Strona 1 z 2

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 15:57
przez Kamil
Używacie automatycznego sterowania wycieraczek? Cały czas macie ustawione na auto? Macie może do tego jakieś uwagi? :>

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 15:59
przez polak900
nie, u mnie działa ok w pozycji cały czas na auto, a co zauważyłeś coś?

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 16:17
przez Kamil
ja też zawsze mam na auto ustawione i dziś zdarzył mi się przypadek, iż wycieraczki jakby się przycięły na jednej prędkości... to znaczy, padał ostry deszcz, ale zelżał po chwili. wycieraczki zostały na najszybszym trybie. Więc zmniejszyłem tym pokrętłem od częstotliwości-auto, by zmniejszyć czułość, ale one dalej jak szalone wywijają. Nie wiem, może same by z biegiem czasu zmniejszyły prędkość (mogłem w sumie poczekać dłużej), ale manualnie wyłączyłem wycieraczki i z powrotem na pozycję auto przeszedłem i było już oki.
Ponadto wcześniej, ze dwa – trzy razy w ciągu 2 lat, zdarzyło mi się, że w pogodę bezchmurną potrafiły same się uruchomić. Sobie myślę – no ok, może jakiś owad w czujnik trafił. Ale raz wycieraczka wytarła, drugi, trzeci, czwarty – aż w końcu wyłączyłem manualnie, włączyłem spowrotem na auto i dopiero się wyłączyła. Może w obu przypadkach za szybko wyłączam wycieraczki by stwierdzić że coś nie tak? No ale na razie pytam się Was czy może coś podobnego zauważyliście :)

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 17:59
przez polak900
tak miałem coś takiego, ale nie przywiązywałem do tego wagi bo wszystko działa doskonale jeżeli chodzi o wycieraczki

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 19:38
przez czart
Dokładnie też miałem taki sam objaw.
Po ponownym włączeniu na AUTO pracowały OK.
Zmiana ustawienia "czułości" nie wpływa na prace wycieraczek !!!

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 20:15
przez bartosz51
U mnie z kolei jakby odwrotnie, tzn. deszcz leje, ja wsiadam i odpalam, a one nic. Dopiero muszę wyłączyć i włączyć, żeby zadziałały. Poza tym nie zauważam żadnej absolutnie różnicy w pracy wycieraczek mimo zmian pozycji pokrętła od rzekomo czułości. Na początku myślałem, że to wszystko rzeczywiście działa czujnie, ale później zacząłem eksperymentować i nie ma żadnych zmian. Pic na wodę, jak dla mnie.
Pozdro

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 20:49
przez glowasiek
bartosz – moze podjedz do servisu ? u mnie jest roznia w zaleznosci od tego jak mam ustawione pokretlo.

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 2 lip 2011, 21:56
przez Kamil
u mnie pokrętło od czułości działa na 100%. Bym to poparł dowodami ale bym musiał filmy kręcić by to udowodnić :P albo to wiara w technikę czyni cuda <lol> . Ja widzę różnice w ustawieniach , zwłaszcza teraz przy pogodzie jaką mam – u mnie w regionie taka niby mżawka – niby deszcz taka drobnica. Przykładowo: jedziemy sobie w taką pogodę mżawkowo – deszczową, jedziemy sami (w sensie nikogo nie ma na drodze do mijania) na trasie poza miastem. Wycieraczki ustawione na auto, częstotliwość minimalna. Wszystko działa oki. Gdy mijamy kolumnę tirów, częstotliwość auto minimalna reaguje za wolno. Gdy przełączę na częstotliwość – nazwijmy ją ŚREDNIĄ działa trochę szybciej – na częstotliwość MAX działają jak oszalałe ;) udowodnione empirycznie przeze mnie w trasie ;) no a jeszcze spytam. Piszecie że macie to samo, ale oba przypadki? tez się zdarzyło by wycieraczki uruchomiły się bez powodu – czytaj bez deszczu?

Re: GH Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 3 lip 2011, 09:57
przez Tomek6
bartosz51 napisał(a):U mnie z kolei jakby odwrotnie, tzn. deszcz leje, ja wsiadam i odpalam, a one nic. Dopiero muszę wyłączyć i włączyć, żeby zadziałały. Poza tym nie zauważam żadnej absolutnie różnicy w pracy wycieraczek mimo zmian pozycji pokrętła od rzekomo czułości. Na początku myślałem, że to wszystko rzeczywiście działa czujnie, ale później zacząłem eksperymentować i nie ma żadnych zmian. Pic na wodę, jak dla mnie.
Pozdro


Faktycznie to jest jakieś popier.... Rozkminiałem to kiedyś i testowałem, ale nie wyciągnąłem żadnych sensownych wniosków. Wprawdzie widzę różnicę między zmianą częstotliwości, ale jest to dość chaotyczne zjawisko i czasami za długo muszę czekać aż wycieraczki same się odpalą.

Kamil napisał(a):tez się zdarzyło by wycieraczki uruchomiły się bez powodu – czytaj bez deszczu?


Zdarzyło się nie raz, ale to jest tylko czujnik...

Sterowanie wycieraczkami w Mazdzie 6 GH

PostNapisane: 8 gru 2012, 23:15
przez Pyjter1981
Witam napiszcie mi jak u was działa pierwszy bieg wycieraczek?
Bo u mnie pozycja pierwsza w dół działa jednym bardzo wolnym tempem a sterowanie pokrętłem [regulacja prędkości wycieraczek] wogole nie reaguje.
Czy mozna to jakos zresetować?

PostNapisane: 9 gru 2012, 00:37
przez katoda
Pozycja pierwsza w dół to automat, a pokrętło służy do ustawiania czułości czujnika deszczu (ale nie pytaj mnie kręcenie w którą stronę co oznacza, bo nie wiem). Szybkością wycieraczek steruje wtedy czujnik i w zależności od ilości zbierającej się wody na szybie prędkość pracy zwiększa się odpowiednio.

Re: Sterowanie wycieraczkami w Mazdzie 6 GH

PostNapisane: 9 gru 2012, 09:09
przez Pyjter1981
Mam wrażenie że to u mnie nie działa obojetnie jakbym kręcił tym porkrętłem to wycieraczki chodzą tak samo :(

PostNapisane: 9 gru 2012, 12:05
przez glowasiek
Zacznimy od tego czy masz samochod z automatycznymi wycieraczkami.
Jezeli tak to pierscien dziala jedynie gdy masz wycieraczki wlaczone w trybie auto – nie dziala on w innych trybach.

Pierscien sluzy jedynie do regulacji czulosc czujnika deszczu – nie wiem jak jest w wersjach bez automatycznych wycieraczek.

Re: Sterowanie wycieraczkami w Mazdzie 6 GH

PostNapisane: 9 gru 2012, 15:31
przez piolsm
to ja dodam kilka słów
wycieraczki z czujnikiem pierwsze położenie niby sygnał idzie z czujnika deszczu
ale wycieraczki chodzą jak chcą, regulacja pokrętłem rzekomej czułości czujnika
hmmmm ladnie brzmi ale na pewno nie działa, dosłownie ogólni dobrze ze wycieraczki się włączają
i chodzą jak chcą
ale równie dobrze mogło by tego pokrętła nie być bo kręcenie/regulacja nic nie daje

dość to irytujące ale pewnie się przyzwyczaję :(

Re: Sterowanie wycieraczkami w Mazdzie 6 GH

PostNapisane: 9 gru 2012, 17:09
przez glowasiek
Dziwne bo u mnie i kilku innych osób działa bez zarzutow, wrecz sobie chwale ta funkcje.
Również pokretlo daje dobra regulacje czułości. Najlepiej działa po środku.

Re: Sterowanie wycieraczkami w Mazdzie 6 GH

PostNapisane: 9 gru 2012, 21:14
przez Pyjter1981
A może to pomoże :
Przetłumaczone przez tłumacz google:
Jak zresetować wycieraczek samochodowych
1. Zapłon w pozycji off – wycieraczki na OFF.
2. Włącz wycieraczki do pozycji AUTO.
3. Wyłącz zapłon w pozycji ON – W ciągu 10 sekund – włącznik z AUTO na OFF 5
razy – 1 sekund off 1 sekundy auto.
4. Wycieraczki będą cykl raz, aby zarejestrować nowy inicjalizacji.

Próbował ktoś z was to zrobić ??? :)

Dopisano 9 gru 2012, 20:36:

Ja właśnie mam na mysli ten tryb auto.
W tym trybie wycieraczki powinny regować na pokrętło. Ale wycieraczki nie zwalniają ani nie przyśpieszają

[Usunięte]

PostNapisane: 9 gru 2012, 21:26
przez glowasiek
PostTen post został usunięty przez glowasiek 9 gru 2012, 21:31.

PostNapisane: 9 gru 2012, 22:15
przez chmooreck
Pyjter1981 napisał(a):Ja właśnie mam na mysli ten tryb auto.
W tym trybie wycieraczki powinny regować na pokrętło. Ale wycieraczki nie zwalniają ani nie przyśpieszają

Ale one nie będą bezpośrednio reagować na zmianę położenia pierścienia. Pierścień ma określać ile wody ma napadać na szybę zanim się uruchomią.

Z moich doświadczeń czujnik deszczu działa różnie. Czasem ok, czasem niestety nie... ale się przyzwyczaiłem, że czasem muszę wyłączyć/włączyć ponownie.

PostNapisane: 9 gru 2012, 22:27
przez Wojtek
krotko...
pierscien okresla czulosc czujnika deszczu... a on zalacza wycieraczki w zaleznosci od:

chmooreck napisał(a):Pierścień ma określać ile wody ma napadać na szybę zanim się uruchomią.

...i nie jest mu potrzebny reset ustawien... sam ich nie gubi... generalnie...

PostNapisane: 9 gru 2012, 22:42
przez glowasiek
Jezeli chodzi ci o tryb auto to jego wlacza sie do gory a nie jak pisales:

Pyjter1981 napisał(a):Bo u mnie pozycja pierwsza w dół działa jednym bardzo wolnym tempem