Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rewiblack » 4 kwi 2014, 18:49

We wtyczce instalacji elektrycznej są 4 przewody. W czujniku tylko 2 złącza.

Może ktoś podać numer czujnika do auta z tempomatem?
Ten jest OK? http://allegro.pl/czujnik-pedalu-hamulca-stop-oryginal-mazda-2-3-5-6-i4111502183.html


Nie mogłem się doczekać odpowiedzi i zakupiłem czujnik z linka.
Mam dobre przeczucie, że się uda. Co prawda w internecie nigdzie nie można znaleźć potwierdzenia, że się da, albo że ktoś to robił, ale myślę, że to wynika z bardzo małej liczby M6 bez tempomatu jako elementu wyposażenia.


Poniżej, w załączniku mój czujnik
Załączniki
DSC_0026.jpg
DSC_0027.jpg
Ostatnio edytowano 4 kwi 2014, 19:27 przez rewiblack, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2014, 19:13

BP4K – ten jest do auta bez tempomatu <nie>

Szukaj takiego: BN7N-66-490
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 4 kwi 2014, 19:16

Wojtek napisał(a):BP4K – ten jest do auta bez tempomatu <nie>

Szukaj takiego: BN7N-66-490



BN7N-66-490-Czyli dokładnie taki jak w linku z alledrogo.


Nadzieje na tempomat są- przynajmniej do poniedziałku <glupek2>

A teraz jeszcze chciałbym powalczyć z komputerem pokładowym
https://www.youtube.com/watch?v=WdvMZZUGhVk
Ostatnio edytowano 4 kwi 2014, 19:35 przez rewiblack, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2014, 19:23

podpowiedz ;)

poprawny:

wlacznik tempomat.jpg


schemat elektryczny:

wlacznik tempamat1.jpg


porównanie oby włączników:

dwa wlaczniki hamulca.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 5 kwi 2014, 16:09

Tak wygląda moja wtyczka do czujnika.
Zdjęcie wyszło trochę lipne.


Do poniedziałku jestem pełen wiary w tempomat w M6 Comfort
Załączniki
DSC_0030.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2014, 16:28

hejka,
czy możesz oznaczyć kolory kabli we wtyczce?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 10:15

tempo.jpg

Kolory się zgadzają z tym co tu jest.


Niestety po zamontowaniu czujnika do aut z tempomatem nadal nie działa. Jest tak samo jak wcześniej.



Test zegarów:
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 17:11

Czy sprawdzałeś włącznik stopu?

Pomierz oba włączniki (stary i nowy) i napisz mi gdzie ma jakie styki...
ale dokładnie... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 8 kwi 2014, 17:21

Czy nie trzeba tego przypadkiem włączyć MDS-em w konfiguracji samochodu?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 18:03



Takie rzeczy FORSCANIE pokazuje więc fizyczne połączenie z guzikami jest
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 18:15

przeciez już ustaliliśmy, że połączanie przycisków istnieje... <głaszcze>
dasz radę to zrobić?
Wojtek napisał(a):Pomierz oba włączniki (stary i nowy) i napisz mi gdzie ma jakie styki...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 19:03

Wojtek napisał(a):przeciez już ustaliliśmy, że połączanie przycisków istnieje... <głaszcze>
dasz radę to zrobić?
Wojtek napisał(a):Pomierz oba włączniki (stary i nowy) i napisz mi gdzie ma jakie styki...



O to chodziło? :D
Załączniki
POMIAR2.jpg
POMIAR1.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 19:19

yyyy... prawie :)

Sprawdź oba przy odpiętej wtyczce:
– przejścia (zwarcia) pomiędzy stykami w stanie spoczynku i po wciśnięciu...

– we wtyczce (nie podłączonej) sprawdź napięcia względem masy auta...
na których jest podane napięcie? I jakiej jest wielkości?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 19:35

Szukam w googlach jak pomierzyć resztę :D
Tymczasem na odpiętej wtyczce
Załączniki
POMIAR2.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 19:44

To są włączniki lub wyłączniki

czyli jak podłączysz pierwszą końcwkę Ohmomierza do styku, to drugą końcówką szukaj sygnału na pozostałych stykach... Jak znajdziesz takie połączenie, to zapisz pomiędzy którymi stykami wystąpiło...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 20:00

W czujniki do aut bez tempomatu:

1-4 PIN
wciśnięty trzpien/nie wciśnięty
0------------1

W czujniki do aut z tempomatem:

1-4 Pin
wciśnięty trzpien/nie wciśnięty
0-----------1

2-3 pin
wciśnięty trzpien/nie wciśnięty
1------------ 0




Z tego co się zorientowałem to na zółto czarnym przewodzie powinno pojawić się napiecie
Ostatnio edytowano 8 kwi 2014, 22:42 przez rewiblack, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 21:15

yyy źle... cos źle opisałeś...
Proszę sprawdź jeszcze raz...

Oznacz:
– 0 – gdy jest przerwa
– 1 – gdy jest przejście (są połączone)

Dopisano 8 kwi 2014, o 20:14:

oki załapałem... <glupek2>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 21:55

Zmierzyłem drugi raz i wychodzi mi, że na drugim pinie jest prąd na rozłączonej wtyczce. Po podłączeniu ginie i pojawia się znów dopiero po naciśnięciu hamulca.... wtf? Możliwe jest takie coś w ogóle?


Zgodnie z logiką wydaje mi się, że na drugim pinie zawsze powinien być prąd, i gdy hamulec nie jest wciśnięty a tym samym trzpień czujnika jest wciśnięty powinien przekazywać prąd na 3 pin...
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 22:13

Czy możesz zmierzyć Ohmomierzem na odłączonej wtyczce pin nr 3 do masy? Czy tam jest zwarcie?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 22:20

Wojtek napisał(a):Czy możesz zmierzyć Ohmomierzem na odłączonej wtyczce pin nr 3 do masy? Czy tam jest zwarcie?



Tak, na omomierzu zeruje się wartość, więc wychodzi na to ,że jest zwarcie, tak?


Omomierz również wskazuje 0 gdy łącze piny 2 i 3 w czujniku i naciskam trzpień. Na nienaciśnietym pokazuje 1
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6