Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)
Posiadałem wersje Comfort lecz GY, bez tempomatu, bez sterowania radia. Wymieniłem kierownice, czujnik hamulca i śmigało wszystko (był to diesel)
Jak jest w GH?? Czy wystarczy tylko wymienić kierownice żeby mieć sterowanie radiem i tempomat??
Wiem że są wersje GH z tempomatem w tej pojemności (1,8).
Jak jest w GH?? Czy wystarczy tylko wymienić kierownice żeby mieć sterowanie radiem i tempomat??
Wiem że są wersje GH z tempomatem w tej pojemności (1,8).
Ostatnio edytowano 16 mar 2013, 16:40 przez dyzioo, łącznie edytowano 2 razy
Dyzioo
nie wiem jak to jest w GH, ale widzialem kiedys, ze ktos w Naszych mazdach dokladal tempomat do kierownicy (chyba MX-5) i smigalo bez wiekszych problemow.
Jezeli jest instalacja to nie powinno byc problemu.
Ale niestety pewny nie jestem
Jezeli jest instalacja to nie powinno byc problemu.
Ale niestety pewny nie jestem
hm... moze nie szukajmy az tak daleko...
wystarczy u siostrzyczki... w M5 sie dalo... warto przeczytac tamten temat, poszukac analogii i do dziela
ps. dyzioo, prosze popraw temat, na wiecej mowiacy, niz zmiana kierownicy, bo chyba sama zmiana kierownicy (fizycznym jej odkreceniem) sie nie interesujesz...
moze: "Dołożenie tempomatu, czy to możliwe?"
wystarczy u siostrzyczki... w M5 sie dalo... warto przeczytac tamten temat, poszukac analogii i do dziela
ps. dyzioo, prosze popraw temat, na wiecej mowiacy, niz zmiana kierownicy, bo chyba sama zmiana kierownicy (fizycznym jej odkreceniem) sie nie interesujesz...
moze: "Dołożenie tempomatu, czy to możliwe?"
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Analogicznie powinno się dać.... patrząc na to że miałem Comfort GY i zrobiłem wymianę kierownicy i działało. ale zawsze zostanie cień szansy że nie będzie instalacji doprowadzonej...i szkoda 40 kilku tyś....
Aczkolwiek śmiem twierdzić ze radio na 100 procent powinno działać... ale tempomat...?
Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..
PS
Komputera w GY wersji Comfort w dieselku nie było.
Pozdro600
Aczkolwiek śmiem twierdzić ze radio na 100 procent powinno działać... ale tempomat...?
Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..
PS
Komputera w GY wersji Comfort w dieselku nie było.
Pozdro600
Dyzioo
Kretowy napisał(a):A gdzie jest ten temat z wymianą w M5? Ciekaw jestem czy to dużo roboty.
warto sie zaznajomic
Dołożenie tempomatu w M5
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dyzioo napisał(a):Oczywiście mowa o wymianie kierownicy samochodach GH benzynowych..
ciekawe czy w maździe 6 gh w dieselku był komputer pokładowy do odblokowania w przypadku wymiany kierownicy fabrycznie bez przycisków na tą z przyciskami?
- Od: 16 mar 2013, 12:18
- Posty: 7
- Skąd: Zabrze
- Auto: suzuki swift '08 1,3
W GY kierownica nic nie miała wspólnego z kompem.... całe sterowanie komputerem zmienia sie przy zegarku jednym z przycisków, więc tutaj chyba to samo będzie.....
w M5 ... o wiele łatwiej jest dołożyć tempomat w dieselkiem niż w benzynie... a mi chodzi o benzynke teraz...
W GH – 99% samochodów (diesel, benzyna) ma tempomat, więc raczej to będzie bez problemowo założenie kierownicy i być może zmiana czujnika hamulca (analogowo jak w GY zrobiłem w dieslu)...
Natomiast w M5 – po lifcie od 2008 roku – w benzynie to tylko nie liczne wersje maja tempomat i tutaj sie obawiam większych komplikacji przy ewentualnej instalacji.. no nic.. poczekamy... pierw kupie taczkę.. i zobaczymy ...
pozdro600
w M5 ... o wiele łatwiej jest dołożyć tempomat w dieselkiem niż w benzynie... a mi chodzi o benzynke teraz...
W GH – 99% samochodów (diesel, benzyna) ma tempomat, więc raczej to będzie bez problemowo założenie kierownicy i być może zmiana czujnika hamulca (analogowo jak w GY zrobiłem w dieslu)...
Natomiast w M5 – po lifcie od 2008 roku – w benzynie to tylko nie liczne wersje maja tempomat i tutaj sie obawiam większych komplikacji przy ewentualnej instalacji.. no nic.. poczekamy... pierw kupie taczkę.. i zobaczymy ...
pozdro600
Dyzioo
Według EPC inna jest tylko kierownica i stycznik przy pedale. Zegary, wiązka i ECU wyglądają na identyczne. Możliwe więc, że uda Ci się dołożyć tempomat podobnie jak w GG/GY.
the right man in the wrong place...
grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil..
siemka.
czyli kabelki do podpiecia sa nawet w wersji bez multifunkcji?
- Od: 22 lip 2013, 21:58
- Posty: 2
- Skąd: Ireland
- Auto: Mazda 6 2008 1.8 GH
Witam,
Od tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD w wersji Comfort.
Wczoraj wymieniłem tylko kierownicę na multifunkcyjną i zadziałało od razu tylko sterowanie radiem.
Brak reakcji przy próbie przełączenia kursora na trip komputer (tylko trochę inne pikniecie) – albo nie ma lub może tylko zablokowany.
Włączenie tempomatu powoduje jedynie zapalanie kontrolki na liczniku. Może jeszcze dziś znajdę chwile aby trochę powalczyć (wczoraj zrobiłem tylko zdjęcia czujnika położenia pedału hamulca).
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki lub pomysły kolegów.
Pozdrawiam
Od tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD w wersji Comfort.
Wczoraj wymieniłem tylko kierownicę na multifunkcyjną i zadziałało od razu tylko sterowanie radiem.
Brak reakcji przy próbie przełączenia kursora na trip komputer (tylko trochę inne pikniecie) – albo nie ma lub może tylko zablokowany.
Włączenie tempomatu powoduje jedynie zapalanie kontrolki na liczniku. Może jeszcze dziś znajdę chwile aby trochę powalczyć (wczoraj zrobiłem tylko zdjęcia czujnika położenia pedału hamulca).
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki lub pomysły kolegów.
Pozdrawiam
turtur napisał(a):grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil..
siemka.
czyli kabelki do podpiecia sa nawet w wersji bez multifunkcji?
Siema,
byl maly problem i trzeba bylo wymienic na poduszke od kierownicy multifunkcyjnej.. (nie moglem wlozyc swojej bo kostka z kabelkami nie pasowala) tj. Zazwyczaj kupuje sie kierownice juz bez poduszki..
Pzdr
Dopisano 4 lis 2013, 23:13:
grzechun napisał(a):Siemka,
zmienilem kierownice jakis czas temu na multifunkcyjna i radyjko smiga bez problemu, co do tempomatu szukalem na roznych forach i nie moge znalesc..
pozdrowil..
Z tego co kolega z forum mowil, tempomat trzeba wgrac do ECU, w tych madziach wszystko jest sterowane komputerem nie linka z kolowrotkiem..
Pzdr.
- Od: 3 lis 2012, 20:35
- Posty: 6
- Skąd: UK/Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 1.8 2008
Paweł napisał(a):Według EPC inna jest tylko kierownica i stycznik przy pedale. Zegary, wiązka i ECU wyglądają na identyczne. Możliwe więc, że uda Ci się dołożyć tempomat podobnie jak w GG/GY.
Jestem po wymianie kierownicy.
Radio działa, ale tempomat świeci na żółto i nie chodzi jak u kolegów wyżej.
Byłem u magika, który ma interfejs do Mazdy ( co prawda bez połączenia online) ,ale nigdzie nie odnaleźliśmy opcji aktywacji tempomatu i komputera pokładowego.
Czy wymiana stycznika może rozwiązać problem? Może ktoś podać numery jakie mają te ''bez'' CC i te ''z''
Dzwoniłem także do serwisu Mazdy i powiedzieli mi, że nie wiedzą czy jest opcja dołożenia-nigdy nie robili takiej rzeczy.
rewiblack napisał(a):Radio działa, ale tempomat świeci na żółto
czyli nie idzie go wyłączyć? cały czas świeci gotowość...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Da się wyłączyć
Po wciśnięciu ON zapala się żółta lampka CRUISE, po kliknięciu OFF gaśnie. Przy klikaniu +/– nic nie pika
Po podłączeniu do IDS nie ma nigdzie jak np. w Fordzie opcji aktywacji. Czy przy podłączeniu online w serwisie może się pojawić taka opcja?
Po wciśnięciu ON zapala się żółta lampka CRUISE, po kliknięciu OFF gaśnie. Przy klikaniu +/– nic nie pika
Po podłączeniu do IDS nie ma nigdzie jak np. w Fordzie opcji aktywacji. Czy przy podłączeniu online w serwisie może się pojawić taka opcja?
to znaczy, ze połączenie fizyczne przycisków do PCM'a istnieje...
teraz trzeba powiadomić komputer, że mamy tempomat na pokładzie
czas na założenie przełącznika na pedale hamulca...
Dopisano 4 kwi 2014, o 17:03:
eh... przydałyby się zdjęcia
teraz trzeba powiadomić komputer, że mamy tempomat na pokładzie
czas na założenie przełącznika na pedale hamulca...
Dopisano 4 kwi 2014, o 17:03:
eh... przydałyby się zdjęcia
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6