Otarte i wgniecione drzwi – naprawa / wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez biszmak » 28 cze 2018, 17:25

Czesc,

Moja nowa Mazda 6, hatchback 5d, kolor:Minidght Bronze miala 'bliskie spotkanie' ze slupkiem na parkingu w skutek czego lewe tylne drzwi zostaly otarte + wgniecione (w załączeniu zdjęcia, nie widać na nich wgniecenia, ale jest ; ).

Zaklad blacharsko-lakierniczny mowi, zeby korzystac z autocasco PZU i, że konieczne bedzie 'cieniowanie'2 drzwi (uszkodzony i od kierowcy_ i pewnie blotnika.

Inne podpowiedzi, to "zaprawienie" tych otarc i czekanie aż na Allegro pojawią się te drzwi – używane (obecnie nie ma).

Jakie są Wasze sugestie? Ile kosztują oryginalne drzwi do mojego modelu i czy bylyby dostepne w dokladnie tym kolorze/odcieniu?

Będę wdzięczny za pomoc.
Załączniki
mazda3.jpeg
mazda2.jpeg
mazda1.jpeg
Początkujący
 
Od: 28 cze 2018, 17:01
Posty: 1
Auto: Mazda 6, hatchback 5d,
kolor: MIDNIGHT BRONZE,
data prod. 2011

Postprzez ryba113 » 9 lip 2018, 06:21

Wygląda na to, że białe ślady to farba z feralnego słupka. Spróbować pasta polerską ściągnąć co się da i wtedy ocenić straty. Jezeli lakier nie oberwał to są firmy które wyciągają wgnioty. Jeżeli są głębokie rysy i tak czy siak czeka Cię lakiernik to szukaj całych drzwi w kolorze o ile jest taka możliwość z własnym odbiorem nie ryzykuj kuriera bo przyjdą pogniecione.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez rav 75 » 9 lip 2018, 07:28

40% rys jesteś w stanie spolerować.
biszmak napisał(a):Zaklad blacharsko-lakierniczny mowi, zeby korzystac z autocasco PZU i, że konieczne bedzie 'cieniowanie'2 drzwi (uszkodzony i od kierowcy_ i pewnie blotnika.
– nie "pewnie błotnika" tylko na pewno błotnika. Tak mówi technologia napraw lakierniczych. Chcesz nie mieć różnicy w odcieniu pocieniuj elementy przyległe. Zrób dokumentację z naprawy,przy późniejszej odsprzedaży nie będzie problemów.
biszmak napisał(a):... i czy bylyby dostepne w dokladnie tym kolorze/odcieniu?

Tu pewności akurat nie ma. Jest wiele czynników mających wpływ na widoczny kolor. W/g numeru koloru może być to samo ale jeśli auto (dawca) jest z południa europy stopień wypłowienia koloru będzie większy niż w autach użytkowanych na północy kontynentu. Kolejna kwestia to powtarzalność koloru na takich samych egzemplarzach tego samego auta. Nie od dziś wiadomo że Japończycy wiodą prym w oszczędnościach,zwłaszcza w temacie lakieru. I tak (z mojego doświadczenia) jedne auta są lepiej dolakierowane inne gorzej. Stąd zalecenia producentów lakierów renowacyjnych że należy robić cieniowanie.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6