Migające podświetlenie zegarów i panelu z zegarkiem
Strona 1 z 1
Witam wszystkich serdecznie. Jeśli ktoś miał podobny problem do mnie to będę bardzo wdzięczny za pomoc. Sprawa jest świeża z dzisiaj. Zrobiło mi się to po raz pierwszy. A mianowicie, podczas jazdy zaczęło migać jednocześnie podświetlenie zegarów, panelu (tam gdzie jest CD, radio) oraz panelu gdzie jest wyświetlana godzina. Całość miga, nierównomiernie, jak chce i kiedy chce. Po jakimś czasie zrobilo się normalnie, a nastepnie to samo. Co to może być? Jak do tego podejść? Od czego zacząć? Jakieś przebicie, czy coś nie łączy?
- Od: 10 wrz 2013, 12:23
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 1.8 benzyna, 2008r.
Jesteś posiadaczem samochodu od nowości? bo takie objawy czasem pojawiają się jak ktoś grzebał przy liczniku.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
VPM napisał(a):miałem tak samo winny okazał się regulator jasności deski były zimne luty poprawiłem i problemu nie mam pytanie czy u ciebie jest regulacja jasności zegarów
---------------------
Wielkie dzięki. Ten regulator jasności deski oczywiście u mnie jest.
Jeśli jeszcze mogę dopytać, u Ciebie też podświetlało się to wszystko na maksa, a potem przygasało (bardzo szybko migało)? Gdy, przy kierunkowskazie, było przełączone bez podświetlenia zegarów, było wszystko OK?
Robiłeś to sam czy u elektryka? Pewnie trzeba wyjąć cały panel z zegarami? Chyba duża demolka w samochodzie. Raczej sam chyba tego nie dam rady zrobić? Długo trwa ta naprawa?
- Od: 10 wrz 2013, 12:23
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi, 1.8 benzyna, 2008r.
slawekb napisał(a):Chyba duża demolka w samochodzie. Raczej sam chyba tego nie dam rady zrobić? Długo trwa ta naprawa?
W 6 on jest zintegrowany w zegarach. Z tego co oglądałem w instrukcji serwisowej, trochę trzeba porozbierać – trzeba wyjąć całą lewą część deski, żeby zdemontować zegary. Myślę, że spokojnie sobie poradzisz.
Z tego co czytam trzeba:
1. zdjąć osłonę progu (było na forum, nawet z fotkami),
2. dolną osłonę słupka (przy progu, pod deską – jedna śrubka i zatrzask),
3. dźwignię do otwierania maski (ciągniesz do siebie),
4. pojemnik na kubki, panel naokoło klimy i panel dekoracyjny (było na forum); ale zacząłbym od zdjęcia kubków oraz dekoracji, reszty jakoś nie widzę potrzeby zdejmowania (instrukcja każe, próbowałbym bez ),
5. odkręcić śrubkę i zdjąć cały dolny panel pod kierownicą:
6. I w końcu powinien zejść panel wokół zegarów:
A potem już kilka śrubek i masz zegary w ręku...
PS. i ważna notka z instrukcji: The removed instrument cluster should be placed with the display side up to prevent grease from leaking from the meters. Nie wiem na ile to istotne, ale wklejam do kompletu.
Chciałbym odświeżyć temat. Może przez ten czas więcej osób miało podobne usterki i coś więcej wiadomo?
Od kilku dni w czasie jazdy podświetlenie zegarów, panela środkowego i wyświetlacza od komputera zaczęło migać. Nie ma reguły. Po prostu w czasie jazdy sie zaczyna. Na koniec podświetlenie gaśnie całkowicie.
Mam wrażenie, że po ruszeniu kierunkowskazem góra/dół sytuacja wraca do normy.
Czytając o możliwych problemach z masą, mechanik przy innej okazji mi to sprawdził i zabezpieczył, więc to nie to.
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł zanim oddam do elektryka, który na pewno konkretnie mnie skasuje za diagnozę?
Proszę o pomoc.
Udało mi się nagrać cały problem. Podświetlenie włącza się po włączeniu kierunkowskazu. I za chwilę znowu zaczyna migać.
https://youtu.be/lBPRalKVO1E
Od kilku dni w czasie jazdy podświetlenie zegarów, panela środkowego i wyświetlacza od komputera zaczęło migać. Nie ma reguły. Po prostu w czasie jazdy sie zaczyna. Na koniec podświetlenie gaśnie całkowicie.
Mam wrażenie, że po ruszeniu kierunkowskazem góra/dół sytuacja wraca do normy.
Czytając o możliwych problemach z masą, mechanik przy innej okazji mi to sprawdził i zabezpieczył, więc to nie to.
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł zanim oddam do elektryka, który na pewno konkretnie mnie skasuje za diagnozę?
Proszę o pomoc.
Udało mi się nagrać cały problem. Podświetlenie włącza się po włączeniu kierunkowskazu. I za chwilę znowu zaczyna migać.
https://youtu.be/lBPRalKVO1E
- Od: 25 lut 2008, 23:10
- Posty: 94
- Skąd: Skierniewice
- Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT
O ile u kolegi slawekb można by rokować potencjometr od regulacji intensywności podświetlenia, zimny lut lub problem z masą lub zasilaniem podświetlania to u kolegi superjinx już nie jest tak prosto bo u niego miga tylko podświetlenie zegarów i radio. Gdyby to był potencjometr to migał by również wyświetlacz radia/klimy a nie miga..... Pozostaje tylko opcja problemu z zasilaniem/masą bo jeżeli nie ma problemów ze wskaźnikami to stabilizator napięcia raczej będzie ok (choć w sumie w obwodzie podświetlania raczej chyba się go nie stosuje) a włączenie kierunkowskazu chwilowo leczy dolegliwość.
Mały update.
Gdy zaczyna migać podświetlenie, wszystkie inne światła są OK.
Dodatkowo nie trzeba wcale wrzucić kierunku, żeby miganie ustało.
Wystarczy puknąć nawet delikatnie w manetkę od kierunków.
Wychodzi, że tam właśnie coś przerywa.
MA ktoś pomysł co z tym dalej robić. Wymiana manetki? Czy rozebranie i sprawdzenie?
Tylko pytanie czy po rozebraniu jest tam w ogóle co sprawdzać, czy jest to całkiem zabudowane?
Może ma ktoś jakiś pomysł??
Gdy zaczyna migać podświetlenie, wszystkie inne światła są OK.
Dodatkowo nie trzeba wcale wrzucić kierunku, żeby miganie ustało.
Wystarczy puknąć nawet delikatnie w manetkę od kierunków.
Wychodzi, że tam właśnie coś przerywa.
MA ktoś pomysł co z tym dalej robić. Wymiana manetki? Czy rozebranie i sprawdzenie?
Tylko pytanie czy po rozebraniu jest tam w ogóle co sprawdzać, czy jest to całkiem zabudowane?
Może ma ktoś jakiś pomysł??
- Od: 25 lut 2008, 23:10
- Posty: 94
- Skąd: Skierniewice
- Auto: MAZDA 6 GH 2008 2.0 AT
Potwierdzam u mnie takie same objawy dawała przepalona żarówka w schowku i do tego bonusowo doszła jeszcze przepalona żarówka w popielniczce. Ta w schowku to jest T10 12V 1.7W ciężko taka gdzieś znaleźć. Na razie jako zamiennik wsadziłem W3W i zdemontowałem szkiełko żeby testować czy nie nagrzewa się zbytnio – żarówka świeci cały czas nawet po zamknięciu schowka bo mazdy nie miały wyłącznika po zamknięciu.
- Od: 23 lip 2015, 11:05
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 1.6 HDI 90KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6