Rozładowany akumulator. Z jakiego powodu?
Właśnie mija 3 lata od zakupu autka.Ogólnie o`ky ale dzisiaj rano kicha – nie odpaliła.Silnik wysokoprężny , akumulator miał 12,2V. Ładowałem przez 2 godziny – odpaliła. Sprawdziłem poziom elektrolitu ,trochę wody dolałem
Pytanie czy japońskie akumulatory wytrzymują tylko 3 lata.
Kontrolka DSC i poślizg się palą.
Pytanie czy japońskie akumulatory wytrzymują tylko 3 lata.
Kontrolka DSC i poślizg się palą.
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
A jaki masz przebieg i gdzie jeździsz (trasa? miasto? ). Osobiście nie mogę jak na razie nic złego na temat akumulatora powiedzieć po 3 latach. Pali błyskawicznie nawet po dłuższym, dwutygodniowym postoju. Przebieg mam lekko ponad 100 tyś a 80% mojego dziennego przebiegu to trasa 55 km w jedną i tyle samo w drugą stronę. Reszta przypada na krótkie miejskie odcinki.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
D-fens napisał(a):Osobiście nie mogę jak na razie nic złego na temat akumulatora powiedzieć po 3 latach. Pali błyskawicznie nawet po dłuższym, dwutygodniowym postoju.
U mnie jak u kolegi.
ketome napisał(a):Kontrolka DSC i poślizg się palą.
Przejedziesz się kawałek i zgasną. To normalne.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Ja jak na razie też nie miałem problemów z akumulatorem, chociaż po przeglądzie (po 3 latach, o ile dobrze pamiętam rok wcześniej również) w ASO powiedziano mi, że naładowanie akumulatora było jeszcze w normie, ale w dolnych jej granicach i trochę go podładowali. W zimie nie miałem problemów.
chcialbym tylko dodac, ze akumulator tez sie serwisuje (sezonowo)... a najlepiej przed zima
...i jezeli ktos robi krotkie trasy, to trzeba go chociaz raz w roku dobrze naladowac...
...i jezeli ktos robi krotkie trasy, to trzeba go chociaz raz w roku dobrze naladowac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
O serwisie wiem – ale czy na przeglądzie sprawdzali akumulator to nie wiem.Przy poprzednim samochodzie dostawałem wykaz wykonanych czynności serwisowych.
Po 2 godzinnym ładowaniu pali. Na razie dwa dni nie będę jeździł.Zobaczę.
Po 2 godzinnym ładowaniu pali. Na razie dwa dni nie będę jeździł.Zobaczę.
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
ketome napisał(a):Po 2 godzinnym ładowaniu pali. Na razie dwa dni nie będę jeździł.Zobaczę.
kup tester do elektrolitu i bedziesz juz wszystko wiedzial...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):chcialbym tylko dodac, ze akumulator tez sie serwisuje (sezonowo)... .
To fakt. Na przeglądzie ostatnim uzupełniono mi elektrolit ale latem różnicy po tym zabiegu nie zauważyłem. Do zimy będę po bolesnym przeglądzie 120.000.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
kimono napisał(a):A czy pierwszym sygnalem o padajacym aku moze byc rozkodowane radio ?
moze, ale nie musi. moze nie ma dobrego styku na zasilaniu radia...
chociaz byloby fajnie gdyby autko dalo znac, ze cos nie gra...
... w poprzedniej wersji (GG/GY) dochodzilo czasem do tego, ze jeszcze wieczorem normalnie jezdzace auto... a rano juz bylo dead. i to bez zadnego ostrzezenia... tylko wskazowki wykonywaly ruch do polowy i opadaly...
sam raz tak mialem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Popo kazał przepalić DPFa w madzi, pomyślałam, że niedzielny poranek będzie do tego idealny. Niestety madzia obraziła się i nie odzywa się.
Okazało się, że akumulator rozładowany, równo tydzień temu naładowałam go do pełna, auto nie było ruszane od poniedziałku, stoi w hali garażowej. Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata.
Okazało się, że akumulator rozładowany, równo tydzień temu naładowałam go do pełna, auto nie było ruszane od poniedziałku, stoi w hali garażowej. Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata.
- Od: 18 wrz 2011, 17:47
- Posty: 16
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009
sylwiaagnieszka napisał(a):Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował
jak na moje to albo ako ma gdzies przebicie na celach i juz nie trzyma, lub masz w Madzi jakies urzadzenie co Ci "lewy"prad pobiera.
sylwiaagnieszka napisał(a): równo tydzień temu naładowałam go do pełna
Hmmm. Moje ako ma 4 lata i nadal nic z nim nie musialem robic
sylwiaagnieszka napisał(a):Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata
a nie zostawilas czegos wlaczonego?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie, dbam o to, bo już raz mieliśmy nauczkę, że nie można nadużywać prądu w Madzi- Popo pucował auto parę godz.przy włączonym radiu. Czy mogę z czymś takim udać się do ASO w ramach gwarancji?
W sierpniu był wymieniany regulator napięcia bo niby ładowania nie było, może nie do końca dobrze ASO zdiagnozował. Sama nie wiem, nie znam się na tym
Dzięki za odp
W sierpniu był wymieniany regulator napięcia bo niby ładowania nie było, może nie do końca dobrze ASO zdiagnozował. Sama nie wiem, nie znam się na tym
Dzięki za odp
- Od: 18 wrz 2011, 17:47
- Posty: 16
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009
Nic nie wskazywało na to , że Mazda odmówi posłuszeństwa i nie odpali przy -17 st. Akumulator kręcił jak trzeba (jest garażowana) i po postoju około 5 godzin centralny zamek ani drgnął – po otwarciu drzwi z kluczyka alarm zawył i tyle z uciechy jazdy. Pojęcia nie mam co może być , bo ani kluczyk i bateria w pilocie , ani akumulator nie wskazywał na wykańczanie się .pomysłów brak – a co Wam się nasuwa ?
- Od: 12 sie 2011, 21:38
- Posty: 13
- Skąd: Kluczbork
- Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6