Rozładowany akumulator. Z jakiego powodu?
Aku po 3 latach ma prawo paść na mrozie.
- Od: 21 kwi 2011, 21:52
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.
I sprawa jest jasna – szlak trafił bateryjkę w pilocie . Drugim pilotem otworzyłem centralny zamek odpaliłem i wróciłem do domu. pomijam fakt przymarzania paliwa . ale dolanie uszlachetniacza (SKID) sprawę załatwiło i jest OK.
pozdr.
pozdr.
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
lepszym sposobem na przymarzające paliwo jest polanie gorącą wodą po filtrze paliwa. U mnie było dziś 28 stopni, auto nie palone tydzień i też dostawał czkawki i nie mógł się uciągnąć ale jak wylałem czajnik wody na filtr to przeszło od ręki. W do innych samochodów dolewam naftę do ropy ale tu troszkę się boję bo nie wiem jak wtryski zareagują.
Joł!
Joł!
- Od: 24 lis 2011, 21:26
- Posty: 205
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS
Popo kazał przepalić DPFa w madzi, pomyślałam, że niedzielny poranek będzie do tego idealny. Niestety madzia obraziła się i nie odzywa się.
Okazało się, że akumulator rozładowany, równo tydzień temu naładowałam go do pełna, auto nie było ruszane od poniedziałku, stoi w hali garażowej. Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata.
Jak wyżej, wczoraj kręcił, dzisiaj nie. 18 m-cy tylko wytrzymał, chyba coś jest nie tak... Ma ktoś pomysł?
Ostatnio edytowano 2 lip 2013, 11:25 przez bieski, łącznie edytowano 5 razy
Powód: Cenzura...
Powód: Cenzura...
- Od: 30 mar 2012, 10:48
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)
Albo jakaś wada fabryczna, albo często go do zera rozładowywałeś ? (chociaż to mało możliwe)
A może coś nie tak z alternatorem ? Podjedź do warsztatu gdzie mają miernik, i niech sprawdza czy dobrze ładuje.
A może coś nie tak z alternatorem ? Podjedź do warsztatu gdzie mają miernik, i niech sprawdza czy dobrze ładuje.
last_mohican napisał(a):ak wyżej, wczoraj kręcił, dzisiaj nie.
to normalny objaw w Mazdach... i tylko wskazowki skocza...
wszystko tez zalezy jak jezdzilo autko... czy trasy, czy miasto...
czy serwisujesz swoj aku regularnie? minimum raz w roku?
jezeli nie, to sprawdz poziom elektrolitu... uzupelnij go i poprawnie naladuj go...
jezeli sie powtorzy w niedlugim czasie, to out... niestety
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Miałem identyczny problem jak Ty. W serwisie powiedzieli, że akumulator był wadliwy. Niestety gwarancja na to jest tylko na rok. Czeka Cie wymiana.
Wojtek, u mnie padł po trasie 2000 km, więc przyczyna jest raczej w samych akumulatorach.
Wojtek, u mnie padł po trasie 2000 km, więc przyczyna jest raczej w samych akumulatorach.
- Od: 29 lip 2011, 21:25
- Posty: 153
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM
moze byla wadliwa partia...
trzeba pomierzyc pod obciazeniem...
edit:
lub przeladowany trasa...
trzeba pomierzyc pod obciazeniem...
edit:
lub przeladowany trasa...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Te skaczące wskazówki to się zgadza, wyglądało to jak konwulsje .
Moją uwagę zwróciło, że facet w serwisie od razu stwierdził że na 100% padł aku, właśnie po opisie skaczących wskaźników, czyli pewnie nie pierwszy raz to się zdarzyło.
W moim przypadku jazda głównie po mieście, więc nie ma kiedy doładowywać, chociaż z 2 strony co jakiś czas trasa wpada...
Wyżej jest o puszczaniu radia przy zabawie z autem, w sumie ja też często to robię, może to jest przyczyna i czas kupić "stacjonarne" radio do garażu .
Anyway, dzięki za wszystkie głosy i pomysły.
Moją uwagę zwróciło, że facet w serwisie od razu stwierdził że na 100% padł aku, właśnie po opisie skaczących wskaźników, czyli pewnie nie pierwszy raz to się zdarzyło.
W moim przypadku jazda głównie po mieście, więc nie ma kiedy doładowywać, chociaż z 2 strony co jakiś czas trasa wpada...
Wyżej jest o puszczaniu radia przy zabawie z autem, w sumie ja też często to robię, może to jest przyczyna i czas kupić "stacjonarne" radio do garażu .
Anyway, dzięki za wszystkie głosy i pomysły.
- Od: 30 mar 2012, 10:48
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)
last_mohican napisał(a):W moim przypadku jazda głównie po mieście, więc nie ma kiedy doładowywać, chociaż z 2 strony co jakiś czas trasa wpada...
dokladnie jak u mnie... i dlatego ja wykonuje obsluge mojego aku dwa razy w roku... niestety...
w "normalnych" warunkach uzytkowania auta wystarczy raz w roku
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Chopaki, jakie musi byc napiecie na aku
U mnie przy wylaczonym silniku bylo 12,73 V a przy wlaczonym 13,58 V (i roslo)
Pytam, bo swiatla dzienne mi sie wyl/wl i poczatkowo myslalem, ze spadki napiecia na aku sa tego przyczyna. Z pomiarow wynika jednak, ze akumulator ma sie dobrze ale wole to sprawdzic z wami
U mnie przy wylaczonym silniku bylo 12,73 V a przy wlaczonym 13,58 V (i roslo)
Pytam, bo swiatla dzienne mi sie wyl/wl i poczatkowo myslalem, ze spadki napiecia na aku sa tego przyczyna. Z pomiarow wynika jednak, ze akumulator ma sie dobrze ale wole to sprawdzic z wami
Ostatnio edytowano 13 sie 2012, 12:41 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Witam, dziś rano moja mazda nie odpaliła samodzielnie nie dało się nawet otworzyć samochodu z pilota zero reakcji przy próbie odpalenia. Samochód odpaliłem na kable. Dodam iż akumulator Exide ma niecały rok i ma 5 lat gwarancji. Po przejechaniu paru kilometrów samochód odpala normalnie. Podjechałem sprawdzić czy ładowanie jest w normie i było ok 13,5 v więc niby trochę za mało. Dodam iż jeżdżę raczej na krótkich dystansach. Co może być przyczyną? Czy muszę wymienić alternator czy trzeba jeszcze coś posprawdzać? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
glowasiek napisał(a):Napiecia nie spadaja w momencie wylaczania sie modulu.
Wczoraj dostalem odpowiedz od producenta, ze winowajca jest wadliwa jednostka sterujaca ledami.
Witam, też mam problem z akumulatorem w mojej mazdzie. Możesz podać czy ta informacja pochodzi od mazdy uk? Czy w takim razie wymieniają tą jednostkę sterującą ledami za darmo? Pozdrawiam
amig1980, przeczytaj ten watek...
chodzilo o dokupiony zestaw swiatel DRL... ich sterownik "wysiadl"
teraz Krzsysiek czeka na nastepny...
glowasiek napisał(a):Wczoraj dostalem odpowiedz od producenta, ze winowajca jest wadliwa jednostka sterujaca ledami.
chodzilo o dokupiony zestaw swiatel DRL... ich sterownik "wysiadl"
teraz Krzsysiek czeka na nastepny...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6