Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dyzioo » 11 mar 2013, 14:53

Posiadałem wersje Comfort lecz GY, bez tempomatu, bez sterowania radia. Wymieniłem kierownice, czujnik hamulca i śmigało wszystko (był to diesel)

Jak jest w GH?? Czy wystarczy tylko wymienić kierownice żeby mieć sterowanie radiem i tempomat??
Wiem że są wersje GH z tempomatem w tej pojemności (1,8).
Załączniki
mAZDA 6 GH cOMFORT.JPG
1.8 Comfort
Ostatnio edytowano 16 mar 2013, 16:40 przez dyzioo, łącznie edytowano 2 razy
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez zielony110 » 14 mar 2013, 20:49

nie wiem jak to jest w GH, ale widzialem kiedys, ze ktos w Naszych mazdach dokladal tempomat do kierownicy (chyba MX-5) i smigalo bez wiekszych problemow.
Jezeli jest instalacja to nie powinno byc problemu.

Ale niestety pewny nie jestem :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Kretowy » 14 mar 2013, 23:15

Tempomat w MX-5 dokładał kolega Five. Super temat ma w nasze mazdy.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Wojtek » 15 mar 2013, 07:19

hm... moze nie szukajmy az tak daleko...
wystarczy u siostrzyczki... w M5 sie dalo... warto przeczytac tamten temat, poszukac analogii i do dziela <diabełek>

ps. dyzioo, prosze popraw temat, na wiecej mowiacy, niz zmiana kierownicy, bo chyba sama zmiana kierownicy (fizycznym jej odkreceniem) sie nie interesujesz...
moze: "Dołożenie tempomatu, czy to możliwe?"
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kretowy » 16 mar 2013, 14:34

A gdzie jest ten temat z wymianą w M5? Ciekaw jestem czy to dużo roboty.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez pilocik » 16 mar 2013, 16:26

wie ktoś może czy wersje bez przycisków w kierownicy miały komputer pokładowy?
Początkujący
 
Od: 16 mar 2013, 12:18
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: suzuki swift '08 1,3

Postprzez dyzioo » 16 mar 2013, 16:39

Analogicznie powinno się dać.... patrząc na to że miałem Comfort GY i zrobiłem wymianę kierownicy i działało. ale zawsze zostanie cień szansy że nie będzie instalacji doprowadzonej...i szkoda 40 kilku tyś....
Aczkolwiek śmiem twierdzić ze radio na 100 procent powinno działać... ale tempomat...? <oczy>
Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..
PS
Komputera w GY wersji Comfort w dieselku nie było.
Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Wojtek » 16 mar 2013, 17:32

Kretowy napisał(a):A gdzie jest ten temat z wymianą w M5? Ciekaw jestem czy to dużo roboty.

warto sie zaznajomic ;)

Dołożenie tempomatu w M5
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pilocik » 16 mar 2013, 18:43

dyzioo napisał(a):Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..


ciekawe czy w maździe 6 gh w dieselku był komputer pokładowy do odblokowania w przypadku wymiany kierownicy fabrycznie bez przycisków na tą z przyciskami? :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2013, 12:18
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: suzuki swift '08 1,3

Postprzez dyzioo » 17 mar 2013, 02:59

W GY kierownica nic nie miała wspólnego z kompem.... całe sterowanie komputerem zmienia sie przy zegarku jednym z przycisków, więc tutaj chyba to samo będzie.....

w M5 ... o wiele łatwiej jest dołożyć tempomat w dieselkiem niż w benzynie... a mi chodzi o benzynke teraz...
W GH – 99% samochodów (diesel, benzyna) ma tempomat, więc raczej to będzie bez problemowo założenie kierownicy i być może zmiana czujnika hamulca (analogowo jak w GY zrobiłem w dieslu)...

Natomiast w M5 – po lifcie od 2008 roku – w benzynie to tylko nie liczne wersje maja tempomat i tutaj sie obawiam większych komplikacji przy ewentualnej instalacji.. no nic.. poczekamy... pierw kupie taczkę.. i zobaczymy ...

pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Paweł » 17 mar 2013, 03:55

Według EPC inna jest tylko kierownica i stycznik przy pedale. Zegary, wiązka i ECU wyglądają na identyczne. Możliwe więc, że uda Ci się dołożyć tempomat podobnie jak w GG/GY.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez grzechun » 14 kwi 2013, 21:59

Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 20:35
Posty: 6
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 1.8 2008

Postprzez turtur » 22 lip 2013, 22:08

Witam wszystkich :)
Zamierzam wymienic kierownice na multifunkcyjna tylko po to by obslugiwac radio czy to bedzie dzalac ?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 21:58
Posty: 2
Skąd: Ireland
Auto: Mazda 6 2008 1.8 GH

Postprzez turtur » 24 lip 2013, 21:25

grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)

siemka.
czyli kabelki do podpiecia sa nawet w wersji bez multifunkcji?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 21:58
Posty: 2
Skąd: Ireland
Auto: Mazda 6 2008 1.8 GH

Postprzez krystian77 » 1 sie 2013, 10:18

Witam,
Od tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD w wersji Comfort.
Wczoraj wymieniłem tylko kierownicę na multifunkcyjną i zadziałało od razu tylko sterowanie radiem.
Brak reakcji przy próbie przełączenia kursora na trip komputer (tylko trochę inne pikniecie) – albo nie ma lub może tylko zablokowany.
Włączenie tempomatu powoduje jedynie zapalanie kontrolki na liczniku. Może jeszcze dziś znajdę chwile aby trochę powalczyć (wczoraj zrobiłem tylko zdjęcia czujnika położenia pedału hamulca).
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki lub pomysły kolegów.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez grzechun » 5 lis 2013, 00:11

turtur napisał(a):
grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)

siemka.
czyli kabelki do podpiecia sa nawet w wersji bez multifunkcji?


Siema,
byl maly problem i trzeba bylo wymienic na poduszke od kierownicy multifunkcyjnej.. (nie moglem wlozyc swojej bo kostka z kabelkami nie pasowala) tj. Zazwyczaj kupuje sie kierownice juz bez poduszki..

Pzdr

Dopisano 4 lis 2013, 23:13:

grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil.. :)


Z tego co kolega z forum mowil, tempomat trzeba wgrac do ECU, w tych madziach wszystko jest sterowane komputerem nie linka z kolowrotkiem..
Pzdr.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 20:35
Posty: 6
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 1.8 2008

Postprzez rewiblack » 3 kwi 2014, 22:41

Paweł napisał(a):Według EPC inna jest tylko kierownica i stycznik przy pedale. Zegary, wiązka i ECU wyglądają na identyczne. Możliwe więc, że uda Ci się dołożyć tempomat podobnie jak w GG/GY.



Jestem po wymianie kierownicy.
Radio działa, ale tempomat świeci na żółto i nie chodzi jak u kolegów wyżej.
Byłem u magika, który ma interfejs do Mazdy ( co prawda bez połączenia online) ,ale nigdzie nie odnaleźliśmy opcji aktywacji tempomatu i komputera pokładowego.
Czy wymiana stycznika może rozwiązać problem? Może ktoś podać numery jakie mają te ''bez'' CC i te ''z''
Dzwoniłem także do serwisu Mazdy i powiedzieli mi, że nie wiedzą czy jest opcja dołożenia-nigdy nie robili takiej rzeczy.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 3 kwi 2014, 23:32

rewiblack napisał(a):Radio działa, ale tempomat świeci na żółto

czyli nie idzie go wyłączyć? cały czas świeci gotowość...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 4 kwi 2014, 17:17

Da się wyłączyć
Po wciśnięciu ON zapala się żółta lampka CRUISE, po kliknięciu OFF gaśnie. Przy klikaniu +/– nic nie pika


Po podłączeniu do IDS nie ma nigdzie jak np. w Fordzie opcji aktywacji. Czy przy podłączeniu online w serwisie może się pojawić taka opcja?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2014, 18:03

to znaczy, ze połączenie fizyczne przycisków do PCM'a istnieje...
teraz trzeba powiadomić komputer, że mamy tempomat na pokładzie :)
czas na założenie przełącznika na pedale hamulca... <faja>

Dopisano 4 kwi 2014, o 17:03:

eh... przydałyby się zdjęcia :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6