Kluczyk i drzwi samochodu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez klakso » 26 wrz 2013, 21:40

Posiadam Mazde 6 GH 2008 rok. Od jakiegoś czasu nie działał mi kluczyk , a konkretnie przycisk zamykania się zawieszał. Postanowiłem wymienić baterie i wymieniłem od razu w kluczyku zapasowym. Co się okazało kluczykiem zapasowym da się tylko otworzyć samochód nic więcej. Kluczyk główny działa, chociaż sie zawiesza to jak ruszę baterią jest wszystko w porządku. Problem jaki wyniknął jest taki że po otwarciu samochodu kluczykiem drzwi zamykają się same po paru sekundach, przedtem tego nie było. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem i znalazł rozwiązanie, i co można zrobić z zapasowym kluczykiem. Z góry dziękuję za podpowiedż.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 19:24
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2008

Postprzez smile » 7 paź 2013, 22:49

Trzeba sprawdzić producenta Twojego pilota, Simens lub Mitsubishi, najlepiej odczytać w środku. Prawdopodobnie masz do wymiany zestaw dwóch pilotów oraz odbiornika.... Był taki problem jakiś czas temu z tymi pilotami...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bartosz000 » 8 paź 2013, 19:35

a czy ktos robił to po gwarancji i orientuje sie jaki jest tego koszt?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2012, 19:27
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2.0 16V (LF-DE) rok 2008

Postprzez smile » 8 paź 2013, 20:35

Potrzebuje VIN aby określić koszt ( może być PW ) , no należy też rozebrać pilota ( tak jak do wymiany baterii ) aby określić kto wyprodukował pilot.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez klakso » 24 sty 2014, 20:15

Okazało się że baterie były kiepskiej jakości, po wymianie z kluczykiem głównym wszystko w porządku tylko w kluczyku zapasowym do wymiany przyciski na płytce(jeszcze nie wymnienione0
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 19:24
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2008

Postprzez klakso » 1 lut 2014, 16:16

Niestety pilot podziałał tylko chwilę. Teraz nie działa przycisk zamykania, po wymianie przycisków też nic nie dało. Dzwoniłem do kilku serwisów i opinie są rozbieżne. W jednym mówiono że trzeba wymienić 2 kluczyki i odbiornik koszt ponad 1700 , bo ten co mam (siemens) to się psuł, w dwóch serwisach że wystarczy nowy kupić pilot, a w jednym serwisie pan mi powiedział żeby kupić używany pilot z tej samej firmy i że da się go zaprogramować tak żeby działały (w innych salonach mówili że musi być nowy). Teraz nie wiem co mam robić, jeżeli ktoś miał podobne problemy lub wie co można zrobić to prosiłbym o poradę. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 19:24
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2008

Postprzez szumer » 7 lut 2014, 13:00

Z racji ze troche w tej branży jestem, to powiem tak, znaczenie ma dużo bateria jeśli chodzi o zasięg działania nadajnika RF (o ile jest sprawny), tanie baterie za 1zl. lub trochę lepsze Maxell o kicha, która nie nadaje się do pilotów radiowych. Tanie baterie co najwyżej maszyna licząca, tudzież zwany kalkulator lub waga. Dobre baterie to Energizer, Sony ew. Panasonic, duży prąd startowy posiadają, na czesto używanych pilotach potrafią dociągnąć parę lat. Wszystkie te Maxell i OEM'ew nie nadają się zupełnie to radiowych pilotów samochodowych.
Druga sprawa, usterek samych pilotów, często "siadają" jak nie kwarce, to tranzystor kluczujący również, naprawa zupełnie nie opłacalna dla laika. Zamienniki z azji które zamawiam na wymianę oryginałów, świetnie dają rade, mało elementów na płytce PCB do zepsucia. Oryginalne, mają za dużo elemetów na tak małym obszarze PCB. druk wątły i po 2 latach trzeba wymieniać, Visteony chyba najczęściej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 11:43
Posty: 30
Skąd: Polkowice - Legnica
Auto: M6 2.0 SW benzin LF + Toyota T22 1.8 7AFE

Postprzez smile » 7 lut 2014, 19:16

szumer, jesteś w stanie podjąć się naprawy układu niedziałającego pilota? Mogę udostępnić jakiś "na próbę". Ja układów scalonych kompletnie nie kumam ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez klakso » 8 lut 2014, 16:02

Piloty naprawione, fachowiec z Mysłowic dał radę, teraz wszystko jest tak jak powinno.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 19:24
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2008

Postprzez Janusz626 » 8 lut 2014, 19:32

klakso napisał(a):Piloty naprawione, fachowiec z Mysłowic dał radę, teraz wszystko jest tak jak powinno.

.... a możesz podać jakieś konkrety? jaki pilot naprawiałeś i u kogo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez klakso » 8 lut 2014, 21:14

Firma się nazywa hedmet tel. 501-409-602 można się powołać na mój przypadek , będzie wiedział o co chodzi. Podobno to magik od pilotów u mnie wymienił w pilocie wszystko oprócz procesora. Samemu bez wiedzy nie da się tego zrobić i baterie nic tu nie mają wspólnego Na miejscu sparował pilot z samochodem. Mówił że 90% pilotów jest do naprawy.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 19:24
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6