Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez googieman » 1 cze 2013, 13:24

moja 2,5 letnia mazda po lifcie już zaczyna rdzewieć podłoga. Ostatnio podczas wizyty w ASO zrobiłem zdjęcie podwozia. Załamać się można. Kolejne mazdy, problemy te same...
Załączniki
20130528_123322 (1024x768).jpg
ruda..
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez cyvil » 5 cze 2013, 14:22

Witam,
Odświeżę trochę temat, jak kupowaliście swoje mazdy to z jakimi przebiegami , chodzi mi o te ze skandynawii ?? I czy wie ktoś już na pewno czy te auta skandynawskie mają faktycznie podwójny ocynk ?
cyvil
 

Postprzez mario-k » 5 cze 2013, 22:37

Panowie zabezpieczenie antykorozyjne w naszych mazdach jest slabo zrobione i dlatego proponuje każdemu zrobić dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne aby się dluzej cieszyc tymi samochodami.Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez kdulny » 14 cze 2013, 22:14

Marianek napisał(a):Posiadasz auto od nowości?


Tak . Mam od nowości kupiona w lutym 2013. Na razie nie jeździła zimą. Auto z z tynku Duńskiego.

Dopisano 14 cze 2013, 22:15:

rynku duńskiego.

Dopisano 14 cze 2013, 22:16:

T_OMASZ napisał(a):W mojej 6 z 2008 r. oznak korozji na nadwoziu brak, na podwoziu delikatnie miejscowo (miejsca mocowania paneli, nadkoli, otwory technologiczne w podłużnicach), elementy zawieszenia trochę pordzewiałe ( wahacze, spawy na tylnej belce itp. ). Generalnie nie czekając na efekty pierwszej zimy, która nastąpi, cały spód zakonserwowałem + profile zamknięte ( progi i podłużnice). Robiłem to sam i z efektu jestem zadowolony :) .


Zrobiłeś sam? sprężarka czy pędzlem ?
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 14:28
Posty: 10
Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011

Postprzez mario-k » 15 cze 2013, 07:16

Jak robic to sprezarka bo pędzlem to wiesz możesz sobie pomachać :D
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez T_OMASZ » 15 cze 2013, 10:01

kdulny napisał(a):Dopisano 14 cze 2013, 22:16:

T_OMASZ napisał(a):W mojej 6 z 2008 r. oznak korozji na nadwoziu brak, na podwoziu delikatnie miejscowo (miejsca mocowania paneli, nadkoli, otwory technologiczne w podłużnicach), elementy zawieszenia trochę pordzewiałe ( wahacze, spawy na tylnej belce itp. ). Generalnie nie czekając na efekty pierwszej zimy, która nastąpi, cały spód zakonserwowałem + profile zamknięte ( progi i podłużnice). Robiłem to sam i z efektu jestem zadowolony :) .



Zrobiłeś sam? sprężarka czy pędzlem ?


Pędzlem, a w trudno dostępnych miejscach sprayem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2013, 23:58
Posty: 43 (0/6)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM Exlusive

Postprzez kdulny » 20 cze 2013, 11:43

Jest jakis kłopot z zdejmowaniem nadkoli ? osłon podwozia ? większość jest pozasłaniane.
Jakiego środka użyłeś ?
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 14:28
Posty: 10
Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011

Postprzez T_OMASZ » 20 cze 2013, 13:23

Nie ma. Nadkola jak i osłony są zamocowane za pomocą spinek oraz plastikowych nakrętek.
Środki jakie użyłem to : podkład antykorozyjny firmy ORAPI, na elementy zawieszenia poszedł czarny chlorokauczuk, a na podwozie i na zakola BOLL do konserwacji podwozia.
Poprzednie auto tak samo robiłem i nie miałem zastrzeżeń po kilku latach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2013, 23:58
Posty: 43 (0/6)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM Exlusive

Postprzez kdulny » 26 cze 2013, 18:03

Jako farbę na rdzę polecam Epinox 98 – to farba dwuskładnikowa do stali . Stosowana również do malowania łodzi..epoksydowo-poliuretanowa. producent OLIVA S.A.
Farba jest naprawdę niezła.. chlorokauczuk odpada a ta trzyma się dalej.
Szkoda że nie mam kołyski do przechyłu auta aby zrobić antykorozję samemu.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 14:28
Posty: 10
Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011

Postprzez wumar » 9 lip 2013, 18:04

Szanowni Forumowicze
Posiadam Mazdę 6 kombi od miesiąca. LPG już założyłem. Teraz czas na konserwację...Proszę, podpowiedzcie, czy wystarczy samo podwozie czy również z profilami zamkniętymi? A może Ktoś wie, gdzie najlepiej zrobić to we Wrocławiu lub okolicy?
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 20:15
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Postprzez tomusm » 12 lip 2013, 13:47

podbijam temat
prośba o info nt polecanych i sprawdzonych środków do konserwacji podwozia i profili zamkniętych (ile tego kupić ) oraz innych niezbędnych narzędzi dodatków typu szczotki na wiertarkę etc
będę robił to w warunkach domowych bez kanału i bez sprężarki tylko podnośnik, więc będzie to pędzel+spray
jeśli jest jakaś fotorelacja to prośba o link ew co i jak zdjąć, aby cały proces przebiegł w miarę bezproblemowo
na pewno nie jest to jakoś skomplikowane i nastawiam się na mozolną dłubaninę, ale jeśli ktoś już przeszedł tą ścieżkę to pewnie wie na co zwrócić uwagę

biorę pod uwagę też jakiś sprawdzony i polecany warsztat w Łodzi, który podjąłby się tego i zrobił to profesjonalnie
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 09:48
Posty: 26
Skąd: Lodz
Auto: M6 GH MZR/LF-DE/Ex+/Turing Packet

Postprzez varan » 15 lip 2013, 07:01

mario-k napisał(a):Panowie zabezpieczenie antykorozyjne w naszych mazdach jest slabo zrobione i dlatego proponuje każdemu zrobić dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne aby się dluzej cieszyc tymi samochodami.Pozdrawiam :)


Jestem tego samego zdania:) Lepiej dmuchać na zimne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 18:27
Posty: 39 (1/7)
Auto: Była: Xedos 9 2.3 98' Jest: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Postprzez kdulny » 22 sie 2013, 21:41

Zleciłem zabezpieczenie Preparatem Rust Check. ( Rust Stop ) Cena 400 zł. Podwozie i profile zamknięte Mazda 6 GH.

Przed nałożeniem preparatów myją podwozie myjka z ciepłą wodą.
Następnie suszenie dmuchawą około 4o minut..
Potem zdjeli osłony podwozia już na podnośniku i wstrzykiwany preparat A o kolorze lekko różowym i bardzo ciekłym. Miejsca niedostępne i profile progi. Na koniec preparat B o kolorze czarnym na podwozie.

Generalnie jest to olej o b. dużej penetracji szczelin połączeń i generalnie nie wysycha.

Na pewno dobre do profili zamkniętych. Natomiast ten czarny na podwozie ma konsystencję mazi ale łatwo te ją zetrzeć wiec woda może wypłukać i nie chroni od mechanicznych uszkodzeń podwozia.

Cała zaleta ze penetruje stal i reaguje z rdzą -- blachy są tłuste i wypiera wodę.
Zalecają powtarzać proces za 2 lata.
nie zdejmują kół do konserwacji wstrzykują ciśnieniowo w otwory szczeliny...jedynie tylne nadkola odchylali aby dojść dyszą.
Całość trwała około 3 godziny.

Niestety ten preparat mimo zapewnień ze bezwonny jednak śmierdzi w samochodzie..taką "chińskim plastikiem "
Generalnie produkt jest Kanadyjski. I cieknie z auta tj przez odpływy w klapach drzwiach .
To że sie rozłazi dosłownie po blachach to fakt,,co do reszty ,,nie wiem :)
jak ciepło ma wyłazić nawet z szczelin i w poźniejszym czasie...

Uważam że lepiej nie aplikować w bagażniku bo boczki podessały go z blachy,,,,i śmierdzi,,, :|
Można go zmywać detergentem i nie jest toksyczny.
Na pewno dobre do profili a podwozie ? ..chyba mniej ale ..zobaczymy ..Oby smrodek wywietrzał...
No i po aplikacji nieźle plami na betonie jak wycieka.

atuty kontra powłoki bitumiczne : pod "bitex" może dostac sie woda i nie widać rdzy,,,tutaj ponoć to niemożliwe,,bo reaguje z korozją i penetruje -słowa fachowców od tego preparatu.

Główny konkurent to chyba Tectyl firmy Valvoline – konserwacja bardziej tradycyjna.

POPROSZĘ O OPINIE O TYM SPOSOBIE KONSERWACJI OSÓB KTÓRE SKORZYSTAŁY Z RUST CHECK
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 14:28
Posty: 10
Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011

Postprzez maras8512 » 21 wrz 2013, 20:04

:( Jak w temacie jutro dodam więcej zdjęć auto garażowane w ewidencji był tylko dach na gwarancji malowany u dilera, żadnej wypadkowości chyba (przynajmniej w systemie nic nie ma na co mam kwit) w kółkach 88 tysia... Może to ten Islandzki klimat tak jej doskwiera....... :( Na fotach tylne drzwi lewa i prawa strona....
Załączniki
WP_000498.jpg
WP_000499.jpg
WP_000500.jpg
Ostatnio edytowano 22 wrz 2013, 12:56 przez maras8512, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2012, 16:56
Posty: 51
Auto: Mazda 6 ADVANCE 2.0 benzyna automat 6/2008 sedan;)

Postprzez Magdalena » 22 wrz 2013, 09:56

Żartujesz sobie z tym tematem? Popraw go ...
Ruda czarownica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 00:17
Posty: 2125 (3/5)
Skąd: Z daleka
Auto: 323 P/Małe czarne

Postprzez CudownyBocianek » 24 wrz 2013, 01:25

U mnie tez sie to zaczyna dziac. Auto rowniez bezwypadkowe. Pajaczki na dachu i rdza na laczeniu elementow, na koncach blach, zawiasach. Dzis zagladalem pod spod i na wahaczach jest juz tylko rdza. Wozek pod silnikiem czesciowo pokryty rdza a czesciowo farba odlazi. Wstyd podniesc maske bo zewszad ruda wylazi. Wszystkie sruby od spodu zkorodowane. "Chromy" rowniez pokrywaja sie rdzawym nalotem. Zastanawiam sie czy nie sprzedac zanim wylece na ulice z fotelem <oczy>
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez maras8512 » 26 wrz 2013, 16:46

Heh u mnie te chromy w zderzaku już rok temu rude były (jakby takie zacieki rudej)ale cifem zeszło i na pierwszy rzut nie widać....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2012, 16:56
Posty: 51
Auto: Mazda 6 ADVANCE 2.0 benzyna automat 6/2008 sedan;)

Postprzez chmooreck » 27 wrz 2013, 09:11

Co do chromów – rdzewieją śrubki, którymi są przykręcone. Można wymienić na nierdzewne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kdulny » 27 lis 2013, 01:21

Juz przestało śmierdzieć ..po 3 mcach.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 14:28
Posty: 10
Auto: Mazda GH 2.0 DISI liftback 2011

Postprzez matyl » 1 sty 2014, 19:20

Witam, klika dni temu kupiłem Mazdę 6 kombi z 2008 roku. Poprzedni właściciel kupił ją w polskim salonie i do końca serwisował. Auto ma przejechanie 104500 km wszystkie faktury z przeglądów i jest bezwypadkowe.
Na lewym tylnym rancie nadkola zauważyłem jeden pęcherzyk rdzy i na długości około 10 cm w miejscu gdzie błotnik zagina się stronę koła wygląda tak jakby była tam cieniutka warstwa lakieru która jest pokryta delikatnym rdzawym nalotem..
Czy ktoś miał podobny przypadek w taki młodym samochodzie ?? Czy Gwarancja na Perforację obejmuje takie uszkodzenia ??
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 12:40
Posty: 5
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 6 GH 2.0 D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6