają za ogrzewanie i regulację. Składanie nie mam.
U mnie przychodzi 5 przewodów i wychodzą 3 – dlatego wiedziałem, że pozostałe 2 są od podgrzewania. Sprawdziłem to dodatkowo miernikiem, że pojawia się tam 12V po włączeniu grzania szyby. I w tej chwili mam podgrzewane. Może masz podobne kolory, to będzie oznaczać, że pozostałe są od składania.
Hej,
Dzięki za fotkę, sprawdzę jak to u mnie wygląda. Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwość że te same kable są odpowiedzialne za ustawianie lusterka. Wg mnie powinny być osobne od ustawiania lusterka i osobne od motorka składającego. Rozbiorę to i sprawdzę jak to jest ustawione u mnie. Dobry pomysl z miernikiem. Mogłbym sprawdzić sobie za co odpowiada
Pzdr
Mateusz
Dzięki za fotkę, sprawdzę jak to u mnie wygląda. Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwość że te same kable są odpowiedzialne za ustawianie lusterka. Wg mnie powinny być osobne od ustawiania lusterka i osobne od motorka składającego. Rozbiorę to i sprawdzę jak to jest ustawione u mnie. Dobry pomysl z miernikiem. Mogłbym sprawdzić sobie za co odpowiada
Pzdr
Mateusz
- Od: 14 lis 2018, 10:15
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 GH
Panowie, to mogłoby się wydawać całkiem proste, i w zasadzie takie jest, ale przypatrując się szczegółom można się nieźle przejechać
Zobaczcie sami...
Tak wygląda sterowanie ogrzewaniem lusterek:
Tak natomiast sterowanie pozycją lusterek:
A tak ich składaniem:
Zobaczcie sami...
Tak wygląda sterowanie ogrzewaniem lusterek:
Tak natomiast sterowanie pozycją lusterek:
A tak ich składaniem:
muszą być osobne – bo wiątpię by w środku był mikroprocesor sterujący
możesz mierzyć napięcie na odłączonej wtyczce i spradzać kiedy się pojawia zasilanie przy regulacji czy ogrzewaniu i tym samym dojdziesz, które kable są odpowiedzialne za składanie
możesz mierzyć napięcie na odłączonej wtyczce i spradzać kiedy się pojawia zasilanie przy regulacji czy ogrzewaniu i tym samym dojdziesz, które kable są odpowiedzialne za składanie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6