Strona 1 z 1

Tykanie w mechanizmie – zamkniecia obiegu powietrza – przy włączeniu zapłony .

PostNapisane: 11 kwi 2013, 18:19
przez corrado1980
mam problem z wentylatorem/zespołem wentylacji – otóż – jak przekręcam stacyjkę na ON – to zaczyna mi tykać głośno – z wentylatora – tak z kilka 6-10 razy i przestaje . To taki dźwięk jakby coś sie obracało i próbowało sie nastawić na odpowiednią pozycję i o coś zahacza ...
sprawdzałem i na pewno to jest z wentylatora – za schowkiem . Delikatnie ujmując jest to <nie powiem>-ce i coś muszę z tym zrobić . Czasem , rzadko zdarza sie , że wszystko jest ok , ale to rzadko !
może macie jakąś teorię na to ustrojstwo ?!
Czy to może : silniczek krokowe sterujący klapą nawiewów mazda 6 ?

Re: Tykanie w wentylatorze – przy włączeniu zapłony – GH 2.0 D

PostNapisane: 11 kwi 2013, 21:39
przez VPM
w kilku samochodach nie mazdach naprawiałem takie coś i zawsze to były liście albo igły które wpadły w wentylator wystarczyło wyczyścić i tyle

PostNapisane: 12 kwi 2013, 17:50
przez corrado1980
VPM napisał(a):w kilku samochodach nie mazdach naprawiałem takie coś i zawsze to były liście albo igły które wpadły w wentylator wystarczyło wyczyścić i tyle


były liście w wentylatorze , ale to nie było to .

okazało sie , ze to wina – mechanizmu – zamykającego obieg powietrza w aucie .

aby sie tam dostać , usuwamy schowek i widzimy ...

Obrazek
Obrazek

odpinamy kostke – od dołu wcisk – i odkręcamy 3 wkręty krzyżakowe – naprawdę krótkim śrubokrętem .
jedna z przodu , dwie z tyłu .

wyciągamy mechanizm i rozkładamy na pół – wcześniej odczepiając ramię z zębatki .
zaczepy sie połamią – słaby plastik – ale nie martwcie sie tym , bo i tak skręcając – dociśniecie go dobrze .
tam będą 3 zębatki i silniczek – winna temu tykaniu była – ta duża zębatka ! po prostu – przeskoczyła – przez ogranicznik w obudowie

Obrazek

Trzeba cofnąć zębatkę – przez ogranicznik i zamknąć ,założyć ramię , nacelować na prowadnicę i skręcić .

Ale malowidło , hihi – ale za późno sie obudziłem – aby zrobić fotki wnętrza .

Re: Tykanie w mechanizmie – zamkniecia obiegu powietrza – przy włączeniu zapłony .

PostNapisane: 12 kwi 2013, 21:26
przez VPM
dobrze wiedzieć tylko czy znowu nie przeskoczy

PostNapisane: 12 kwi 2013, 23:03
przez corrado1980
VPM napisał(a):dobrze wiedzieć tylko czy znowu nie przeskoczy

czas pokaże , najważniejsze – że już nie <nie powiem> !~ <jupi>