Parowanie szyb mazda 6 GH
1, 2
Jest zaparowana cala przednia szyba no jak wl. nawiew na szybe to po jakims czasie znika ale to trwa ok. 5 min jak sie rozgrzeje silnik. Na klimatyzacji wiadomo troche szybciej to schodzi. Ale problem jest. Wloty otwrte na szybe podczas gdy auto sobie stoi 10 godz. i zeby tak zaparowaly szyby.
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
Jeszcze jedno pytanie masz 4 drzwiowa (sedana) czy 5 drzwiowa hatchback.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Przy wersji 5 drzwiowej wilgoć może dostawać się z bagażnika co będzie powodować tez parowanie. Włóż jak wcześniej napominałem trochę zmielonych gazet do niego i zostaw na jakiś czas powinny pochłonąć ja jeśli jest, także w miejscu zapasowego kola. Ewentualnie masz wilgotne wykładziny (nie dywaniki). Dodatkowo parowanie wystąpi tak czy siak jak będzie duża wilgotność powietrza i spora różnica temperatur miedzy wnętrzem a zewnątrz, tez tak mam. Klima ma to do siebie ze osusza powietrze i likwiduje wtedy parowanie. Obecne układy wlotowe powietrza wyglądają inaczej niż kiedyś ze względu właśnie na klimatronik i może to wyglądać gorzej w stosunku do aut z przeszłości. Takie wyjaśnienie dostałem od ASO u siebie jak i od ASO Nissana, oraz VW. Jeśli na wyświetlaczu pojawi się tobie napis "eco" obok ac to znaczy ze kompresor będzie chodził kiedy zajdzie taka potrzeba nie cały czas, ale tez tylko jak temperatura będzie ustawiona na "auto".
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wojtek napisał(a):ja trybu Eco nie trawie... jest to tylko oszustwo, ze cos (paliwo) oszczedzasz, a wody z kabiny to i tak nie odprowadzi...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
chmooreck napisał(a):to byś miał problem w 6 GH. Nie mamy przycisku do włączania eco, a wyświetla się ono kiedy temperatura na zewnątrz jest równa lub niższa nastawionej...
To co w takim razie włączamy wciskając pokrętło do regulacji temp. lewej strony auta?
- Od: 24 lis 2011, 21:26
- Posty: 205
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS
dokladnie... zalaczajac tryb auto... zalacza sie klima w trybie ECO
a mi chodzi o tryb auto z pelna klimatyzacja... wtedy to sama klima wyciagnie wilgoc z auta...
Dopisano Pn, 14 sty 2013, 17:38:
i aby to osiagnac wylacz i wlacz klime (przyciskiem A/C)
zdjecie pogladowe zapozyczone z innego tematu w tym dziale (sam przycisk jest widoczny)
a mi chodzi o tryb auto z pelna klimatyzacja... wtedy to sama klima wyciagnie wilgoc z auta...
Dopisano Pn, 14 sty 2013, 17:38:
i aby to osiagnac wylacz i wlacz klime (przyciskiem A/C)
zdjecie pogladowe zapozyczone z innego tematu w tym dziale (sam przycisk jest widoczny)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
damianko napisał(a):To co w takim razie włączamy wciskając pokrętło do regulacji temp. lewej strony auta?
Klimatronik, czyli zdajemy się na komputer co do utrzymania temperatury i kierunków nawiewów, na pewno nie klimę w trybie eco.
Wojtek napisał(a):dokladnie... zalaczajac tryb auto... zalacza sie klima w trybie ECO
Nie dokładnie tak jest. Eco czyli kompresor załączą się od potrzeby, włączy się jeśli nie będzie wielkiej różnicy temperatur tak jak Chmooreck mówi i klima nie będzie musiała pracować na wysokich obrotach.
Eco daje oszczędność , nieznaczna ale daje zwłaszcza w lato i w trasie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Może zabrzmi to głupio ale w poprzedniej Madzi maiłem podobny problem jeździłem z klimą wymiana filtra kabinowego i nic .... okazało się po pewnym czasie że mam dziurę w podłodze i wilgoć dostawala się do środka i cały czas zaparowane szyby. Sprawdź podwozie.
- Od: 15 sty 2013, 22:38
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2008r. 140km
Witam, ciekaw jestem czy udało się coś w tym temacie zrobić.
Mam madzie 6 GH HB od nowości i od początku mam problem z nadmiernym parowaniem tylnej szyby, jak w tropikach. filtry – ok, klima – ok a żwirki i papiery nie rozwiązują problemu. Dzwoniłem do wszystkich serwisów ASO w Warszawie. stanowiska mieli różne:
-układ nowych klimatyzacji – nie bardzo wiem o co chodzi ale nie widzę tego we wszystkich madziach
-reset komputera / czujnika parowania (wg innych ASO takiego czujnika nie ma)
-filtry kabinowe
-rozłożenie rąk
-i klasycznie "ten typ tak ma"...
Czyli nic z tego...
A problem jest dalej. W zimie sople potrafią zwisać. czasami lód zdrapywać trzeba też z przedniej szyby... To nie jest normalne. boję się że w końcu coś się zacznie psuć przez taką wilgoć na szybach.
wcześniej miałem problem z zamarzającymi zamkami. po wielu walkach z ASO wymienili je i jest spokój.
HELP
Mam madzie 6 GH HB od nowości i od początku mam problem z nadmiernym parowaniem tylnej szyby, jak w tropikach. filtry – ok, klima – ok a żwirki i papiery nie rozwiązują problemu. Dzwoniłem do wszystkich serwisów ASO w Warszawie. stanowiska mieli różne:
-układ nowych klimatyzacji – nie bardzo wiem o co chodzi ale nie widzę tego we wszystkich madziach
-reset komputera / czujnika parowania (wg innych ASO takiego czujnika nie ma)
-filtry kabinowe
-rozłożenie rąk
-i klasycznie "ten typ tak ma"...
Czyli nic z tego...
A problem jest dalej. W zimie sople potrafią zwisać. czasami lód zdrapywać trzeba też z przedniej szyby... To nie jest normalne. boję się że w końcu coś się zacznie psuć przez taką wilgoć na szybach.
wcześniej miałem problem z zamarzającymi zamkami. po wielu walkach z ASO wymienili je i jest spokój.
HELP
- Od: 16 mar 2009, 19:53
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6