Strona 1 z 1

Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 6 lis 2016, 20:24
przez neez
Witam,
Mam trochę krzywą kolumnę względem zegarów. Chciałbym to naprostować. To czy najpierw kierownicę trzeba zdjąć a potem ten plastik ...

Obrazek

Re: Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 1 gru 2016, 23:15
przez daras404
Zdjęcie nie oddaje krzywizny. Jak chcesz wyprostować kierownicę to mając na uwadze jak wygląda wieloklin przekładni od strony kierownicy, to lekkie korekty możliwe są jedynie poprzez ustawienie zbieżności.
A jak chcesz dostać się do mocowania kolumny to trzeba zdając osłonę – zdjęcie nr 2. Może osłona jest krzywo zamocowana.
kolumna kierownicza.jpg

Re: Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 2 gru 2016, 12:48
przez MazdaLublin
On chyba jedna chce się dostać do kolumny, ja też mam nieznacznie odchylone plastiki względem zegarów ale mi to aż tak jak koledze nie przeszkadza, no chyba że on ma bardziej niż ja :)

Re: Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 5 gru 2016, 16:06
przez neez
Zgadza się, mam ten plastik krzywy względem zegarów, u mnie jest to bardzo widoczne i ostatnio zaczęło mnie wkurzać. Mam też polifta i nie mam takich zaślepek jak na tym zdjęciu chyba, że źle patrzyłem. Czy kierownicy nie powinienem najpierw odkręcić by zdjąć tą osłonę ? Myślicie że wystarczy tą osłonę trochę przesunąć by ją wyprostować względem zegarów ?

Re: Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 5 gru 2016, 16:50
przez MazdaLublin
Więc tak
osłony trzeba zdjąć
następny krok to poluzowanie od dołu przełączników śrubki na kluczyk 10
wyprostować zespół przełączników w żądanym kierunku i dokręcić śrubkę i po sprawie .

Na zdjęciu śrubka do poluzowania

Re: Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 5 gru 2016, 17:25
przez neez
Dzięki, a jeszcze pytanie o tą osłonę bo tam nie ma żadnych zaślepek. Wystarczy ją jakoś podważyć jest na zatrzaski ? Nie chciałbym niczego urwać :)

Re: Demontaż osłony kolumny kierownicy

PostNapisane: 5 gru 2016, 17:37
przez MazdaLublin
górną wystarczy podważyć
a dolną odkręcić 2 wkręty
lekko skręcić kierownicą w jedną stronę i w drugą tak jak na rysunku tam są ukryte wkręty i nie ma żadnych zaślepek .

PostNapisane: 30 gru 2016, 23:21
przez neez
Zrobiłem tak, tylko zespół przełączników nie przemieszcza się w całym zakresie tylko o centymetr gdzieś , coś jeszcze tam trzeba poluzować ?