Rozładowany akumulator. Z jakiego powodu?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 4 lut 2012, 00:15

tez tak mialem w M6 GG... niby nic... a juz auto nie odpalilo :(
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez michal6272 » 4 lut 2012, 00:26

Aku po 3 latach ma prawo paść na mrozie.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 21:52
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.

Postprzez macieq11 » 4 lut 2012, 07:29

Co fakt to fakt czwarty rok jej idzie może faktycznie akumulator podziękował za współpracę . spróbujemy z kabli. – Dzięki
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez macieq11 » 4 lut 2012, 15:16

I sprawa jest jasna – szlak trafił bateryjkę w pilocie . Drugim pilotem otworzyłem centralny zamek odpaliłem i wróciłem do domu. pomijam fakt przymarzania paliwa . ale dolanie uszlachetniacza (SKID) sprawę załatwiło i jest OK.
pozdr.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez damianko » 4 lut 2012, 16:47

lepszym sposobem na przymarzające paliwo jest polanie gorącą wodą po filtrze paliwa. U mnie było dziś 28 stopni, auto nie palone tydzień i też dostawał czkawki i nie mógł się uciągnąć ale jak wylałem czajnik wody na filtr to przeszło od ręki. W do innych samochodów dolewam naftę do ropy ale tu troszkę się boję bo nie wiem jak wtryski zareagują.

Joł!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez last_mohican » 9 lip 2012, 21:09

Popo kazał przepalić DPFa w madzi, pomyślałam, że niedzielny poranek będzie do tego idealny. Niestety madzia obraziła się i nie odzywa się.
Okazało się, że akumulator rozładowany, równo tydzień temu naładowałam go do pełna, auto nie było ruszane od poniedziałku, stoi w hali garażowej. Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata.


Jak wyżej, wczoraj kręcił, dzisiaj nie. 18 m-cy tylko wytrzymał, chyba coś jest nie tak... Ma ktoś pomysł?
Ostatnio edytowano 2 lip 2013, 11:25 przez bieski, łącznie edytowano 5 razy
Powód: Cenzura...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 10:48
Posty: 39
Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)

Postprzez Waldek91 » 9 lip 2012, 21:22

Albo jakaś wada fabryczna, albo często go do zera rozładowywałeś ? (chociaż to mało możliwe)
A może coś nie tak z alternatorem ? Podjedź do warsztatu gdzie mają miernik, i niech sprawdza czy dobrze ładuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez Wojtek » 9 lip 2012, 21:32

last_mohican napisał(a):ak wyżej, wczoraj kręcił, dzisiaj nie.

to normalny objaw w Mazdach... i tylko wskazowki skocza... :|

wszystko tez zalezy jak jezdzilo autko... czy trasy, czy miasto...
czy serwisujesz swoj aku regularnie? minimum raz w roku?

jezeli nie, to sprawdz poziom elektrolitu... uzupelnij go i poprawnie naladuj go...
jezeli sie powtorzy w niedlugim czasie, to out... niestety
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Popo » 9 lip 2012, 21:52

Miałem identyczny problem jak Ty. W serwisie powiedzieli, że akumulator był wadliwy. Niestety gwarancja na to jest tylko na rok. Czeka Cie wymiana.
Wojtek, u mnie padł po trasie 2000 km, więc przyczyna jest raczej w samych akumulatorach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez Wojtek » 9 lip 2012, 22:12

moze byla wadliwa partia... :|
trzeba pomierzyc pod obciazeniem...

edit:

lub przeladowany trasa... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez last_mohican » 12 lip 2012, 22:55

Te skaczące wskazówki to się zgadza, wyglądało to jak konwulsje <płacze>.

Moją uwagę zwróciło, że facet w serwisie od razu stwierdził że na 100% padł aku, właśnie po opisie skaczących wskaźników, czyli pewnie nie pierwszy raz to się zdarzyło.

W moim przypadku jazda głównie po mieście, więc nie ma kiedy doładowywać, chociaż z 2 strony co jakiś czas trasa wpada...

Wyżej jest o puszczaniu radia przy zabawie z autem, w sumie ja też często to robię, może to jest przyczyna i czas kupić "stacjonarne" radio do garażu :( .

Anyway, dzięki za wszystkie głosy i pomysły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 10:48
Posty: 39
Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)

Postprzez Wojtek » 13 lip 2012, 00:08

last_mohican napisał(a):W moim przypadku jazda głównie po mieście, więc nie ma kiedy doładowywać, chociaż z 2 strony co jakiś czas trasa wpada...

dokladnie jak u mnie... i dlatego ja wykonuje obsluge mojego aku dwa razy w roku... niestety...
w "normalnych" warunkach uzytkowania auta wystarczy raz w roku ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez glowasiek » 13 sie 2012, 11:18

Chopaki, jakie musi byc napiecie na aku ??

U mnie przy wylaczonym silniku bylo 12,73 V a przy wlaczonym 13,58 V (i roslo)

Pytam, bo swiatla dzienne mi sie wyl/wl i poczatkowo myslalem, ze spadki napiecia na aku sa tego przyczyna. Z pomiarow wynika jednak, ze akumulator ma sie dobrze ale wole to sprawdzic z wami :)
Ostatnio edytowano 13 sie 2012, 12:41 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez kkaczor » 13 sie 2012, 11:58

Napięcia masz OK, szukaj dalej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Tomek6 » 13 sie 2012, 19:26

kkaczor napisał(a):Napięcia masz OK, szukaj dalej :(


Dokładnie, napięcia bez zarzutów. Akumulator bardzo prawidłowo <spoko> Drąż dalej temat...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez damianko » 13 sie 2012, 20:12

kup miernik uniwersalny nawet takie za 10,99 PLN i sprawdź pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Może masz jakiegoś pasożyta w instalacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez glowasiek » 14 sie 2012, 08:50

Napiecia nie spadaja w momencie wylaczania sie modulu.
Wczoraj dostalem odpowiedz od producenta, ze winowajca jest wadliwa jednostka sterujaca ledami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez amig1980 » 6 wrz 2012, 20:28

Witam, dziś rano moja mazda nie odpaliła samodzielnie nie dało się nawet otworzyć samochodu z pilota zero reakcji przy próbie odpalenia. Samochód odpaliłem na kable. Dodam iż akumulator Exide ma niecały rok i ma 5 lat gwarancji. Po przejechaniu paru kilometrów samochód odpala normalnie. Podjechałem sprawdzić czy ładowanie jest w normie i było ok 13,5 v więc niby trochę za mało. Dodam iż jeżdżę raczej na krótkich dystansach. Co może być przyczyną? Czy muszę wymienić alternator czy trzeba jeszcze coś posprawdzać? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 22:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Postprzez amig1980 » 6 wrz 2012, 20:57

glowasiek napisał(a):Napiecia nie spadaja w momencie wylaczania sie modulu.
Wczoraj dostalem odpowiedz od producenta, ze winowajca jest wadliwa jednostka sterujaca ledami.


Witam, też mam problem z akumulatorem w mojej mazdzie. Możesz podać czy ta informacja pochodzi od mazdy uk? Czy w takim razie wymieniają tą jednostkę sterującą ledami za darmo? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 22:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Postprzez Wojtek » 6 wrz 2012, 21:38

amig1980, przeczytaj ten watek...

glowasiek napisał(a):Wczoraj dostalem odpowiedz od producenta, ze winowajca jest wadliwa jednostka sterujaca ledami.

chodzilo o dokupiony zestaw swiatel DRL... ich sterownik "wysiadl"
teraz Krzsysiek czeka na nastepny...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6