Strona 1 z 4

Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

PostNapisane: 11 mar 2013, 14:53
przez dyzioo
Posiadałem wersje Comfort lecz GY, bez tempomatu, bez sterowania radia. Wymieniłem kierownice, czujnik hamulca i śmigało wszystko (był to diesel)

Jak jest w GH?? Czy wystarczy tylko wymienić kierownice żeby mieć sterowanie radiem i tempomat??
Wiem że są wersje GH z tempomatem w tej pojemności (1,8).

PostNapisane: 14 mar 2013, 20:49
przez zielony110
nie wiem jak to jest w GH, ale widzialem kiedys, ze ktos w Naszych mazdach dokladal tempomat do kierownicy (chyba MX-5) i smigalo bez wiekszych problemow.
Jezeli jest instalacja to nie powinno byc problemu.

Ale niestety pewny nie jestem :|

PostNapisane: 14 mar 2013, 23:15
przez Kretowy
Tempomat w MX-5 dokładał kolega Five. Super temat ma w nasze mazdy.

Re: Wymiana kierownicy w 1.8 Comfort

PostNapisane: 15 mar 2013, 07:19
przez Wojtek
hm... moze nie szukajmy az tak daleko...
wystarczy u siostrzyczki... w M5 sie dalo... warto przeczytac tamten temat, poszukac analogii i do dziela <diabełek>

ps. dyzioo, prosze popraw temat, na wiecej mowiacy, niz zmiana kierownicy, bo chyba sama zmiana kierownicy (fizycznym jej odkreceniem) sie nie interesujesz...
moze: "Dołożenie tempomatu, czy to możliwe?"

PostNapisane: 16 mar 2013, 14:34
przez Kretowy
A gdzie jest ten temat z wymianą w M5? Ciekaw jestem czy to dużo roboty.

PostNapisane: 16 mar 2013, 16:26
przez pilocik
wie ktoś może czy wersje bez przycisków w kierownicy miały komputer pokładowy?

PostNapisane: 16 mar 2013, 16:39
przez dyzioo
Analogicznie powinno się dać.... patrząc na to że miałem Comfort GY i zrobiłem wymianę kierownicy i działało. ale zawsze zostanie cień szansy że nie będzie instalacji doprowadzonej...i szkoda 40 kilku tyś....
Aczkolwiek śmiem twierdzić ze radio na 100 procent powinno działać... ale tempomat...? <oczy>
Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..
PS
Komputera w GY wersji Comfort w dieselku nie było.
Pozdro600

Re: Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

PostNapisane: 16 mar 2013, 17:32
przez Wojtek
Kretowy napisał(a):A gdzie jest ten temat z wymianą w M5? Ciekaw jestem czy to dużo roboty.

warto sie zaznajomic ;)

Dołożenie tempomatu w M5

PostNapisane: 16 mar 2013, 18:43
przez pilocik
dyzioo napisał(a):Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..


ciekawe czy w maździe 6 gh w dieselku był komputer pokładowy do odblokowania w przypadku wymiany kierownicy fabrycznie bez przycisków na tą z przyciskami? :)

PostNapisane: 17 mar 2013, 02:59
przez dyzioo
W GY kierownica nic nie miała wspólnego z kompem.... całe sterowanie komputerem zmienia sie przy zegarku jednym z przycisków, więc tutaj chyba to samo będzie.....

w M5 ... o wiele łatwiej jest dołożyć tempomat w dieselkiem niż w benzynie... a mi chodzi o benzynke teraz...
W GH – 99% samochodów (diesel, benzyna) ma tempomat, więc raczej to będzie bez problemowo założenie kierownicy i być może zmiana czujnika hamulca (analogowo jak w GY zrobiłem w dieslu)...

Natomiast w M5 – po lifcie od 2008 roku – w benzynie to tylko nie liczne wersje maja tempomat i tutaj sie obawiam większych komplikacji przy ewentualnej instalacji.. no nic.. poczekamy... pierw kupie taczkę.. i zobaczymy ...

pozdro600

PostNapisane: 17 mar 2013, 03:55
przez Paweł
Według EPC inna jest tylko kierownica i stycznik przy pedale. Zegary, wiązka i ECU wyglądają na identyczne. Możliwe więc, że uda Ci się dołożyć tempomat podobnie jak w GG/GY.

PostNapisane: 14 kwi 2013, 21:59
przez grzechun
Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)

Re: Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

PostNapisane: 22 lip 2013, 22:08
przez turtur
Witam wszystkich :)
Zamierzam wymienic kierownice na multifunkcyjna tylko po to by obslugiwac radio czy to bedzie dzalac ?

PostNapisane: 24 lip 2013, 21:25
przez turtur
grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)

siemka.
czyli kabelki do podpiecia sa nawet w wersji bez multifunkcji?

Re: Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

PostNapisane: 1 sie 2013, 10:18
przez krystian77
Witam,
Od tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD w wersji Comfort.
Wczoraj wymieniłem tylko kierownicę na multifunkcyjną i zadziałało od razu tylko sterowanie radiem.
Brak reakcji przy próbie przełączenia kursora na trip komputer (tylko trochę inne pikniecie) – albo nie ma lub może tylko zablokowany.
Włączenie tempomatu powoduje jedynie zapalanie kontrolki na liczniku. Może jeszcze dziś znajdę chwile aby trochę powalczyć (wczoraj zrobiłem tylko zdjęcia czujnika położenia pedału hamulca).
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki lub pomysły kolegów.
Pozdrawiam

PostNapisane: 5 lis 2013, 00:11
przez grzechun
turtur napisał(a):
grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)

siemka.
czyli kabelki do podpiecia sa nawet w wersji bez multifunkcji?


Siema,
byl maly problem i trzeba bylo wymienic na poduszke od kierownicy multifunkcyjnej.. (nie moglem wlozyc swojej bo kostka z kabelkami nie pasowala) tj. Zazwyczaj kupuje sie kierownice juz bez poduszki..

Pzdr

Dopisano 4 lis 2013, 23:13:

grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)


Z tego co kolega z forum mowil, tempomat trzeba wgrac do ECU, w tych madziach wszystko jest sterowane komputerem nie linka z kolowrotkiem..
Pzdr.

PostNapisane: 3 kwi 2014, 22:41
przez rewiblack
Paweł napisał(a):Według EPC inna jest tylko kierownica i stycznik przy pedale. Zegary, wiązka i ECU wyglądają na identyczne. Możliwe więc, że uda Ci się dołożyć tempomat podobnie jak w GG/GY.



Jestem po wymianie kierownicy.
Radio działa, ale tempomat świeci na żółto i nie chodzi jak u kolegów wyżej.
Byłem u magika, który ma interfejs do Mazdy ( co prawda bez połączenia online) ,ale nigdzie nie odnaleźliśmy opcji aktywacji tempomatu i komputera pokładowego.
Czy wymiana stycznika może rozwiązać problem? Może ktoś podać numery jakie mają te ''bez'' CC i te ''z''
Dzwoniłem także do serwisu Mazdy i powiedzieli mi, że nie wiedzą czy jest opcja dołożenia-nigdy nie robili takiej rzeczy.

PostNapisane: 3 kwi 2014, 23:32
przez Wojtek
rewiblack napisał(a):Radio działa, ale tempomat świeci na żółto

czyli nie idzie go wyłączyć? cały czas świeci gotowość...

PostNapisane: 4 kwi 2014, 17:17
przez rewiblack
Da się wyłączyć
Po wciśnięciu ON zapala się żółta lampka CRUISE, po kliknięciu OFF gaśnie. Przy klikaniu +/– nic nie pika


Po podłączeniu do IDS nie ma nigdzie jak np. w Fordzie opcji aktywacji. Czy przy podłączeniu online w serwisie może się pojawić taka opcja?

Re: Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

PostNapisane: 4 kwi 2014, 18:03
przez Wojtek
to znaczy, ze połączenie fizyczne przycisków do PCM'a istnieje...
teraz trzeba powiadomić komputer, że mamy tempomat na pokładzie :)
czas na założenie przełącznika na pedale hamulca... <faja>

Dopisano 4 kwi 2014, o 17:03:

eh... przydałyby się zdjęcia :|