U mnie kontrolka pali sie na zielono przez jakies 10-20minut jazdy i system dziala ok ale czasem daje falszywie pozytywny wynik z prawej strony, tzn kontrolka sie zapala nawet jak prawy pas jest pusty!
Po 10-20 minutach jazdy kontrolka zapala sie na pomaranczowo i system juz nie dziala.. Co ciekawe po kazdym ponownym uruchomieniu silnika sytuacja sie powtarza czyli po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu zaplonu system znowu dziala prawidlowo do jakichs 20minut jazdy. Dodam ze przewaznie jezdze po autostradzie wiec warunki do prawidlowego dzialania systemu sa spelnione.
W zeszlym roku bylem na wakacje w Polsce i Szczecinskie ASO wydrukowalo mi nastepujacy blad DTC:
Opis – U3000
Modul Sterujacy
Rodzaj usterki – 97
Dzialanie elementu lub ukladu utrudnione lub zablokowane
Status – 08 (nie wystepujacy aktualnie kod DTC)
Usterka wykryta wczesniej, obecnie nie wystepuje
Protokol diagnostyczny – 1422
Panowie z ASO powiedzieli ze dokonali "konfiguracji" systemu RVM i kazali obserwowac co bedzie dalej..
"Konfiguracja" niestety nie pomogla i kontrolka dalej zapala sie na pomoranczowo po ok. 20 minutach jazdy. Nie bardzo mnie to martwilo bo po prostu jezdzilem z wylaczonym RVM, ale nawet z wylaczonym RVM od czasu do czasu na dash board'zie pojawiala sie sama z siebie pomaranczowa kontrolka RVM.
W te wakacje juz myslalem, ze system sie naprawil bo kontrolka sie nie zapalala wiec wlaczylem RVM i przez jakies 2 tygodnie kontrolka nawet na dluzszych trasach pozostawala zielona i system dzialal prawidlowo (wciaz dawal falszywe ostrzezenia co jakis czas). Po 2 tygodniach sytuacja wrocila jednak do "normy".
Niedawno nabylem ELM'a i pokazal ten sam kod co rok temu IDS w ASO:
DTC W RVM: U3000:97-08
Jak ktos tu jeszcze zaglada moze ma jakis pomysl co z tym robic dalej... zanim znowu zajade w wprzyszlym roku do ASO podczas wakacji

Pozdrawiam
Bartek