Pytania i problemy związane z działaniem Webasto
Witam,
jako że zbliżają się chłodne noce, odważę się odgrzać temat
Jeżdżę codziennie do pracy około 10 km. W sezonie zimowym zanim dojadę na miejsce samochód ledwo zdąży się nagrzać. Pomijając już drapanie szyb. Zastanawiałem się nad zamontowaniem ogrzewania postojowego. Skonsultowałem sprawę z lokalnym specem od Webasto, który stwierdził, że w moim samochodzie nie ma podgrzewacza i trzeba założyć kompletny zestaw (wycenił to na 8~9 k). Powiedział, że gdyby był podgrzewacz to tylko rozbudowują instalację i zamykamy się w kwocie 2,5~2,8 k. To byłoby jeszcze do przełknięcia jednak 8k to już spora inwestycja. Pytanie: czy w tym modelu (silnik diesla 2.2 z 2011 roku) faktycznie nie ma podgrzewacza? Jestem laikiem i nie mam pojęcia jak to wygląda. Fachura powiedział, że nie ma, więc się kłócić nie będę. Czy np. warto w ogóle rozglądać się za takimi zestawami na allegro? Używane? Czy lepiej odpuścić temat?
jako że zbliżają się chłodne noce, odważę się odgrzać temat
Jeżdżę codziennie do pracy około 10 km. W sezonie zimowym zanim dojadę na miejsce samochód ledwo zdąży się nagrzać. Pomijając już drapanie szyb. Zastanawiałem się nad zamontowaniem ogrzewania postojowego. Skonsultowałem sprawę z lokalnym specem od Webasto, który stwierdził, że w moim samochodzie nie ma podgrzewacza i trzeba założyć kompletny zestaw (wycenił to na 8~9 k). Powiedział, że gdyby był podgrzewacz to tylko rozbudowują instalację i zamykamy się w kwocie 2,5~2,8 k. To byłoby jeszcze do przełknięcia jednak 8k to już spora inwestycja. Pytanie: czy w tym modelu (silnik diesla 2.2 z 2011 roku) faktycznie nie ma podgrzewacza? Jestem laikiem i nie mam pojęcia jak to wygląda. Fachura powiedział, że nie ma, więc się kłócić nie będę. Czy np. warto w ogóle rozglądać się za takimi zestawami na allegro? Używane? Czy lepiej odpuścić temat?
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
może ogrzewanie elektryczne. jest zdecydowanie tańsze.
sam się zastanawiam nad rozwiązaniami firmy DEFA.
http://www.motointegrator.pl/s/lp-defa/
może jakieś opinie. ktoś ma?
sam się zastanawiam nad rozwiązaniami firmy DEFA.
http://www.motointegrator.pl/s/lp-defa/
może jakieś opinie. ktoś ma?
mario-k napisał(a):Ja mam tez ten sam rocznik
A masz 2.2 ?
No chyba masz. Niewszystkie GH miały webasto, tylko modele do któregoś tam VINU, potem przestali montować.
Z tego co pamiętam to Marianek podawał nawet VIN.
Z kierownica po prawej stronie nie maja webasto. Wiem to z autopsji. Za to maja dodatkowa elektryczna nagrzewnice w mieszalniku powietrza, ktora tak dziala jak by jej nie bylo wogole
dokładnie... Auta na UK nie mają montowanego Webasto...
i to bez względu na numer VIN
i to bez względu na numer VIN
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Z informacji jakich się dowiedziałem webasto było montowane na niektóre rynki w 2.0 i w 2.2 .
Nie wiem jakimi regułami się to kierowało bo np w Niemczech cześć ma a cześć nie.
Czy ma się piec łatwo to sprawdzić, będzie z prawej strony (pasażera) przy grodzi na dole silnika.
Można je rozbudować ale w GH to nie tak samo jak z może być ciężko.
Nie wiem jakimi regułami się to kierowało bo np w Niemczech cześć ma a cześć nie.
Czy ma się piec łatwo to sprawdzić, będzie z prawej strony (pasażera) przy grodzi na dole silnika.
Można je rozbudować ale w GH to nie tak samo jak z może być ciężko.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
bilek napisał(a):może ogrzewanie elektryczne. jest zdecydowanie tańsze.
sam się zastanawiam nad rozwiązaniami firmy DEFA.
http://www.motointegrator.pl/s/lp-defa/
może jakieś opinie. ktoś ma?
Ciekawa propozycja! Nie natknąłem się na to wcześniej. Generalnie nawet bardziej by mi odpowiadała, bo do gniazdka włączam i nie ssie paliwa, a efekt podobny. No i generalnie duuużo tańsza. Tylko właśnie zasadne pytanie: czy ktoś to już ma i czy to faktycznie działa?
Moja Madzia jest ściągnięta z Niemiec. W ofercie sprzedający (salon Mazdy) nie wspominał nic o ogrzewaniu postojowym. Nie mam też ani żadnych dodatkowych guzików do sterowania czymś takim, ani też mój samochód nie wydaje żadnych dodatkowych dźwięków przy niskich temperaturach (jak to czytałem gdzieś na forum, że to piecyk się włącza czy tam wyłącza i syczy). Zajrzę jeszcze pod maskę jak radzi Marianek, ale pod tym kątem jestem totalna lama i nie wiem czy będę w stanie zidentyfikować to ustrojstwo nawet gdyby leżało przede mną
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
Powinieneś zobaczyć tabliczkę znamionowa z logiem Webasto.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
OK. Niestety wszystko potwierdza wersję fachowca z serwisu Webasto. U mnie ani śladu piecyka ani żadnych innych podgrzewaczy. Czyli pozostaje albo pełna instalacja za kwotę, która mnie przeraża, albo alternatywne instalacje np. elektryczne. Przypuszczam, że zostanę przy skrobaczce i cieplejszych gaciach na zimowe poranki ;/
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
W GY webasto pracowało jeszcze po wyłączeniu silnika, wyraźne było słuchać. W GH nie mam takiego efektu, cisza. Jak sprawdzić, czy działa? Od momentu ruszenia na zimnym silniku przez dość długi czas mam podczas hamowania silnikiem zużycie oleju rzędu 0.5l, to webasto?
W mojej GH jak wyłączę nierozgrzany silnik to bardzo często słyszę działające Webasto. Wydaje mi się że w Forscanie możesz przeprowadzić test działania Webasto. O ile mnie pamięć nie myli to rok temu odpalałem taką procedurę z programu.
Jak silnik się nie rozgrzeje i go zgasimy słychać syk Webasta. Również przy hamowaniu silnikiem i staniu na wolnych obrotach komp pokazuje spalanie na 05-07.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dziś jak jechałem to zwróciłem uwagę na spalanie i rzeczywiście spalanie przy odpuszczonym pedale przyspieszenia spada do 0,5. Temperatura na zewnątrz 5 stopni.
Ja za to w międzyczasie zaopatrzyłem się w elektryczny zestaw ogrzewania postojowego. W sumie to chciałem się zabrać sam za montaż, ale doszedłem do etapu zamontowania wentylatora nagrzewającego kabinę i na tyle wystarczyło mi czasu i chęci. Sporo czasu zmarnowałem na szukanie gdzie by tu przepchać kabel zasilający z kabiny pod maskę gdzie będzie podłączony do zasilania. W sumie nie wiem gdzie pod maską najlepiej przymocować prostownik. A tak najbardziej to zbija mnie z tropu szukanie przy silniku frost plug (nie wiem jak to się na polski tłumaczy). W miejsce frost plug'a ma być wmontowana grzałka. Podobno w moim silniku jest niejako od frontu (strona od zderzaka) po lewej stronie, ale powiem szczerze chyba musiałbym zdemontować cały zderzak przedni żeby to znaleźć.
Generalnie to chyba montaż tego zestawu mnie przerasta i wybiorę się do jakiegoś fachury, który ma trochę wprawy w takich instalacjach.
Chyba że ktoś poradzi:
– gdzie przeprowadzić dosyć gruby przewód z kabiny pod maskę?
– jak znaleźć frost plug i czy trzeba demontować zderzak żeby się do tego dostać?
Generalnie to chyba montaż tego zestawu mnie przerasta i wybiorę się do jakiegoś fachury, który ma trochę wprawy w takich instalacjach.
Chyba że ktoś poradzi:
– gdzie przeprowadzić dosyć gruby przewód z kabiny pod maskę?
– jak znaleźć frost plug i czy trzeba demontować zderzak żeby się do tego dostać?
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
a czemu ma służyć wentylator w kabinie zrobił byś jakieś zdjęcia tego zestawu ja to wygląda czy to jest zestaw firmy defa czy jakiś wynalazek
Dopisano 11 lis 2014, o 10:45:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... t=0&ndsp=8
Dopisano 11 lis 2014, o 10:45:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... t=0&ndsp=8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6