Rozładowany akumulator. Z jakiego powodu?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ketome » 17 lip 2011, 15:14

Właśnie mija 3 lata od zakupu autka.Ogólnie o`ky ale dzisiaj rano kicha – nie odpaliła.Silnik wysokoprężny , akumulator miał 12,2V. Ładowałem przez 2 godziny – odpaliła. Sprawdziłem poziom elektrolitu ,trochę wody dolałem
Pytanie czy japońskie akumulatory wytrzymują tylko 3 lata.
Kontrolka DSC i poślizg się palą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez D-fens » 17 lip 2011, 16:12

A jaki masz przebieg i gdzie jeździsz (trasa? miasto? ). Osobiście nie mogę jak na razie nic złego na temat akumulatora powiedzieć po 3 latach. Pali błyskawicznie nawet po dłuższym, dwutygodniowym postoju. Przebieg mam lekko ponad 100 tyś a 80% mojego dziennego przebiegu to trasa 55 km w jedną i tyle samo w drugą stronę. Reszta przypada na krótkie miejskie odcinki.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez Tomek6 » 18 lip 2011, 13:19

D-fens napisał(a):Osobiście nie mogę jak na razie nic złego na temat akumulatora powiedzieć po 3 latach. Pali błyskawicznie nawet po dłuższym, dwutygodniowym postoju.


U mnie jak u kolegi.

ketome napisał(a):Kontrolka DSC i poślizg się palą.


Przejedziesz się kawałek i zgasną. To normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez chmooreck » 18 lip 2011, 13:48

Ja jak na razie też nie miałem problemów z akumulatorem, chociaż po przeglądzie (po 3 latach, o ile dobrze pamiętam rok wcześniej również) w ASO powiedziano mi, że naładowanie akumulatora było jeszcze w normie, ale w dolnych jej granicach i trochę go podładowali. W zimie nie miałem problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez glowasiek » 18 lip 2011, 15:30

zero problemow z akumulatorem jak na razie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Wojtek » 18 lip 2011, 16:36

chcialbym tylko dodac, ze akumulator tez sie serwisuje (sezonowo)... a najlepiej przed zima ;)
...i jezeli ktos robi krotkie trasy, to trzeba go chociaz raz w roku dobrze naladowac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ketome » 18 lip 2011, 17:23

O serwisie wiem – ale czy na przeglądzie sprawdzali akumulator to nie wiem.Przy poprzednim samochodzie dostawałem wykaz wykonanych czynności serwisowych.
Po 2 godzinnym ładowaniu pali. Na razie dwa dni nie będę jeździł.Zobaczę. <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez Wojtek » 18 lip 2011, 17:38

ketome napisał(a):Po 2 godzinnym ładowaniu pali. Na razie dwa dni nie będę jeździł.Zobaczę.

kup tester do elektrolitu i bedziesz juz wszystko wiedzial...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez D-fens » 18 lip 2011, 20:25

67igor1 napisał(a):chcialbym tylko dodac, ze akumulator tez sie serwisuje (sezonowo)... .


To fakt. Na przeglądzie ostatnim uzupełniono mi elektrolit ale latem różnicy po tym zabiegu nie zauważyłem. Do zimy będę po bolesnym przeglądzie 120.000.
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez kimono » 18 lip 2011, 21:10

A czy pierwszym sygnalem o padajacym aku moze byc rozkodowane radio ? Jakies 2 tygodnie temu i przedwczoraj jak rano odpalilem auto to musialem od nowa ustawiac stacje radiowe. <oczy>
Początkujący
 
Od: 13 maja 2011, 12:30
Posty: 9
Auto: MAZDA 6 GH MZR-CD 2.0

Postprzez Wojtek » 18 lip 2011, 21:32

kimono napisał(a):A czy pierwszym sygnalem o padajacym aku moze byc rozkodowane radio ?

moze, ale nie musi. moze nie ma dobrego styku na zasilaniu radia...
chociaz byloby fajnie gdyby autko dalo znac, ze cos nie gra...
... w poprzedniej wersji (GG/GY) dochodzilo czasem do tego, ze jeszcze wieczorem normalnie jezdzace auto... a rano juz bylo dead. i to bez zadnego ostrzezenia... tylko wskazowki wykonywaly ruch do polowy i opadaly...
sam raz tak mialem... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartosz51 » 18 lip 2011, 23:06

Ja właśnie tak miałem w GG. Wskazówki na maksa i wszystko rozkodowane, tj. radio i szyby. Po zmianie aku wszystko było OK.
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez kimono » 18 lip 2011, 23:51

Szyby sie nie rozkodowaly ale podjade zeby sprawdzili aku a jesli to nie bedzie to , to moze faktyczne cos z radiem.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2011, 12:30
Posty: 9
Auto: MAZDA 6 GH MZR-CD 2.0

Postprzez sylwiaagnieszka » 27 lis 2011, 10:07

Popo kazał przepalić DPFa w madzi, pomyślałam, że niedzielny poranek będzie do tego idealny. Niestety madzia obraziła się i nie odzywa się.
Okazało się, że akumulator rozładowany, równo tydzień temu naładowałam go do pełna, auto nie było ruszane od poniedziałku, stoi w hali garażowej. Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 17:47
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009

Postprzez zielony110 » 27 lis 2011, 10:26

sylwiaagnieszka napisał(a):Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował

jak na moje to albo ako ma gdzies przebicie na celach i juz nie trzyma, lub masz w Madzi jakies urzadzenie co Ci "lewy"prad pobiera.
sylwiaagnieszka napisał(a): równo tydzień temu naładowałam go do pełna

Hmmm. Moje ako ma 4 lata i nadal nic z nim nie musialem robic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Wojtek » 27 lis 2011, 10:31

sylwiaagnieszka napisał(a):Czy to możliwe, żeby tak szybko się rozładował? Ma dopiero 2 lata

a nie zostawilas czegos wlaczonego?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sylwiaagnieszka » 27 lis 2011, 10:43

Nie, dbam o to, bo już raz mieliśmy nauczkę, że nie można nadużywać prądu w Madzi- Popo pucował auto parę godz.przy włączonym radiu. Czy mogę z czymś takim udać się do ASO w ramach gwarancji?
W sierpniu był wymieniany regulator napięcia bo niby ładowania nie było, może nie do końca dobrze ASO zdiagnozował. Sama nie wiem, nie znam się na tym :(
Dzięki za odp
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 17:47
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Auto: M6, MZR-CD 2.2 Sport, 2009

Postprzez Wojtek » 27 lis 2011, 10:52

warto sprobowac ;) , niestety... moga sie wyprzec...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez macieq11 » 3 lut 2012, 22:59

Nic nie wskazywało na to , że Mazda odmówi posłuszeństwa i nie odpali przy -17 st. Akumulator kręcił jak trzeba (jest garażowana) i po postoju około 5 godzin centralny zamek ani drgnął – po otwarciu drzwi z kluczyka alarm zawył i tyle z uciechy jazdy. Pojęcia nie mam co może być , bo ani kluczyk i bateria w pilocie , ani akumulator nie wskazywał na wykańczanie się .pomysłów brak – a co Wam się nasuwa ?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2011, 21:38
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 6 kombi z 2008 roku (w traktorku) ;Ford Mondeo 1.8 TDCI ; Ford Fiesta 1.8 DI Endura (też traktorek)

Postprzez kkaczor » 4 lut 2012, 00:02

Mnie się nasuwa, że to jednak akumulator :) Moim znajomym z pracy też jak wyjeżdżali do roboty rano to akumulator nie wskazywał oznak wyczerpania, a po pracy już odpalaliśmy z kabli...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6