Strona 1 z 1
		
			
				Wibracja maski w okolicach podszybia przy dużych prędkościach.
				
Napisane: 
18 wrz 2017, 00:23przez SHY
				Witam
Czy ktoś z forumowiczów borykał się i rozwiązał problem wibracji maski w okolicach podszybia występujących przy dużych prędkościach? Niczego nie znalazłem dla wersji GH, ale podobny problem występował w egzemplarzach GJ i rozwiązaniem była wymiana uszczelki na podszybiu na jakąś inną. Czy w GH jest ten sam patent? Ktoś może to potwierdzić?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 wrz 2017, 19:02przez stachan
				Na pewno chodzi o wibracje pokrywy maski?
			 
			
		
			
				Re: Wibracja maski w okolicach podszybia przy dużych prędkościach.
				
Napisane: 
18 wrz 2017, 19:58przez SHY
				Na 100%. Dzisiaj zadalem pytanie do ASO.. odpowiedz – regulacja klapy lub wymiana uszczelki. Mam pewien pomysl jak to ogarnac... jak sie uda jutro podam rozwiazanie.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 wrz 2017, 06:11przez stachan
				Daj znać, bo pierwszy raz spotykam się taką usterką  

 
			
		
			
				Re: Wibracja maski w okolicach podszybia przy dużych prędkościach.
				
Napisane: 
20 wrz 2017, 07:50przez SHY
				Witam
Wibracje udalo sie zaleczyc, ale rozwiazanie jest malo eleganckie. Ogolnie problemem jest to, ze maska nie ma wsparcia na uszczelce podszybia i do tego jest ona zbyt miękka (przy okreslonej predkosci uklad wpada w rezonans, ktory nic nie tlumi).
Gdy probowalem rozwiazac problem w pierwszym kroku w uszczelke podszybia wsunalem gumowa uszczelke okienna. Ona idealnie wypelnila tamta i uszczelnienie stalo sie twardsze. Zrobilem probe, ale efekty nie do konca mnie zadowolily. Zaczalem szukac rozwiazania  problemu i okazuje sie, ze konstruktorzy mazdy dali ciala. Gdy spojrzycie bardzo wnikliwie okaze sie, ze maska na okolo 1/3 odcinka podszybia w srodkowej czesci wcale nie jest wspierana uszczelka. Najzwyczajniej przetloczenia maski mijaja sie z uszczelka. Mozna to ujawnic ogladajac sama uszczelke i slad zostawiony przez maske. Na srodku bedziecie mieli doslownie lizniecie na 1 mm. Wypialem wiec uszczelke ze srodkowych dwoch zaczepow i przesunalem ku przodowi auta o polowe jej szerokosci. Potem zamykajac maske, najpierw zlapalem na jeden "zabek" zamka, poprawilem uszczelke palcem i zatrzasnalem maske do konca. Znowu proba i teraz jest ok. Problem w tym, ze co to za rozwiazanie problemu? Bardzo slabe. Najciekawsze jest to, ze nie widac rozwiazania, bo konstrukcyjnie jest problem. Nadmienie, ze samochod nie ma problemow z geometria czyt. nie jest powypadkowy. Co do wystepowania... nie sa to predkosci polskich autostrad tylko wyzsze od 170-180 w zwyz... troche to wszystko smutne.
			 
			
		
			
				Re: Wibracja maski w okolicach podszybia przy dużych prędkościach.
				
Napisane: 
20 wrz 2017, 09:36przez jachu36
				Niestety ,ale jakość i spasowanie uszczelek w M6 Gh to jakaś kpina. Są bo są, ale do czego służą to tak naprawdę nie mam pojęcia. Tak samo jak wszelkiego rodzaju wygłuszenia i wytłumienia, których po prostu to auto nie posiada.