Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)
Wojtek napisał(a):tak...
Sorki, ale prąd i obwody to dla mnie trudne pojęcie.
Ale z tego wszystkiego co pomierzyłem to wychodzi chyba, że skoro 2 i 3 pin w czujniku są połączone to podawane jest tam jednocześnie 12v i masa???!!!
Dzięki Ci Wojtek za cały ten czas , który marnujesz próbując mnie naprowadzić
To co ustaliłem... wiązka główna nie jest zależna od obecności tempomatu, podobnie BCM. Różnica jest w czujniku pedału hamowania ( BN7N-66-490 jest do tempomatu ). Dzisiaj jak będę miał chwilkę to sprawdzę jakąś GH czy jest opcja w programowaniu modułów włączenie Cruise Control
A może ktoś chce dołożyć łopatki do kierownicy do sterowania automatyczną skrzynią biegów?
PS. A do układu tempomatu lub sterowania w kierownicy nie trzeba czasem jakiegoś bezpiecznika włożyć?! Jeśli tak, w Lidlu są Grantsy zielone/niebieskie, adres podam na PW
Dopisano 9 kwi 2014, 08:58:
Ok, nic nie ma pikać... Wciskasz ON, włącza się żółty napis CRUISE na wskaźnikach. Rozpędzasz się do 50 km/h i wciskasz "+" i prędkość powinna zostać zapamiętana, a napis zmienić się na zielony?!
Robiłeś tak?
A może ktoś chce dołożyć łopatki do kierownicy do sterowania automatyczną skrzynią biegów?
PS. A do układu tempomatu lub sterowania w kierownicy nie trzeba czasem jakiegoś bezpiecznika włożyć?! Jeśli tak, w Lidlu są Grantsy zielone/niebieskie, adres podam na PW
Dopisano 9 kwi 2014, 08:58:
rewiblack napisał(a):Po wciśnięciu ON zapala się żółta lampka CRUISE, po kliknięciu OFF gaśnie. Przy klikaniu +/– nic nie pika
Ok, nic nie ma pikać... Wciskasz ON, włącza się żółty napis CRUISE na wskaźnikach. Rozpędzasz się do 50 km/h i wciskasz "+" i prędkość powinna zostać zapamiętana, a napis zmienić się na zielony?!
Robiłeś tak?
smile napisał(a):To co ustaliłem... wiązka główna nie jest zależna od obecności tempomatu, podobnie BCM. Różnica jest w czujniku pedału hamowania ( BN7N-66-490 jest do tempomatu ). Dzisiaj jak będę miał chwilkę to sprawdzę jakąś GH czy jest opcja w programowaniu modułów włączenie Cruise Control
A może ktoś chce dołożyć łopatki do kierownicy do sterowania automatyczną skrzynią biegów?
PS. A do układu tempomatu lub sterowania w kierownicy nie trzeba czasem jakiegoś bezpiecznika włożyć?! Jeśli tak, w Lidlu są Grantsy zielone/niebieskie, adres podam na PW
Dopisano 9 kwi 2014, 08:58:rewiblack napisał(a):Po wciśnięciu ON zapala się żółta lampka CRUISE, po kliknięciu OFF gaśnie. Przy klikaniu +/– nic nie pika
Ok, nic nie ma pikać... Wciskasz ON, włącza się żółty napis CRUISE na wskaźnikach. Rozpędzasz się do 50 km/h i wciskasz "+" i prędkość powinna zostać zapamiętana, a napis zmienić się na zielony?!
Robiłeś tak?
Tak, oczywiście- rozpędzałem się nawet do 100km/h- niestety bez rezultatu.
Będę bardzo wdzięczny za sprawdzenie czy jest możliwość włączenia w kompie CC
Tutaj wspomniany link do tempomatu w M3
http://www.mazdaforum.com/forum/mazda3-26/2012-mazda-cruise-control-28743/
Tymczasem lecę ofotografować bezpieczniki
Słabe te fotki wyszły coś
heheh... ładne masz te puszki z bezpiecznikami, ale ręce bardzo się Tobie trzęsą
Zaczynamy...
Załóż ten nowy włącznik w jego nowe miejsce i pomierz przejścia przy wciśniętym (i nie) pedale hamulca...
Daj znać o wynikach
Zaczynamy...
Załóż ten nowy włącznik w jego nowe miejsce i pomierz przejścia przy wciśniętym (i nie) pedale hamulca...
Daj znać o wynikach
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
W temacie cisza więc rozumiem, że TEMPOMAT już działa?
Kilka dni byłem na wyjeździe i choć trochę o tym myślałem to nie miałem jak napisać.
A teraz jak już chce coś podziałać, to mi system wyłączono do jutra wieczór
Jeśli tempomat dalej nie działa, niech zainteresowany tu napisze.. Zastanawiałem się gdzie mógł by być zrobiony błąd..
Moja teoria z bezpiecznikami całkiem chybiona, skoro zapala się kontrolka gotowości... szybciej napisałem niż pomyślałem.
Przekopałem trochę dokumentacji odnośnie zarówno LF-a jak i MZR-CD i coś mi dało do myślenia... szczegóły już wkrótce, no chyba że zainteresowany rozwiązał już problem samodzielnie!
PS. Tempomat powinien działać już od 25 km/h.
Kilka dni byłem na wyjeździe i choć trochę o tym myślałem to nie miałem jak napisać.
A teraz jak już chce coś podziałać, to mi system wyłączono do jutra wieczór
Jeśli tempomat dalej nie działa, niech zainteresowany tu napisze.. Zastanawiałem się gdzie mógł by być zrobiony błąd..
Moja teoria z bezpiecznikami całkiem chybiona, skoro zapala się kontrolka gotowości... szybciej napisałem niż pomyślałem.
Przekopałem trochę dokumentacji odnośnie zarówno LF-a jak i MZR-CD i coś mi dało do myślenia... szczegóły już wkrótce, no chyba że zainteresowany rozwiązał już problem samodzielnie!
PS. Tempomat powinien działać już od 25 km/h.
Sorki ,ale miałem ostry zapiernicz w tym tygodniu i tylko co jakiś czas zaglądałem do wątku żeby zobaczyć czy coś ktoś napisał. Nie było czasu odpisać a tym bardziej pomierzyć. Jutro powinienem dać radę.
Tempomat nadal nie działa.
Tempomat nadal nie działa.
Wojtek napisał(a):Załóż ten nowy włącznik w jego nowe miejsce i pomierz przejścia przy wciśniętym (i nie) pedale hamulca...
ważne jest to, gdyż jeżeli styki źle przełączaja, to tempomat się nie włączy...
Czekam na wieści
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie wiem czy cokolwiek dobrze pomierzyłem
Pin a-----Pin b-----wynik----pedał wcisniety
--4--------1-------(-1)-----------nie----
--4--------2-------(-1)-----------nie---
--4--------3-------(-1)-----------nie---
--4--------1--------0------------tak---
--4--------2-------1470----------tak---
--4--------3-------(-1)-----------tak---
--3--------4-------(-1)-----------nie---
--3--------1-------340-----------nie---
--3--------2-------001-----------nie---
--3--------4-------(-1)-----------tak---
--3--------1-------(-1)-----------tak---
--3--------2-------(-1)-----------tak---
--2--------1-------(318)----------nie---
--2--------3-------(001)----------nie---
--2--------4-------(-1)-----------nie---
--2--------1-------1480----------tak---
--2--------3-------(-1)-----------tak---
--2--------4-------1480----------tak---
Pin a-----Pin b-----wynik----pedał wcisniety
--4--------1-------(-1)-----------nie----
--4--------2-------(-1)-----------nie---
--4--------3-------(-1)-----------nie---
--4--------1--------0------------tak---
--4--------2-------1470----------tak---
--4--------3-------(-1)-----------tak---
--3--------4-------(-1)-----------nie---
--3--------1-------340-----------nie---
--3--------2-------001-----------nie---
--3--------4-------(-1)-----------tak---
--3--------1-------(-1)-----------tak---
--3--------2-------(-1)-----------tak---
--2--------1-------(318)----------nie---
--2--------3-------(001)----------nie---
--2--------4-------(-1)-----------nie---
--2--------1-------1480----------tak---
--2--------3-------(-1)-----------tak---
--2--------4-------1480----------tak---
czyli w uproszczeniu tak:
rewiblack napisał(a):Pin a-----Pin b-----wynik----pedał wcisniety
--4--------1-------(-1)-----------nie----
--4--------2-------(-1)-----------nie---
--4--------3-------(-1)-----------nie---
--3--------2-------( 0 )-----------nie--
--4--------1--------0------------tak---
--4--------2-------(-1)----------tak---
--4--------3-------(-1)-----------tak---
--3--------2-------(-1)-----------tak---
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tempomat korzysta nie tylko z czujnika wciśnięcia pedału hamulca, ale także korzysta z tych sygnałów:
– czujnik włączenia sprzęgła ( przy pedale )
– czujnik biegu jałowego ( na skrzyni biegów )
Jeżeli sygnału brak lub nieprawidłowy to tempomatu nie uda się aktywować z kontrolki żółtej do zielonej.
Nie miałem okazji podejrzeć GH pod IDS-em ze względu na wyjazd czwartek – piątek.
– czujnik włączenia sprzęgła ( przy pedale )
– czujnik biegu jałowego ( na skrzyni biegów )
Jeżeli sygnału brak lub nieprawidłowy to tempomatu nie uda się aktywować z kontrolki żółtej do zielonej.
Nie miałem okazji podejrzeć GH pod IDS-em ze względu na wyjazd czwartek – piątek.
Zgadzaam się z tym, ale tamte sygnały są używane i tak w aucie (z czy bez tempomatu).
Moim zdaniem problemem może być przełączanie sygnałów na pedale hamulca...
Inaczej... Każde dotknięcie pedału sprzęgła czy hamulca spowoduje wyłączenie (nie załączenie) tempomatu...
Dodatkowo, niektóre żarówki ledowe jako stopy lub pozycyjne powodują podobną reakcję...
Niestety dalej na odległość nie potrafię tego sprawdzić
Moim zdaniem problemem może być przełączanie sygnałów na pedale hamulca...
Inaczej... Każde dotknięcie pedału sprzęgła czy hamulca spowoduje wyłączenie (nie załączenie) tempomatu...
Dodatkowo, niektóre żarówki ledowe jako stopy lub pozycyjne powodują podobną reakcję...
Niestety dalej na odległość nie potrafię tego sprawdzić
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
jupi
Udało się uruchomić uparciucha. Dokonano tego w Mazda Auto Wache w Poznaniu.
Okazało się, że po podpięciu sprzętu serwisowego nie ma opcji nigdzie aktywacji tempomatu :/
W sofcie sterownika nie było to ujęte.
Jednakże chyba widząc jak bardzo mi zależy zaproponowano mi próbę wgrania wsadu od innej M6 z klimą ręczną i z tempomatem- cudem udało się takie coś odszukać. Operacja trwała 40 minut.
Czekałem trochę z sercem w gardle, bo poinformowano mnie , że robimy to na moją odpowiedzialność. Teoretycznie powinna być możliwość w razie niepowodzenia wgrania mojego wsadu , ale zawsze istnieje ryzyko, uwalenia sterownika.
Udało się uruchomić uparciucha. Dokonano tego w Mazda Auto Wache w Poznaniu.
Okazało się, że po podpięciu sprzętu serwisowego nie ma opcji nigdzie aktywacji tempomatu :/
W sofcie sterownika nie było to ujęte.
Jednakże chyba widząc jak bardzo mi zależy zaproponowano mi próbę wgrania wsadu od innej M6 z klimą ręczną i z tempomatem- cudem udało się takie coś odszukać. Operacja trwała 40 minut.
Czekałem trochę z sercem w gardle, bo poinformowano mnie , że robimy to na moją odpowiedzialność. Teoretycznie powinna być możliwość w razie niepowodzenia wgrania mojego wsadu , ale zawsze istnieje ryzyko, uwalenia sterownika.
A jak z wymianą kierownicy GH przed liftowej na GH poliftową... ta siwa mi sie znudziła.... a cała czarna fajnie sie prezentuje...
Czy poduszka powietrzna jest taka sama..?
Pozdro600
Czy poduszka powietrzna jest taka sama..?
Pozdro600
Witam wszystkich serdecznie:)
od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem mazdy 6 2008 rok 1.8 benzyna ( jak na irlandie to i tak duzy silnik)w wersji hm.. golas:)
chcialbym zrobic z niej perelke zaznaczam ze jestem w irlandii w czerwcu wybieram sie nia do polski.
prosze o pomoc na poczatek o informacje lub magika ktory pomoze mi wywalic zwykla kierownice na kierownice multifunkcyjna. co trzeba oprocz kierownicy i czujnika hamulca ?
czytalem ze trzeba cos kompem zmienic itp ...
bardzo prosze o pomoc.
od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem mazdy 6 2008 rok 1.8 benzyna ( jak na irlandie to i tak duzy silnik)w wersji hm.. golas:)
chcialbym zrobic z niej perelke zaznaczam ze jestem w irlandii w czerwcu wybieram sie nia do polski.
prosze o pomoc na poczatek o informacje lub magika ktory pomoze mi wywalic zwykla kierownice na kierownice multifunkcyjna. co trzeba oprocz kierownicy i czujnika hamulca ?
czytalem ze trzeba cos kompem zmienic itp ...
bardzo prosze o pomoc.
- Od: 11 mar 2015, 18:03
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 . 2008r 1.8 benzyna. sedan.
witam ... wiem ze juz duzo zostalo powiedziane czy jest tutaj moze ooba na forum ktora podjela by sie oczywiscie odpłatnie wymiany takiej kirownicy mam mazde z 2008 roku 1.8 benzyna tzw golas. ja ze swojj strony oferuje pomoc i kwote jaka ktos powie....przepraszam aktualnie jestem w irlandii dlatego brak znakow pl
- Od: 11 mar 2015, 18:03
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 . 2008r 1.8 benzyna. sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6