Rozładowany akumulator. Z jakiego powodu?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez glowasiek » 6 wrz 2012, 22:19

Dokladnie tak jak Wojtek pisze, u mnie problemem wyl sie podczas jazdy ledowych swiatel dziennych byl modul nimi sterujacy a nie aku jak podejrzewlem. Mam juz nowa jednostke sterujaca i wszystko dziala jak powinno.– zero problemow a aku ma sie w jak najlepszej formie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez amig1980 » 7 wrz 2012, 14:29

amig1980 napisał(a):Witam, dziś rano moja mazda nie odpaliła samodzielnie nie dało się nawet otworzyć samochodu z pilota zero reakcji przy próbie odpalenia. Samochód odpaliłem na kable. Dodam iż akumulator Exide ma niecały rok i ma 5 lat gwarancji. Po przejechaniu paru kilometrów samochód odpala normalnie. Podjechałem sprawdzić czy ładowanie jest w normie i było ok 13,5 v więc niby trochę za mało. Dodam iż jeżdżę raczej na krótkich dystansach. Co może być przyczyną? Czy muszę wymienić alternator czy trzeba jeszcze coś posprawdzać? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi


Niestety dziś znów madzia nie odpaliła bez pomocy po trasie 30 km. Więc chyba alternator do wymiany. CO jeszcze może być przyczyną? Czy pasek alternatora albo rolka mogą też być przyczyną? Nie chciałbym wymienić alternatora i dalej mieć ten sam problem ;) pozdrawiam forumowiczów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 22:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Postprzez glowasiek » 7 wrz 2012, 14:32

A nie lepiej zrobic maly serwisik akumulatorowi tj sprawdzic poziom elektrolitu, jego gestosc i ewentualnie naladowac ? Zrobisz to mniejszym kosztem niz wymiana alternatora a co zrobisz jak to nie alternator i po jego wymianie bedziesz mial dalej problem ?!
Lepiej wykluczac kolejne elementy, zacznij o bateryjki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez amig1980 » 7 wrz 2012, 17:35

glowasiek napisał(a):A nie lepiej zrobic maly serwisik akumulatorowi tj sprawdzic poziom elektrolitu, jego gestosc i ewentualnie naladowac ? Zrobisz to mniejszym kosztem niz wymiana alternatora a co zrobisz jak to nie alternator i po jego wymianie bedziesz mial dalej problem ?!
Lepiej wykluczac kolejne elementy, zacznij o bateryjki


Dziś pojechałem na kolejne testyu akumulatora i alternatora. U jednego mechanika wyszło że słabe ładowanie na poziomie 12,4 v przy włączonym silniku i światłach a że akumulator ok. U innego wyszło że akumulator do wymiany bo było w teście akumulatora 12,62v i start 70%. A test alternatora wyszedł dobrze przy włączonych światłach i dmuchawie na full było 13,38v i na wydruku mam że dobrze. Czy ktoś możę potwierdzić że ładowanie na poziomie 13,38V to dobrze czy źle? Sam już nie wiem akumulator mam na gwarancji będe próbował go reklamować ciekawe czy dają zastępczy ;) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 22:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Postprzez xxmmxx » 31 paź 2012, 18:41

Witam
Mam następujący problem.
Otóż postanowiłem wymienić akumulator w swoim autku.
Pierwszy zakup Bosch S5 Silver. Akumulator wsadziłem, mazda pali, przejechałem się po mieście, wjechałem do garażu. Chciałem jeszcze raz odpalić... a tu kaplica. Totalny brak elektryki. Żadne światełka, zegary, centralny, komputer nie działa. Auto martwe. Wsadziłem stary aku i wszystko gra. No to sobie myślę, że nowy akumulator zepsuty, więc oddałem.
Zakupiłem dziś inny, Varte Blue 60AH. Auto zapaliło. Zrobiłem z 50km. Pod koniec, podczas jazdy, co kilkanaście sekund zaczęły mi przygasać światła i resetować komputer/audio. Wjechałem do garażu, auto zgasiłem. Jeszcze zajrzałem pod maskę czy coś się akumulator nie poluzował, wygląda ok. Ale zamykam pilotem a tu znowu zero zasilania. Auto martwe jak po poprzedniej wymianie. Tylko teraz nie mam starego akumulatora żeby spowrotem wsadzić.
Auto: Mazda GH 2008 2.0 Benzyna + LPG
Może, jakiś bardziej doświarczony posiadacz mazdy, bądź wogóle aut będzie mi w stanie pomóc.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 12:33
Posty: 7
Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi

Postprzez Tomek6 » 31 paź 2012, 18:47

Mnie tylko zastanawiam dlaczego rzuciło się Wam tak na wymiany tych fabrycznych akumulatorów, kiedy najstarsze GH mają 4lata. Nie można raz na pół roku skontrolować napięcia i trochę podładować taki akumulator jeśli w ogóle tego wymaga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez xxmmxx » 31 paź 2012, 19:10

Dzięki Tomek6 za szybką odpowiedź ale nie ona rozwiązuje mojego problemu.
Auto mam kilka miesięcy i ciężko mi sprawdzić jak był traktowany akumulator do tej pory. Doładowywałem go kilka razy ale dość szybko następują problemy z odpaleniem więc kupiłem nowy.
Może ktoś ma jakiś pomysł? Niektórzy pewnie zauważą, że autko mi pada w garażu ale do tej pory było ok :)
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 12:33
Posty: 7
Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi

Postprzez Wojtek » 31 paź 2012, 19:25

xxmmxx napisał(a):Dzięki Tomek6 za szybką odpowiedź ale nie ona rozwiązuje mojego problemu.

napewno po czesci...

xxmmxx napisał(a):Auto mam kilka miesięcy i ciężko mi sprawdzić jak był traktowany akumulator do tej pory.

dlatego warto serwisowac aku minimum raz w roku...
moze auto robilo trasy i elektrolit odparowal? przez to aku traci na pojemnosci... i zaczal siadac... :|
moze wystarczylo dolac wody destylowanej i podladowac?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xxmmxx » 31 paź 2012, 23:53

Wojtek napisał(a):moze wystarczylo dolac wody destylowanej i podladowac?

Jak pisałem wcześniej, doładowywałem aku i między innymi sprawdzałem również poziom elektrolitu.
Ale zostawmy już ten stary akumulator.
Może ktoś ma pomysł dlaczego autko całkowicie traci zasilanie?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 12:33
Posty: 7
Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi

Postprzez Popo » 1 lis 2012, 01:12

Tomek6 napisał(a):Mnie tylko zastanawiam dlaczego rzuciło się Wam tak na wymiany tych fabrycznych akumulatorów, kiedy najstarsze GH mają 4lata. Nie można raz na pół roku skontrolować napięcia i trochę podładować taki akumulator jeśli w ogóle tego wymaga?


Ja musiałem bo moja bateria uległa uszkodzeniu (nie wiem co dokładnie, bo żona była w serwisie). Z tego co wiem to już parę osób tak robiło, więc z niektórymi akumulatorami jest coś nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez Marianek » 1 lis 2012, 06:24

Ja bym zaczął od szukania czy gdzieś na lewo prąd nie ucieka, moim zdaniem tak raczej jest i czy ładowanie jest odpowiednie (alternator).
Niestety żeby to znaleźć potrzebny będzie chyba elektromechanik.
Niemożliwe żeby wykończyły się dwa akumulatory z własnej winy.
Można zacząć od tego jaki pobór jest na postoju auta i jak jest możliwość to porównać z inną taka sama GH,
ewentualnie poprosić tu kogoś kto mógł by u siebie sprawdzić.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 1 lis 2012, 10:04

Marianek napisał(a):Niestety żeby to znaleźć potrzebny będzie chyba elektromechanik.

albo miernik ;)
trzeba sprawdzic napiecie na odlaczonym aku... i po zalozeniu klem (stacyjka wylaczona, drzwi zamkniete lub oswietlenie kabiny wylaczone jak i wszystkie odbiorniki elektryczne)...
jezeli jest znaczny spadek napiecia na aku, to zaczynamy odlaczac urzadzenia elektryczne...

na efekty pomiarow czekamy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damianko » 1 lis 2012, 11:10

yyyyyyyyyyyy.... bardziej jak spadek napięcia sugerowałbym sprawdzić pobór prądu przy zamkniętym samochodzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez Wojtek » 1 lis 2012, 12:52

znaczny spadek napiecia tutaj bedzie swiadczyl o poborze pradu ;)
poniewaz w/w akumulatory siadaly bardzo szybko...

ps. z tego co wiem, to kolega juz poczynil jakies kroki... w celu wyjasnienia sytuacji...

poczekajmy co napisze ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xxmmxx » 1 lis 2012, 23:28

Póki co, sprawa wygląda u mnie tak...
Odłączyłem aku i poczyściłem dokładnie klemy (chociaż nie były specjalnie brudne), oraz łączenie dwóch kabelków na plastikowej obudowie czegoś z prawej strony akumulatora (było bardzo brudne).
Obrazek
Skręciłem wszystko i auto ożyło. Poodpalałem pare razy, dziś jeszcze pojeździłem i jak narazie jest ok – odpukać.
Zobaczymy jak będzie dalej...
Ostatnio edytowano 2 lis 2012, 15:03 przez xxmmxx, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 12:33
Posty: 7
Auto: M6 GH 2008 MZR 2.0 kombi

Postprzez Wojtek » 1 lis 2012, 23:30

xxmmxx napisał(a):oraz łączenie dwóch kabelków na plastikowej obudowie czegoś z prawej strony akumulatora (było bardzo brudne).

dasz zdjecie tego?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maciej1984 » 8 gru 2012, 19:05

Witam wszystkich. Ten watek byl juz poruszany ale chodzilo o inny model.
W mojej mazdzie po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje. Nie swieca sie kontrolki poza tymi od pasow i oleju. Ladowalem aku ale nic to nie dalo koles z AA posprawdzal bezpieszniki itd i powiedzial ze nie ma pojecia co jest nie tak. Dzialaja swiatla,radio,klima ale nie dzialaja kierunki. Jakies pomysly co moze byc nie tak? Dzieki i pozdrawiam
Pomoze ktos? Kilka osob juz to czytalo i nic! <płacze> Mial ktos podobny problem? <co?>


No i sie wyjasnilo aku!!!??? Koles z AA ladowal go przez 20min i stwierdzil ze to nie wina aku ze to cos powazniejszego ale ze moge go wymienic bo juz "nie trzyma" Wymienilem i wszystko wrocilo do normy. Ciesze sie ze to nic powaznego.
maciej1984
 

Postprzez nfrk » 29 sty 2015, 09:18

Witam, dziękuje za odpowiedzi i za pomoc, wiec tak: samochód kupiłem 2,5 roku temu ale nie sprawdzałem go programem przed kupieniem:( nie mam w nim innych problemów oprócz tego poboru prądu- co jest trochę uciążliwe, 1,5 roku temu wymienili mi alternator bo okazał ze kiepsko działał nie doładowywał dobrze akumulatora- miał skoki napięcia, po czym ponad rok temu na zimę założyłem nowy akumulator, testowałem go teraz jak odpiąłem klemę to trzyma napięcie, również sprawdziłem go przyrządem do testowania akumulatorów, powiedzieli mi ze jest dobry, ze alternator tez dobrze ląduje, a przy uruchomieniu silnika też nie ma dużego spadku napięcia. W jesieni samochód postał nie używany przez 2 tygodnie i rozładowało mi go praktycznie do maksimum aż włączył mu się alarm na 2 sekundy i to wszystko, nawet się drzwi centralnym nie otworzyły. Testowałem miernikiem ile mi ubywa prądu wiec tak przez okolu 14 godzin z 12,6 V na 12,4V czyli 0,2V.
Mam zamontowany gaz i komputer jest podłączony bezpośrednio od akumulatora, również radio multimedialne, tuner tv, kamerkę cofania, światła do jazdy dziennej LED, i nawet po odłączeniu tych wszystkich rzeczy oprócz radia bo nie znalazłem do niego bezpiecznika prąd mi ucieka minimalnie mniej ale w dalszym ciągu jest to duży spadek.
Z tymi kablami od poduszek pod siedzeniami faktycznie jest coś nie tak bo czasami miga mi kontrolka, najgorzej jak go odkurzam i fotele przedstawiam maksymalnie, wtedy poprawiam te wtyczki pod siedzeniem (obie bo nie wiedziałem która jest za to odpowiedzialna- czy li to jest ta żółta? ) no i kontrolka już mi nie świeci, Spróbuję jeszcze raz wykasować bledły pojeździć i zobaczę co pokażę program
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez krystian77 » 29 sty 2015, 11:20

nfrk napisał(a): i nawet po odłączeniu tych wszystkich rzeczy oprócz radia bo nie znalazłem do niego bezpiecznika prąd mi ucieka minimalnie mniej ale w dalszym ciągu jest to duży spadek.

Jak spojrzałem w schemat dosłownie do wszystkich modułów elektronicznych jest na stałe doprowadzone napięcie(BCM, PCM, ABS, szyby, Klima, fotele el., itd.). Jak masz miernik to podłącz amperomierz i zmierz jaki prąd pobiera Mazda na postoju. Będzie można porównać.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Pioteq25 » 30 sty 2015, 08:33

...i dobrze liczy od lewej – stojąc przed maską.

Dopisano 30 sty 2015 8:38:

nfrk napisał(a):Witam, dziękuje za odpowiedzi i za pomoc, wiec tak: samochód kupiłem 2,5 roku temu ale nie sprawdzałem go programem przed kupieniem:( nie mam w nim innych problemów oprócz tego poboru prądu- co jest trochę uciążliwe, 1,5 roku temu wymienili mi alternator bo okazał ze kiepsko działał nie doładowywał dobrze akumulatora- miał skoki napięcia, po czym ponad rok temu na zimę założyłem nowy akumulator, testowałem go teraz jak odpiąłem klemę to trzyma napięcie, również sprawdziłem go przyrządem do testowania akumulatorów, powiedzieli mi ze jest dobry, ze alternator tez dobrze ląduje, a przy uruchomieniu silnika też nie ma dużego spadku napięcia. W jesieni samochód postał nie używany przez 2 tygodnie i rozładowało mi go praktycznie do maksimum aż włączył mu się alarm na 2 sekundy i to wszystko, nawet się drzwi centralnym nie otworzyły. Testowałem miernikiem ile mi ubywa prądu wiec tak przez okolu 14 godzin z 12,6 V na 12,4V czyli 0,2V.
Mam zamontowany gaz i komputer jest podłączony bezpośrednio od akumulatora, również radio multimedialne, tuner tv, kamerkę cofania, światła do jazdy dziennej LED, i nawet po odłączeniu tych wszystkich rzeczy oprócz radia bo nie znalazłem do niego bezpiecznika prąd mi ucieka minimalnie mniej ale w dalszym ciągu jest to duży spadek.
Z tymi kablami od poduszek pod siedzeniami faktycznie jest coś nie tak bo czasami miga mi kontrolka, najgorzej jak go odkurzam i fotele przedstawiam maksymalnie, wtedy poprawiam te wtyczki pod siedzeniem (obie bo nie wiedziałem która jest za to odpowiedzialna- czy li to jest ta żółta? ) no i kontrolka już mi nie świeci, Spróbuję jeszcze raz wykasować bledły pojeździć i zobaczę co pokażę program


Pobór prądu mierz amperomierzem i odłączaj po kolei bezpieczniki. Jest możliwość że alternator też może rozładowywać aku. Pytanie czy styl jazdy pozwala na doładowanie aku przed dłuższym postojem.

Odnośnie wtyczek, to lubią korodować styki i same rozłączanie i ponowne ich łączenie nie wiele da. Najlepiej dobrze oczyścić mechanicznie styki i zabezpieczyć je np. wazeliną techniczną. Można tez wymienić wtyczki. Dla bezpieczeństwa zrób to na odłączonym aku.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6