Montaż Xenonów (ksenonów) w GH
Strona 1 z 1
Witam, nie dopatrzyłem się takiego tematu na forum więc postanowiłem rozpocząć nowy. Cz ktoś ma jakieś doświadczenia z montażem lamp xenonowych w nowej szóstce. Nie mówię tutaj o podróbach xenonów z allegro tylko zakup oryginalnych lamp z żarówkami xenonowymi, czy dużo jest przeróbek ?
Mazda 6 2.0 CD KOMBI
- Od: 4 lis 2009, 02:00
- Posty: 11
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Exclusive '08
Też nie sądzę, żeby się opłacało. A czy dużo jest przeróbek? Na szybko można wymienić:
* same lampy,
* elektronika (+ sterowniki do autopoziomowania),
* spryskiwacze (w tym pewnie inny zbiorniczek, bo raczej są dwie oddzielne pompy),
* czujniki do autopoziomowania (które na przykład w Hondzie miałem z przodu i z tyłu – ogólnie było ich ze cztery), a więc trzeba wybebeszyć pół środka...
stawiam, że jeżeli nawet na używkach i jeżeli uda Ci się znaleźć wszystkie części to nie zamkniesz się w 5 tysiącach.
przykład? – sama lampa, bez przetwornika i żarówek 650zł
http://allegro.pl/mazda-6-mazda6-reflek ... 95249.html
może kompletny może nie – 1570zł
http://allegro.pl/xenon-przedni-prawy-m ... 11613.html
a kompletny (co prawda do CX-7): 3400zł (albo ktoś ocipiał, albo nowa fabryczna kosztuje MAKABRYCZNE pieniądze).
http://allegro.pl/mazda-cx7-cx-7-2010r- ... 27805.html
* same lampy,
* elektronika (+ sterowniki do autopoziomowania),
* spryskiwacze (w tym pewnie inny zbiorniczek, bo raczej są dwie oddzielne pompy),
* czujniki do autopoziomowania (które na przykład w Hondzie miałem z przodu i z tyłu – ogólnie było ich ze cztery), a więc trzeba wybebeszyć pół środka...
stawiam, że jeżeli nawet na używkach i jeżeli uda Ci się znaleźć wszystkie części to nie zamkniesz się w 5 tysiącach.
przykład? – sama lampa, bez przetwornika i żarówek 650zł
http://allegro.pl/mazda-6-mazda6-reflek ... 95249.html
może kompletny może nie – 1570zł
http://allegro.pl/xenon-przedni-prawy-m ... 11613.html
a kompletny (co prawda do CX-7): 3400zł (albo ktoś ocipiał, albo nowa fabryczna kosztuje MAKABRYCZNE pieniądze).
http://allegro.pl/mazda-cx7-cx-7-2010r- ... 27805.html
Sierot@ napisał(a):nie dopatrzyłem się takiego tematu na forum więc postanowiłem rozpocząć nowy.
tak jak koledzy radza... nie ma takiego tematu... poniewaz:
"...latwiej kupic auto w takiej specyfikacji niz kombinowac..."
dla przykladu, w poprzedniej wersji M6 (GG/GY),
same czujniki do samopoziomowania kosztowaly 480GBP ...
do tego nalezy dodac koszt 60GBP na zakup wiazki do tych czujnikow (za sztuke)...
a juz nie wspomne o reszcie...
Ps. moze kolega uzupelni swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Sierot@ napisał(a):Nie wszystkie szóstki od 2008 r mają fabryczne spryskiwacze. czyli najtaniej kupić jakieś żarniki i zamontować jedynie to poziomowanie chyba jest problemem
nie, czytaj ze zrozumieniem...
najtaniej, to jest zmienic auto... i to pisze powaznie...
prosze, pamietaj, ze jak masz xenony, to musisz miec czyszczenie reflektorow i samopoziomowanie...
...to sa wzgledy bezpieczenstwa... (poczytaj o tym na forum)... nie tylko Twojego bezpieczenstwa, tylko wszystkich uzytkownikow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
glowasiek napisał(a):hmmm.... zawsze myslalem, ze spryskiwacze montuja tylko jak sie ma xenony
Właśnie z Mazdami to jest coś w tej kwestii namieszane. Przedliftowe wersje sprzedawane przez MMP w wersji Exclusive do pewnego czasu miały spryskiwacze pomimo braku xenonów. Tak jest np. u mnie To samo w kwestii wyposażenia tyczy się 17" felg, których teraz w Exclusive nie ma. Z tego co dowiedziałem się kiedyś w salonie kwestia różnic w wyposażeniu związana jest z docelowym pochodzeniem aut, na początku, te sprzedawane w Polsce były ponoć przeznaczone na rynek skandynawski, ale nie ręczę za te informacje.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Ponoć te pierwsze wersje w salonach a ja taką mam były duzo lepiej wyposażane niż te teraz np świateł ledowych z tyłu nowe też teraz nie mają dopiero za dopłatą. Może tak być wersja skandynawska z pewnością nie niemiecka.
zamykam temat !
zamykam temat !
Mazda 6 2.0 CD KOMBI
- Od: 4 lis 2009, 02:00
- Posty: 11
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Exclusive '08
Jest możliwość kupienia zestawu żarniki ,przetwornica i czujnik poziomowania samemu można zamontować.W soczewkach można.Spryskiwacze – są potrzebne ale czy skuteczne?Miałem w Skodzie ale jak się mocno zasyfiły to i tak trzeba było ręcznie czyścić.
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
Byłem w serwisie ponoć mozna komputer zaprogramować w kwestiii poziomowania ale nikt w polsce tego nie zrobi przynajmniej ASO, pozostają jedynie garażowicze z komputerami tylko czy warto podejmować ryzyko ? Podaruję sobie tą przeróbkę szybciej auto zmienię
Mazda 6 2.0 CD KOMBI
- Od: 4 lis 2009, 02:00
- Posty: 11
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Exclusive '08
Sierot@ napisał(a):Byłem w serwisie ponoć mozna komputer zaprogramować w kwestiii poziomowania ale nikt w polsce tego nie zrobi przynajmniej ASO
nie myl dolozenia poziomowania z ustawieniem "set zero" lamp xenonowych w autach, ktore je maja na pokladzie...
Ps. ty;lko ktos ze sprzetem ASO moze ustawic "set zero"
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
To ja odkopię temat.
Na wstępie pragnę uprzedzić, że jeżeli ktoś chcę jedynie napisać "nie opłaca się" to niech sobie daruje i nie traci czasu.
Co dokladnie potrzeba by założyć ksenony do GH?
Na chwilę obecną doszukałem się:
– lampy
– dysze spryskiwaczy
– zbiorniczek płynu
– przewody od zbiorniczka do dysz
Teraz co dalej? Wiem że potrzeba system poziomowania.. przychodzi jeden czy dwa czujniki? W które miejsca?
No i najważniejsze pytanie czy mazda nadal tak rozpieszcza jak kiedyś, że instalacja już jest czy jedna do tych czujników od poziomowania należy ciągnąć wiązkę?
Na wstępie pragnę uprzedzić, że jeżeli ktoś chcę jedynie napisać "nie opłaca się" to niech sobie daruje i nie traci czasu.
Co dokladnie potrzeba by założyć ksenony do GH?
Na chwilę obecną doszukałem się:
– lampy
– dysze spryskiwaczy
– zbiorniczek płynu
– przewody od zbiorniczka do dysz
Teraz co dalej? Wiem że potrzeba system poziomowania.. przychodzi jeden czy dwa czujniki? W które miejsca?
No i najważniejsze pytanie czy mazda nadal tak rozpieszcza jak kiedyś, że instalacja już jest czy jedna do tych czujników od poziomowania należy ciągnąć wiązkę?
Witaj mad_man.
Mogę Ci powiedzieć jak wyglądało to w GG/GY.
Dokładałem u siebie lampy. Kupiłem taki zestaw:
Lampa 2x, dysze spryskiwaczy – 4 szt, zbiorniczek płynu do spryskiwaczy.
Lampy w momencie wpięcia działały prawidłowo, o dziwo auto-test poziomowania, przy włączaniu stacyjki również działał! Okazuje się ze sterowanie tym jest w przetwornicy.
Dalej standardowo, otwory w zderzaku do montażu spryskiwaczy, wymiana zbiorniczka.
Spryskiwacze niestety nie działały, musiałem zastosować przekaźnik i w monecie uruchamiania spryskiwacza, uruchamiał on pompkę od lamp.
Jako bonus miałem działające wskazanie braku płynu spryskiwaczy (wcześniej nie było).
Czujników poziomowania nie montowałem, ale były przewody przy wahaczach, więc sądzę że mogło by zadziałać po podpięciu.
Co do GH nie wiem ale mam przypuszczenia że będzie podobna sytuacja.
Mieszkam teraz w Warszawie ale często bywam w Bielsku-Białej więc możemy się kiedyś umówić.
Pozdrawiam!
ps. Teraz mam gh z ksenonami, można przerzucić lampy i zobaczyć co się będzie działo
Mogę Ci powiedzieć jak wyglądało to w GG/GY.
Dokładałem u siebie lampy. Kupiłem taki zestaw:
Lampa 2x, dysze spryskiwaczy – 4 szt, zbiorniczek płynu do spryskiwaczy.
Lampy w momencie wpięcia działały prawidłowo, o dziwo auto-test poziomowania, przy włączaniu stacyjki również działał! Okazuje się ze sterowanie tym jest w przetwornicy.
Dalej standardowo, otwory w zderzaku do montażu spryskiwaczy, wymiana zbiorniczka.
Spryskiwacze niestety nie działały, musiałem zastosować przekaźnik i w monecie uruchamiania spryskiwacza, uruchamiał on pompkę od lamp.
Jako bonus miałem działające wskazanie braku płynu spryskiwaczy (wcześniej nie było).
Czujników poziomowania nie montowałem, ale były przewody przy wahaczach, więc sądzę że mogło by zadziałać po podpięciu.
Co do GH nie wiem ale mam przypuszczenia że będzie podobna sytuacja.
Mieszkam teraz w Warszawie ale często bywam w Bielsku-Białej więc możemy się kiedyś umówić.
Pozdrawiam!
ps. Teraz mam gh z ksenonami, można przerzucić lampy i zobaczyć co się będzie działo
- Od: 2 wrz 2014, 16:57
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa/Ustroń
- Auto: Mazda 6 GH Sport, 2,5 B 170KM, 2009r.
Była:
Mazda 6 GG, 2.0 LF-DE, 2006, 147 KM
Witam.
Mam oryginalne lampy z xenonami D2S i niestety żarówki xenon przypaliły szkło tych lamp (nie jest to zamglenie/zadymienie itp). No i pytanko, czy do lamp z oryginalnymi żarówkami h11 można zamontować D2S podłączyć przetwornice i wszystko będzie działać?. Czy lampy (soczewki) różnią się w taki sposób, że do lamp z h11 nie da się zamontować D2S bez przeróbek i ponoszenia dodatkowych kosztów. Chcę dodać, że nie mam biksenonów skrętnych a doświetlanie zakrętów jest za pomocą dodatkowej żarówki.
Mam oryginalne lampy z xenonami D2S i niestety żarówki xenon przypaliły szkło tych lamp (nie jest to zamglenie/zadymienie itp). No i pytanko, czy do lamp z oryginalnymi żarówkami h11 można zamontować D2S podłączyć przetwornice i wszystko będzie działać?. Czy lampy (soczewki) różnią się w taki sposób, że do lamp z h11 nie da się zamontować D2S bez przeróbek i ponoszenia dodatkowych kosztów. Chcę dodać, że nie mam biksenonów skrętnych a doświetlanie zakrętów jest za pomocą dodatkowej żarówki.
- Od: 13 gru 2009, 10:00
- Posty: 3
Niestety nie da się tego zrobić żeby działało jak trzeba. Chociaż by będzie problem z poziomowaniem jak i inna jest soczewka.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6