Odstraszacz gryzoni – montaż, poszukiwania terminala 15

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Tomek6 » 18 lut 2011, 22:38

Cześć ;)

Kupiłem odstraszacz gryzoni. Mam do podłączenia dwa kable + i uziemienie. Odstraszacz docelowo ma trafić pod maskę. + wziąłbym z akumulatora, uziemienie też by się znalazło, ale w instrukcji jest pewna adnotacja, że jeśli auto jest w coś takiego wyposażone to należy podłączyć kabel minusowy nie z masą tylko z terminalem 15, który to podobno po wyłączeniu silnika zostaje przełączony z plusa do masy. Wtedy urządzenie działałoby tylko po zgaszeniu silnika i to ma sens tylko gdzie szukać tego terminala 15?
Nie znam się na tego typu podłączeniach, więc proszę o wyrozumiałość i sensowną poradę ;)
Forumowicz

Od: 5 lip 2009, 23:42

Postprzez TALREP » 2 mar 2011, 21:16

Rozumiem, że ów odstraszacz nie jest jakiś dedykowany do twojej mazdy?

najprościej rzecz rozwiązując ja widzę dwa wyjścia:
1. podłączyć na stałe, bez żadnych terminali, w końcu jeśli to ma działać po zgaszeniu to nic się niestanie jeśli będzie brało prąd po odpaleniu silnika kiedy aku jest ładowany. No chyba, że są jakieś przeciwwskazania nie pozwalające na pracę tego podczas jazdy bo np. emituje nieprzepisowe światło, wydaje nieprzyjemne dla uszu kierowcy dzwieki, jest ryzyko uszkodzenia tego ustrojstwa bądź auta (przykłady zupełnie srzelone z głowy)
2. podłączyć pod przekaźnik, który odetnie prąd po przekręceniu stacyjki

W obu przypadkach warto pomyśleć o jakimś awaryjnym wyłączniku eśli z jakiegoś powodu będziesz chciał to odłączyć.
ObrazekObrazek
Forumowicz

Od: 29 lis 2005, 16:30
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Tomek6 » 6 mar 2011, 14:30

Nie zaglądałem tutaj, bo nie wierzyłem, że ktoś mi jeszcze odpisze :D :)

TALREP napisał(a):Rozumiem, że ów odstraszacz nie jest jakiś dedykowany do twojej mazdy?