Parowanie szyb mazda 6 GH

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mazda6 » 13 sty 2013, 20:51

Jest zaparowana cala przednia szyba no jak wl. nawiew na szybe to po jakims czasie znika <głaszcze> ale to trwa ok. 5 min jak sie rozgrzeje silnik. Na klimatyzacji wiadomo troche szybciej to schodzi. Ale problem jest. Wloty otwrte na szybe podczas gdy auto sobie stoi 10 godz. i zeby tak zaparowaly szyby. <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez Marianek » 13 sty 2013, 22:04

Jeszcze jedno pytanie masz 4 drzwiowa (sedana) czy 5 drzwiowa hatchback.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 13 sty 2013, 22:12

Marianek napisał(a):5 drzwiowa hatchback

jak dobrze pamietam... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 13 sty 2013, 23:09

Czy masz szybe zaparowana az tak mocno kazdego dnia ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Marianek » 14 sty 2013, 16:36

Przy wersji 5 drzwiowej wilgoć może dostawać się z bagażnika co będzie powodować tez parowanie. Włóż jak wcześniej napominałem trochę zmielonych gazet do niego i zostaw na jakiś czas powinny pochłonąć ja jeśli jest, także w miejscu zapasowego kola. Ewentualnie masz wilgotne wykładziny (nie dywaniki). Dodatkowo parowanie wystąpi tak czy siak jak będzie duża wilgotność powietrza i spora różnica temperatur miedzy wnętrzem a zewnątrz, tez tak mam. Klima ma to do siebie ze osusza powietrze i likwiduje wtedy parowanie. Obecne układy wlotowe powietrza wyglądają inaczej niż kiedyś ze względu właśnie na klimatronik i może to wyglądać gorzej w stosunku do aut z przeszłości. Takie wyjaśnienie dostałem od ASO u siebie jak i od ASO Nissana, oraz VW. Jeśli na wyświetlaczu pojawi się tobie napis "eco" obok ac to znaczy ze kompresor będzie chodził kiedy zajdzie taka potrzeba nie cały czas, ale tez tylko jak temperatura będzie ustawiona na "auto".
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 14 sty 2013, 16:42

Wojtek napisał(a):ja trybu Eco nie trawie... jest to tylko oszustwo, ze cos (paliwo) oszczedzasz, a wody z kabiny to i tak nie odprowadzi...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez chmooreck » 14 sty 2013, 18:47

to byś miał problem w 6 GH. Nie mamy przycisku do włączania eco, a wyświetla się ono kiedy temperatura na zewnątrz jest równa lub niższa nastawionej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez damianko » 14 sty 2013, 19:08

chmooreck napisał(a):to byś miał problem w 6 GH. Nie mamy przycisku do włączania eco, a wyświetla się ono kiedy temperatura na zewnątrz jest równa lub niższa nastawionej...


To co w takim razie włączamy wciskając pokrętło do regulacji temp. lewej strony auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez Wojtek » 14 sty 2013, 19:34

dokladnie... zalaczajac tryb auto... zalacza sie klima w trybie ECO ;)
a mi chodzi o tryb auto z pelna klimatyzacja... wtedy to sama klima wyciagnie wilgoc z auta... <ok>

Dopisano Pn, 14 sty 2013, 17:38:

i aby to osiagnac wylacz i wlacz klime (przyciskiem A/C)

IMG_20120712_201255v111111.jpg


zdjecie pogladowe zapozyczone z innego tematu w tym dziale (sam przycisk jest widoczny)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 14 sty 2013, 21:04

damianko napisał(a):To co w takim razie włączamy wciskając pokrętło do regulacji temp. lewej strony auta?

Klimatronik, czyli zdajemy się na komputer co do utrzymania temperatury i kierunków nawiewów, na pewno nie klimę w trybie eco.

Wojtek napisał(a):dokladnie... zalaczajac tryb auto... zalacza sie klima w trybie ECO ;)

Nie dokładnie tak jest. Eco czyli kompresor załączą się od potrzeby, włączy się jeśli nie będzie wielkiej różnicy temperatur tak jak Chmooreck mówi i klima nie będzie musiała pracować na wysokich obrotach.
Eco daje oszczędność , nieznaczna ale daje zwłaszcza w lato i w trasie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mazda6 » 14 sty 2013, 22:49

Tak mam 5 – hatchback. Parowanie bywa czesto w ostatnich dniach przy dosc niskich temperaturach ( jak to w anglii ). I najbardziej zaparowane szyby to przednia no i tylna. <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez jacekskorpion » 15 sty 2013, 23:54

Może zabrzmi to głupio ale w poprzedniej Madzi maiłem podobny problem jeździłem z klimą wymiana filtra kabinowego i nic .... okazało się po pewnym czasie że mam dziurę w podłodze i wilgoć dostawala się do środka i cały czas zaparowane szyby. Sprawdź podwozie.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 22:38
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2008r. 140km

Postprzez mazda6 » 16 sty 2013, 22:14

w sumie to za mlode auto na dziure a po za tym auto bylo na kanale pol roku wczesniej i nic. Problem mam w sumie od poczatku kiedy mam to auto czyli 2 lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez delotsch » 13 lut 2017, 17:14

Witam, ciekaw jestem czy udało się coś w tym temacie zrobić.

Mam madzie 6 GH HB od nowości i od początku mam problem z nadmiernym parowaniem tylnej szyby, jak w tropikach. filtry – ok, klima – ok a żwirki i papiery nie rozwiązują problemu. Dzwoniłem do wszystkich serwisów ASO w Warszawie. stanowiska mieli różne:
-układ nowych klimatyzacji – nie bardzo wiem o co chodzi ale nie widzę tego we wszystkich madziach
-reset komputera / czujnika parowania (wg innych ASO takiego czujnika nie ma)
-filtry kabinowe
-rozłożenie rąk
-i klasycznie "ten typ tak ma"...
Czyli nic z tego...
A problem jest dalej. W zimie sople potrafią zwisać. czasami lód zdrapywać trzeba też z przedniej szyby... To nie jest normalne. boję się że w końcu coś się zacznie psuć przez taką wilgoć na szybach.

wcześniej miałem problem z zamarzającymi zamkami. po wielu walkach z ASO wymienili je i jest spokój.

HELP
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 19:53
Posty: 4
Skąd: Warszawa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6