Jaki akumulator do GH?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mieszacz » 27 paź 2012, 17:03

Witam.Podczas wizyty w Aso(coroczna wymiana oleju)poprosiłem o sprawdzenie stanu akumulatora.Okazało się ,że akumulator według aso jest do wymiany,choć cele są ok ,ale napięcię 12,23.Koszt zakupu w aso 850 zł(panasonic).Niestety nie zapytałem się o parametry techniczne,a w książce obsługi nie są one podane.


W sieci znalazłem takie parametry
Wszystkie samochody | Mazda | 6 | 6 (GG, GY, GH) 2,0 2,2 CD 125 185 (09.02 )

Marka Mazda
Model 6 (GG, GY, GH) 2,0-2,2 CD 125-185 (09.02-)
Woltaż (V) 12


Zalecany akumulator

Pojemność (Ah) 95
Prąd rozruchowy EN (A) 660
Maks. długość (mm) 304
Maks. szerokość (mm) 173
Maks. wysokość (mm) 203

Tutaj 3 pytania
1-czy są to poprawne dane
2-jaki akumulator polecacie(do 550 zł)wiem,że niekoniecznie cena jest odpowiednikiem jakości
3- jak tutaj jest z biegunowością ma być prawy czy lewy plus, czy jest to bez znaczenia

Z góry dziękuję za pomoc
4800 za vebasto a salonie to skandal
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 20:36
Posty: 25 (0/1)
Skąd: przemyśl
Auto: gh2.0 diesel exlusive plus 2008

Postprzez damianko » 28 paź 2012, 07:47

Co do akumulatora to ja przywykłem do tego że wymieniam dopiero jak stary odmówi posłuszeństwa ale co kto woli. Zasadniczo w GH powinien być prawy plus. Co do akumulator to zdecydowanie jestem w stanie polecić Bannera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez artek77 » 28 paź 2012, 10:34

Ja dwa miesiące temu kupiłem do swojej mazdy akumulator Centra Plus
Są to bardzo dobre baterie, jedne z najlepszych na rynku a zarazem w rozsądnej cenie.
Polecam, sprawuje się świetnie jak na razie. Tutaj masz wymiary i cene, tak dla przykładu:
http://allegro.pl/akumulator-centra-plu ... 04891.html
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 18:48
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BN HB 2017
2.0 SkyActiv-G 120KM 6MT SkyEnergy Jet Black + Led + Navi
oraz
Mazda 2 DJ 2015
1.5 Sky-Activ G 5MT
Deep Crystal Blue
oraz
Mazda 5 CW 2012 Navi
2.0 Petrol 6MT 150 KM Brilliant Black

Postprzez mieszacz » 28 paź 2012, 11:09

dziękuję też zastanawiałem się nad centrą,ale 95 ah jest za długa ma 353 a ma mieć 303.
4800 za vebasto a salonie to skandal
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 20:36
Posty: 25 (0/1)
Skąd: przemyśl
Auto: gh2.0 diesel exlusive plus 2008

Postprzez xxmmxx » 29 paź 2012, 17:25

A może orientuje się ktoś jakie parametry powinien mieć aku do Mazdy GH 2.0 Benzyna.
Trochę jestem zdezorientowany, gdyż instrukcja podaje 48, 52Ah. Natomiast w serwisie dostałem informację, że 60, 70Ah.
Na tym Panasonicu co go obecnie posiadam nie ma danych, w sieci też informacje są niejednoznaczne.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 12:33
Posty: 7
Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi

Postprzez Wojtek » 29 paź 2012, 18:16

xxmmxx napisał(a):A może orientuje się ktoś jakie parametry powinien mieć aku do Mazdy GH 2.0 Benzyna

artek77 napisał(a):Ja dwa miesiące temu kupiłem do swojej mazdy akumulator Centra Plus


ponizej cytat z danych technicznych w/w aku:

Pojemność: 62Ah
Prąd rozruchowy: 540A
Polaryzacja: Prawy plus, 0
Końcówki biegunowe: 1
Technologia: Kwasowo-ołowiowa
Wymiary: 242mm (długość), 175mm (szerokość), 190mm (wysokość)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojadżer » 5 lis 2012, 02:12

artek77 napisał(a):Ja dwa miesiące temu kupiłem do swojej mazdy akumulator Centra Plus
Są to bardzo dobre baterie, jedne z najlepszych na rynku a zarazem w rozsądnej cenie.
Polecam, sprawuje się świetnie jak na razie. Tutaj masz wymiary i cene, tak dla przykładu:
http://allegro.pl/akumulator-centra-plu ... 04891.html


No ja właśnie mam takie doświadczenie, że kiedyś, i owszem, były niezłe, ale po przejęciu bardzo się popsuły. Niejeden polski akumulator kupić jeszcze znacznie taniej, a jakościowo wyjdzie na to samo co najmniej.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 12:29
Posty: 10
Auto: MX-5

Postprzez janow » 6 lis 2012, 20:20

Centry nikomu nie polecam... rok temu toczyłem z firmą Centra batalię o uznanie gwarancji ... oczywiście bezskutecznie. Załączam fragment korespndencji...
Aha.. kupiłem Boscha S4 lub S3. Miałem takie w obu autach i zero problemów.

W skrócie – akumulator samoczynnie mi się rozładowywał. Ładowanie, upływności itp było sprawdzone i było w porządku. W sumie gdy akumulator miał rok musiałem go pierwszy raz podładowywać (codziennie robię ok 40 km) W końcu oddałem do serwisu gdy kończyła się gwarancja. Tam podładowali i stwierdzili że sprawny. Więc zgłosiłem sprawę dalej.

>>
>>-----Original Message-----
>>Sent: Wednesday, December 07, 2011 10:40 PM
>>To: B. Roman, (Poznan)
>>Subject: Re: Formularz ze strony www
>>
>>
>>Szanowny Panie,
>>
>>W kartę gwarancyjną akumulatora wbito pieczęć o treści REKLAMACJA
>>ODDALONA,
>AKUMULATOR SPRAWNY PO NAŁADOWANIU Uzasadnienie ustne serwisanta jest
>takie,
że akumulator był rozładowany i stan taki nie stanowi podstawy uznania zgłoszenia.
>>
>>Moje zgłoszenie wiązało się z utratą zdolności rozruchowych
>>akumulatora. Wg
>mojej oceny, że należałoby dokonać prób oceniających wydajność prądową
poprzez ocenę spadku napięcia wskutek obciążenia. Taka ocena jak rozumiem nie jest wdrożona do procedur serwisu. Odpowiedź serwisanta na mój zarzut co do sposobu oceny sprawności akumulatora stwierdzeniem, iż akumulator nie jest nowy i nie musi już spełniać parametrów fabrycznych wprawiła mnie w skrajne zdumienie.
>>Jak wspomniałem wcześniej, akumulator ładowałem samodzielnie ze
>>skutkiem
>doraźnym.
>>
>>Z mojego punktu widzenia nie ma znaczenia fakt czy towar posiada wadę
>fabryczną, konstrukcyjną czy materiałową.
>>Dokonując kupna zawarłem ze sprzedawcą umowę oraz otrzymałem 36
>>miesięczną
>gwarancję producenta.
>>Na dzień dzisiejszy zgłaszam niezgodność towaru z umową w zakresie
>parametrów wyrobu, czyli pojemności i prądu rozruchowego.
>>Jeśli w dokumentacji wyrobu dostępnej mi bez ograniczeń w dniu zakupu
>towaru miałem dostęp do informacji, iż w okresie gwarancji wyrób utraci
konkretną część swoich właściwości to moje zgłoszenie jest bezzasadne.
>>Instrukcja jaką posiadam, mówi o sposobie eksploatacji i parametrach
>pojazdu. O ile więc zapisy są spełnione, a mimo to mam do czynienia z
>>niesprawnością wyrobu to doszukuję się wady w samym wyrobie.
>>
>>Z poważaniem,

>Dnia 2011-12-09 08:19 B. Roman, (Poznan) napisał(a):

>>Szanowny Panie,
>>
>>Informujemy, że Autoryzowana Stacja Obsługi Serwisowej AUTO GUM Kraków
>wykonując badania diagnostyczne mające na celu ocene zasadności
>zgłoszonej
reklamacji dokonuje również pomiarów napięciowych. Pomiary te według procedury zawierają czynności związane z badaniem akumulatora również metodą "obciążeniową".
>>
>>Serwis po wykonanych badaniach nie stwierdził wad fabrycznych
>>(zwarcia,
>przerwy,..), których wstapienie w trakcie trwania gwarancji powoduje
uznanie zgłoszonej reklamacji i skutkuje wymianą akumulatora na nowy wolny od wad – w tym przypadku zostało to wykluczone.
>>
>>Jednocześnie wyjaśniamy, że Pańskie zgłoszenie w trybie niezgodności
>>towaru
>z umową według artykułów Ustawy to regulujących jest nie możliwe z
>przyczyn
formalnych.
>>
>>

-------------

Oszczędzę reszty korespondencji bo do niczego nie prowadzi. Gwarancji nie uznano.
Pouczono mnie również, że jeśli upublicznię informacje nieprawdziwe na szkodę firmy Centra to firma będzie mogła rościć sobie zadośćuczynienie.

EOT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez Wojadżer » 6 lis 2012, 22:27

janow napisał(a):Centry nikomu nie polecam.


Czyli jeszcze gorzej niż myślałem... Ja się zdziwiłem wręcz jak mi ta centra padła ostatnia momentalnie, owszem sporo trzymałem samochód na zewnątrz, ale mimo wszystko byłem lekko zdziwiony. Z racji, że miałem nieplanowany zakup przez to (czyt. ograniczone fundusze) kupiłem jakiegoś taniego jenoxa i o dziwo działa do dziś, a był chyba 1/3 tańszy. Więc Centra bye, bye. Never again.
Ostatnio edytowano 6 lis 2012, 22:45 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie trzeba cytowac calej poprzedzajacej wiadomosci... cytujemy tylko to co chcemy podkreślić.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 12:29
Posty: 10
Auto: MX-5

Postprzez Galczas » 29 lis 2012, 21:43

Chciałbym zapytać o pewną rzecz, bo sam będę musiał wymienić bateryjkę (miernik napięcia pokazuje 11,72V i ciężko odpala już przy -5 stopniach). Dlaczego ASO zaleca akumulator o pojemności 95AH, a w instrukcji obsługi napisane mam, że przy silniku diesla akumulator to: 12V-64AH/5HR, 70AH/5HR?

A przy okazji: Co może oznaczać 5HR? :|

Dziękuję za pomoc.

EDIT: Poszperałem trochę i znalazłem odpowiedź na pytanie co może oznaczać 5HR?

Otóż pojemność akumulatorów ołowiowych podaje się w amperogodzinach (Ah). Pojemność zależy od sposobu rozładowywania, dlatego wprowadzono pojęcie pojemności 10-godzinnej. Dla przykładu aby rozładować w ciągu 10 godzin akumulator 40 Ah, należy czerpać z niego prąd o natężeniu 4 A. Niektórzy producenci stosują inne pojęcia pojemności akumulatora, np. pojemność 5-godzinną (5HR) lub 20-godzinną (20HR). (Źródło: Wikipedia)

A zatem producent naszych Magdalen podaje (na przykładzie diesla) akumulator 12V o pojemności 64Ah pojemności 5-godzinnej lub akumulator 12V o pojemności 70Ah pojemności 5-godzinnej (wersje na Skandynawię i zimne rejony)

Według różnych źródeł, które znalazłem pojemność 64Ah/5HR to pojemność około 75-80Ah/20HR, a pojemność 70Ah/5HR to pojemność około 90Ah/20HR czyli takiej jak na popularnych akumulatorach w Polsce.

Mam nadzieję, że komuś ta informacja pomoże przy zakupie nowej baterii. :)
Galczas
 

Postprzez Łukasz » 3 gru 2012, 21:19

Ja dzisiaj kupiłem akumulator Yuasa o poj. 95Ah i prądzie 700A.Jak się będzie spisywał – zobaczymy.Z czasem napiszę recenzję :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez lukart » 9 gru 2012, 12:21

Witam
Mam mały problemik a mianowicie musze wymienić akumulator i tu zaczynaja sie schody.
W samochodziku mam zainstalowany prawdopodobnie oryginalny jeszcze fabryczny. Jak na samochod azjatycki przystało jest on "mały" gabarytowo i parametrami choc zgodny z instrukcja 50Ah, prąd rozruchu 360A,
Szukajac do bryczki akusa kalkulatory podaja mi np centre CB604 i jemu podobne ale problem polega na tym ,że jest to akumulator o standardowych wymiarach a mi wspanaiłomyslny gazownik zabudował łoze akumulatora (komputer+reduktor) skazujac mnie tylko i wyłącznie na akumulatory azjatyckie i teraz moje pytanie czy ktos może montował centre CB 504 ( ma te same parametry co japoniec)– znalazłem też centre future ca530 z tym ze ona jest niższa od oryginału o 2cm- i ma nieco wieksza pojemność 53Ah i prąd rozruchu 540 skłaniałbym sie ku niej. Czy bedzie pasował? vczy to ze jest o 2cm nizszy nie uniemozliwi montażu?
Czy może jednak jechać do gazownika i próbowac poprzekładać graty aby wchodziły standardowe europejskie akusy
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez zielony110 » 9 gru 2012, 12:26

Witam kolege.

co do akumulatora, to jest juz temat tutaj:
viewtopic.php?f=124&t=143866

Ten temat zapewne zostanie zamkniety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez lukart » 9 gru 2012, 14:21

tak ale tam wszyscy podaja wielkosci z kosmosu a na dodatek tak jak pisałem zwykły-standardowy to bym sobie sam wstawił i nie pytał o mozliwosc montazu mniejszych gabarytowo
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez Marianek » 9 gru 2012, 15:48

Trzeba było tam dopisać swoje zapytanie ;)
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 9 gru 2012, 18:52

tym razem polacze... nastepnym bedzie kosz...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ZOOMik » 10 gru 2012, 00:38

lukart napisał(a):tak ale tam wszyscy podaja wielkosci z kosmosu a na dodatek tak jak pisałem zwykły-standardowy to bym sobie sam wstawił i nie pytał o mozliwosc montazu mniejszych gabarytowo

Jeśli Koledzy z działu Ci nie pomogą to napisz do mnie PW i podaj (bo profil pusty) co tam masz pod maską to Ci w wolnej chwili dobiorę pasujący :)

Marianek napisał(a):Trzeba było tam dopisać swoje zapytanie ;)

Człek nowy to miał jeszcze prawo błądzić, ale z podobnym apelem warto zwrócić się do tych wszystkich "starych wyjadaczy", którym nie chce się szukać i pisać w odpowiednich wątkach, lecz od razu wszystko ląduje w tych "luźnych rozmowach" i robi się z tego, zresztą nie tylko u Was, jeden gigantyczny śmietnik :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tempest2010 » 10 gru 2012, 10:47

Rok temu kupiłem Wartę (~450PLN) i jest ok – ale proszę zmierzyć wymiary pod akumulator i sprawdzić sposób montażu środkowej obejmy i zacisków – u mnie okazało się że są dwa rodzaje Warty do GH kombi, w zależności od miejsca produkcji.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez Daisho » 4 gru 2013, 23:43

Witam papa

Mam prośbę o pomoc w doborze akumulatora, bo mój oryginalny yuasa dogorywa :(
Poczytałem o różnicach danych z instrukcji 5h a dostępnymi u nas specyfikacjami 20h i póki co (nie wiem czy dobrze ;) ) wywnioskowałem, że potrzebuję 60Ah 540A lub 63Ah 610A.
Mazda 6 z 2010r. po lifcie benzyna 2.0 155km.

Teraz pytanie czy dobrze i jaki model wybrać, żeby wymiarami (podobno nie każdy do Japończyka wejdzie) i specyfikacją pasował, z tego co czytałem to raczej pozytywne opinie są o Varcie albo Boschu:

wyszukiwarka Varty podaje mi:
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/se ... type=34860
Blue dynamic 12V 60Ah 540A

czy lepiej wziąć mocniejszy np. silver 63Ah (tylko są dwa i ewentualnie nie wiem który)
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/pr ... 63-400-061
lub
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/pr ... 63-401-061

z kolei Bosch podaje:
http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.php
Akumulator Bosch S4 0.092.S40.240 S40 24 232x173x225 60Ah, 540A, L-
Akumulator Bosch S5 0.092.S50.050 S50 05 242x175x190 63Ah, 610A, L-

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i poświęconą chwilę na odpowiedź :D
Daisho
 

Postprzez master717 » 22 lis 2014, 14:16

witam jaki akumulator do mojej mazdy byłby dobry?
Mazda 6 2.0 diesel 140KM 2008r.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 10:14
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 140KM 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6