Zablokowany zamek bagażnika – hatchback

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomasz_p » 23 cze 2014, 17:23

Witam

Dzisiaj zablokowal mi sie zamek bagaznika, nie mozna go otworzyc ani przyciskiem na bagazniku ani z pilota. Przy nacisnieciu przycisku slychac jak mechanizm pracuje, zlozylem fotele i zdjalem plastikowa klapke przyslaniajaca mechanizm zamka, jak naciskam przycisk na pilocie to zalacza sie mechanizm zamka ale klapa pozostaje zamknieta, probowalem docisnac klape(optycznie jest ok) lub ciagnac przy rownoczesnym nacisnieciu przycisku ale nic, myslalem ze jak sciagne te klapke to bedzie jakas dzwigienka ktora bedzie mozna pociagnac zeby otworzyc bagaznik recznie ale nic nie widac, jest jakas metalowa czesc po lewej stronie zamka ktora probowalem przesuwac ale nic to nie daje. Znacie moze jakis sposob na otwarcie tej klapy manualnie?
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 16:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna TS2

Postprzez Wojtek » 23 cze 2014, 18:26

Sposób otwierania od wewnątrz:

maselek napisał(a):
tomusm napisał(a):(gdzieś w instrukcji jest napisane jak można otworzyć bagażnik od wewnątrz)?


Jest, Na tylnym oparciu siedzenia, obok zagłówka powinieneś mieć zaślepkę. Jak ją wyciągniesz ujrzysz dźwigienkę którą składasz oparcie. Na tylnej wewnętrznej wykładzinie pokrywy bagażnika zdejmij osłonę zamka, i obróć dźwigienką w lewo.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasz_p » 23 cze 2014, 20:10

Probowalem, wiem ze robie wedlug poprawnej procedury bo sprawdzilem w instrukcji obslugi, ciagnalem dzwigienka w prawo(w instrukcji tez jest ze w prawo nie w lewo – moze dlatego ze to anglik :) ) i nic, jak naciskam przycisk na pilocie to dzwigienka tez sie porusza w prawo ale bagaznik ni drgnie. Wyglada jakby sie cos zblokowalo lub linka poszla, jak poszla linka to ta dzwigienka nic nie zdzialam i wogole nie wiem jakby to mozna bylo naprawic jezeli poszla linka, nie mam juz pomyslow :(
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 16:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna TS2

Postprzez tomasz_p » 14 lip 2014, 19:25

Odblokowalem, sprawa nie byla jednak latwa

Najpierw zadzwonilem do znanego mi mechanika zajmujacego sie Mazdami we Wroclawiu, oczywiscie mowil ze w wiekszosci jest to problem z przyciskiem na bagazniku i ze trzeba sprobowac otworzyc ta dzwigienka – co juz oczywiscie wczesniej probowalem – dostalem odpowiedz ze w najgorszym przypadku trzeba bedzie WYRYWAC klape – to mnie troche przestraszylo wiec wzielem sie do roboty.

Oczywiscie zlozylem siedzenia i odkrecilem najpierw srubke przy tej raczce(wnece) ktora sie uzywa do zamykania klapy(w srodku bagaznika po lewej stronie). Udalo mi sie "oderwac" plastik oslaniajacy klape od wewnatrz-trzyma on sie na 8 kolkach(jak mnie pamiec nie myli) ktore rozmieszczone sa wzdluz tego plastiku na dwoch wysokosciach – czyli na jednej 4 i na drugiej 4. U gory sa 2 kolki i jeden na sile wyrwalem(nie widzialem tego kolka wtedy) – z drugiej strony wyciagnelem ten kolek i sciagnalem cala plastikowa oslone klapy, zamek jest osloniety plastikowa obudowa ktora sie trzyma na 2 srubach, ciezko bylo ja wyciagnac przy zamknietym zamku ale jakos sie udalo – plastik jest bardzo plastyczny. :)

Bo sciagnieciu plastikow mialem caly zamek jak na dloni, odkrecilem 4 sruby(10-ka nasadka) mocujace zamek w gornej czesci, poodpinalem kostki i na dole odkrecilem 2 sruby(12-ka nasadka) ktorymi przymocowany byl rygiel zamka. Wyciagnalem caly zamek – jeszcze zamkniety oczywiscie. W domu reozebralem zamek – dzieli sie na 2 czesci – gorna(silnik i zebatka), dolna (zamek). Zauwazylem mala zapadke po ktorej nacisnieciu-przesunieciu zamek sie otworzyl.

Okazalo sie ze u mnie ta dzwigienka "awaryjna" byla cofnieta w kierunku do bagaznika(powinna byc wygieta w 2-ga strone zeby moc przesunac zapadke) – wygiela sie, po naprostowaniu pekla wiec juz niestety byla trafiona. Udalo mi sie kupic tylko te dolna czesc zamka(taniej) za £26 i wymienilem, zalozylem plastiki + 2 nowe kolki i wszystko jest teraz cacy – najwazniejsze ze nie trzeba bylo wyrywac klapy. :D

Zdjecie wspomnianej zapadki:

zapadka1.jpg


zapadka2.jpg
Ostatnio edytowano 14 lip 2014, 22:40 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie załącznika
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 16:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna TS2

Postprzez Wojtek » 14 lip 2014, 22:50

tomasz_p napisał(a):Odblokowalem, sprawa nie byla jednak latwa

dzięki za odpowiedź z PW i ten post wyjaśniający <spoko>

Ja tylko dodam, że jest to problem zużywającego się mechanizmu...
Czyli mamy dwa niezależne problemy związane z zamkiem bagażnika:
– usterka przycisku otwierania bagażnika (wtedy gdy zamek nie reaguje na przyduszenie przycisku, a reaguje na kluczyk)
– zacięty zamek – niby wszystko działa, a jednak nie można otworzyć klapy...


Do poprzedniej wypowiedzi dołączam zdjęcie, gdzie szukać zapadki awaryjnego otwierania klapy...

zapadka3.jpg


Jakby ktoś mógł zerknąć na taki uszkodzony zamek, co się tam psuje byłoby super <ok>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomasz_p » 15 lip 2014, 19:35

Dolaczam zdjecie tej dzwigienki ktora sie ulamala.

zamek11.jpg
Początkujący
 
Od: 23 cze 2014, 16:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Benzyna TS2

Postprzez Wojtek » 15 lip 2014, 20:18

...może właśnie to jest powód zacinania się zamka?
Odginanie się dźwigienki... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez b2 » 4 lut 2018, 14:50

dzięki za tutorial. dzisiaj spotkało mnie to samo, tak mi właśnie wyladalo na zlaman to awaryjne otwieranie. pytanie: czy zamek może pracować bez tej zapadki?

czy jest możliwość odkręcenia rygla, zeby go unieść razem z klapą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Mandey » 10 lut 2023, 09:04

To dodam też cos od siebie w temacie kombi.

Tu sprawa jest zdecydowanie inna jeżeli chodzi o demontaż zamka przy jego zablokowaniu.
W moim przypadku zamek zablokował się przez rozwierconą śrubę, która musiała gdzieś spaść podczas ostatniej naprawy i wpadła pomiędzy zapadkę, a dźwigienkę, którą przesuwamy w przypadku awaryjnego otwierania. To powodowało dokładnie takie same objawy, jak pęknięta dźwigienka w hatchbacku – po naciśnięciu przycisku było słychać pracę zamka, ale klapa nie puszczała, tak samo w przypadku przesuwania awaryjnej dźwigienki umieszczonej za zaślepką w klapie bagażnika – można nią było ruszać, ale to nie zwalniało zamka.

W przypadku kombi nie ma możliwości, żeby pękła ta dźwigienka, bo jej nie ma. Element służący do awaryjnego otwierania działa bezpośrednio na zapadkę zamka. Jest w całości plastikowa, a jej budowa nie pozwoli na to żeby pękła.

Niestety nie zrobiłem zdjęcia <płacze>

Demontaż zamka przy zablokowanej klapie jest możliwy w hatchbacku, ale w kombi nie ma takiej możliwości. Żeby całkowicie zdjąć tapicerkę trzeba zdemontować oba uchwyty do zamykania klapy, a to możliwe jest tylko przy otwartej klapie. Dodatkowo zamek przykręcony jest od zewnątrz, a nie od środka jak w HB.

Na szczęście udało się otworzyć klapę pomimo niedziałającej dźwigienki.
W tym przypadku podobnie jak w HB trzeba zdjąć tapicerkę ze światła stopu i słupków. Największa część tapicerki jest montowana na spinki, więc można ją w górnej części oderwać, co pozwala ją naciągnać na tyle, żeby zajrzeć do środka i włożyć tam ręce.
Żeby ręcznie zwolnić zamek w przypadku niedziałającej dźwigienki trzeba po jego lewej stronie znaleźć zapadkę i przesunąć ją w lewo. Sama zapadka wygląda praktycznie identycznie jak w HB.

Łatwo nie będzie, ale się uda ;)

U mnie po usunięciu tej śruby zamek działa jak nowy.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez trawel » 21 mar 2023, 22:49

Ja mam trochę inny problem, ale też związany z bagażnikiem – mazda 6 GH liftback z 2011 roku. Elektryczne domykanie działa tylko kiedy zapłon jest włączony, przy wyjętym kluczyku nie działa domykanie. Dodatkowo czasami jest tak, że po wciśnięciu przycisku otwarcia klapy, nie otwiera się ona od razu (tak jakby zamek się częściowo odblokował, ale nadal trzyma i nie można otworzyć bagażnika) i muszę wówczas drugi raz wcisnąć przycisk żeby zamek całkowicie odpuścił. Niezależnie czy próbuję z kluczyka czy przyciskiem, efekt jest taki sam. Czy ktoś wie co może być przyczyną tego?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 16:33
Posty: 21 (7/0)

Postprzez Mandey » 22 mar 2023, 09:27

Spróbowałbym pościągać tapicerkę i od środka, przy zamkniętej klapie zobaczył co się dzieje z mechanizmem zamka. Wg mnie przyczyna może być mechaniczna, albo częściowo elektryczna.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron