Strona 1 z 1

Fotorelacja z naprawy podłokietnika

PostNapisane: 18 sie 2013, 13:34
przez Pyjter1981
Witam mam pytanie czy ktoś z was rozbierał kiedyś podłokietnik?
Musze się do tego zabrać bo zepsuł się jeden z zawiasów


Edit(bieski)

Fotorelacja znajduje się tutaj: viewtopic.php?p=2694379#p2694379

Dzięki kkaczor <spoko>

Re: Podłokietnik

PostNapisane: 18 sie 2013, 20:01
przez VPM

PostNapisane: 18 sie 2013, 21:02
przez Pyjter1981
Tak. Ale od czego zacząć ?. Nie potrafie wyczytać tego z schematu

Re: Podłokietnik

PostNapisane: 21 sie 2013, 13:28
przez kkaczor
Siema, przerobiłem ten temat kilka dni temu... bo mi odpadł podłokietnik :) Niestety moim zdaniem mamy do czynienia z wadą konstrukcyjną – wysuwają się tulejki i sam podłokietnik zaczyna fruwać w powietrzu (u mnie wysunęły się obie). Co gorsza – wysuwają się do zewnątrz i blokują spinki w tylnej części tunelu środkowego (demontowalnej), przez co bez urwania uchwytów jej nie wyjmiesz.
Żeby zdemontować całość – trzeba wyjąć tunel :( Ale sprawa jest prosta i zajmuje 10 minut:

Zaczynasz tak jak już gdzieś na forum ktoś robił fotorelację z demontażu radia:
1. wyjmujesz uchwyty na kubki (są na zatrzaskach, trzeba szarpnąć do góry),
2. odkręcasz gałkę zmiany biegów i wyjmujesz cały plastyk z osłoną skórzaną,
3. demontujesz błyszczące listwy (te, które wchodzą do góry – na deskę rozdzielczą). Proponuję zacząć od dołu, są na zatrzaskach, wychodzą gładko,
4. potem wychodzi ta srebrna listwa naokoło panelu klimatyzacji. Jest zintegorwana z przełącznikami od ogrzewania foteli i popielniczką (ja wszystko porozpinałem – szybka piłka),

Punkty 1-4 na filmie wyglądają tak: http://www.youtube.com/watch?v=JOlouxzGGO8. Koleś mówi, żeby nie ruszać wtyczek, bo jedna z nich jest podłączona do sterownika poduszki – moim zdaniem przesada, bo wychodzi cała żarówka z uchwytu, spokojnie można wyjmować.

I od tej pory trochę inaczej; nie demontujemy sterowania klimy, nawiewów oraz radia, tylko:
5. odkręcasz 4 śruby trzymające tunel – dwie w środkowej części (od wewnątrz, po bokach) oraz dwie w środku schowka pod podłokietnikiem (trzeba wyjąć wyściółkę),
6. wysuwasz tunel do tyłu i gotowe.

A trzeba go zdemontować :( Żeby dostać się to wspomnianych tulejek należy otworzyć tylną część tunelu – tę z popielniczką (jest na zatrzaskach, ale niestety też na dwóch śrubach od dołu – i żeby je wykręcić trzeba podnieść tunel)... potem powinna zejść, chyba, że jak wspomniałem tulejki wysunęły się do zewnątrz i wlazły za plastykowe zaczepy – wtedy je złamiesz, choćby nie wiem co :( Jak odkręcisz śruby spod spodu, odepniesz wszystkie zaczepy z boków i będzie trzymało górą – trzeba przygotować klej, zamknąć oczy i szarpnąć :)

Naprawisz zawiasy bez użycia części. Ja złamane zatrzaski podkleiłem kropelką i trzymają się jak ta lala :) Do tego proponuję zalać trochę kleju do środka zawiasu, żeby podkleić tulejki na przyszłość.

@VPM – nie wysłałeś koledze schematu od poprzedniej wersji przypadkiem?

Nie mam fotorelacji, ale zrobiłem kilka fotek, może się przydadzą:

po demontażu wygląda tak:
Obrazek

z bliska:
Obrazek

srebrna listwa dookoła sterowania klimą (widać też prawą listwę ozdobną oraz uchwyt na kubki):
Obrazek

zdemontowany tunel:
Obrazek

wiązka przewodów wyjęta z przełączników ogrzewania foteli, popielniczki i podświetlenia wyłączonej poduszki pasażera:
Obrazek

Re: Podłokietnik

PostNapisane: 22 sie 2013, 17:56
przez VPM
ten post trzeba zmienić na fotorelacje

PostNapisane: 22 sie 2013, 23:08
przez kkaczor
No właśnie trochę za słabe mam zdjęcia na miano fotorelacji :( Nie pomyślałem przy rozbieraniu i składaniu, żeby zrobić takie, na których można pooznaczać co i jak...

Re: Podłokietnik

PostNapisane: 23 sie 2013, 21:38
przez Pyjter1981
Dziękuje za pomoc na szczęście odbyło się bez rozkręcania całego tunelu. Udało mi się odciągnąć tylną część podłokietnika i wbić z powrotem te metalowe tulejki.

Re: Podłokietnik

PostNapisane: 25 sie 2013, 20:21
przez kkaczor
Czyli rozumiem, że nie wylazły do zewnątrz, tylko do środka?