Spalanie: wskazania komputera

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomas7 » 6 wrz 2013, 22:12

Mierzone dzisiaj. 3 osoby + dziecko + full bagażu. Trasa gosport-dover ok 235 km. średnio 38.9 mpg, średnia predkosc 65mph. W dover dolane 16.93l Pb. Wszystkie pomiary wg kompa. Niedowiarki niech nie wierzą.
tomek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2011, 18:36
Posty: 729 (2/7)
Skąd: Gosport UK/ Świdwin PL
Auto: M6 Wagon TS GY LF 2.0 benz 2003
M6 GH L5 estate 2.5 sport (170KM)

M6 GH Sport Galaxy Grey

Postprzez goral » 7 wrz 2013, 15:35

Mazda 2.0 disel, moje średnie spalanie na co dzień /praca-dom ok.20km/ to 7 litrów komputer pokazuje 6.7 ale troszkę zaniża na całym baku zrobiłem 954km. Jeśli jezdziłbym po samym mieście to z 7-8 litrów spali natomiast trasa to około 5.5 litra także dobry wynik jak na ten samochód :)
goral
 

Postprzez robi31 » 8 wrz 2013, 23:55

średnio 38.9 mpg, średnia predkosc 65mph. W dover dolane 16.93l Pb. Wszystkie pomiary wg kompa. Niedowiarki niech nie wierzą.[/quote]

No to super wynik ale zeby taki osiagac to pedal gazu aby muskasz i pilnujesz zeby za mocno nie wgniatac Ja nie uzyskuje lepszego wyniku jak 31mpg. I tak sie zastanawialem skad oni podaja takie zarabiste dane o spalaniu mi trasa UK--PL Pokazywalo 31mpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez maselek » 11 wrz 2013, 18:48

80% miasto 20% trasa, wg kompa 9,7l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez tomas7 » 15 wrz 2013, 09:57

sorki za te jednostki, ale jak wysłałem posta to już na forum nie zaglądałem aż do wczoraj <oczy> .
a więc trasa gosport-valras plage-gosport + okolica łącznie 2974km (1848mil). spalanie średnie wg kompa 8.025l (35.2mpg). w tamtą stronę z klimą ekspresówkami i pobocznymi, co jakiś czas rondo, 3 osoby, dziecko, bagaż. 20-30% trasy to górki i podjazdy po 1-8km każdy (czasami redukcja do 3 biegu :D ). powrót autostrada 130-140.
na miejscu wyjazdy do sklepów, atrakcji max 100km/h. <faja>
tomek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2011, 18:36
Posty: 729 (2/7)
Skąd: Gosport UK/ Świdwin PL
Auto: M6 Wagon TS GY LF 2.0 benz 2003
M6 GH L5 estate 2.5 sport (170KM)

M6 GH Sport Galaxy Grey

Postprzez CudownyBocianek » 19 paź 2013, 00:33

Mi przed kasowaniem średniego spalania po każdym tankowaniu zawsze pokazuje około 46 mil na galon czyli jakieś 6.2-6.5 ON na każde 100 kilometrów. Aha sporadycznie butuje – raczej jazda spokojna, chyba że wyprzedzanie wtedy .... <diabełek> i wole nie patrzeć na chwilowe :D
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez chmooreck » 20 paź 2013, 23:31

To ja podobnie, tyle że dwupasmówkę mam ponad 70% dojazdu do/z pracy :D
Na autostradzie licznikowe 150 to norma...
Jak jeździłem do 120 km/h spalanie było wyraźnie niższe, ale od jakiegoś czasu mi się nie chce tak jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Netto69 » 10 lis 2013, 18:47

Moją 6 GH 2.0 diesel 2008r. przejechałem zaledwie ~3 tys. km. Średnie spalanie 6,3l. Wg. komputera i dystrybutora.
W trasie ~150km, (więc wcale nie taka znowu trasa) hahaha , 5,7l.
Uczę się tego silnika, zwłaszcza, że to moje pierwsze auto z komputerem pokładowym. Takiego nauczyciela ekonomii jeszcze nie miałem.
Okazuje się np., że 60-70 km/h lepiej jest jechać na 3 biegu <glupek2> w co bym nigdy nie uwierzył gdybym sam nie zobaczył.
Podobne zaskoczenie było z VI-tym biegiem. Poniżej 140km/h na VI-ce pali więcej niż na V-ce. 150km/h dla VI-go biegu jest wg. mnie optymalne. Tylko gdzie tyle jechać. Nawet na A4 pojedziesz tak 40s, może ~1min? i trzeba zwalniać. :]
Przyznaję, że przez ten dwumas i komputer pokładowy staram się delikatnie traktować gaz i to przynosi efekt.
W mojej poprzedniej 626 2.0 DiTD 110KM (polift) z 6,9l pod koniec zszedłem do średniej 6,5l/100km. Ale ona nie miała komputera pokładowego. Przejechane ok. 150tys. km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez kacyk » 12 lis 2013, 23:35

Niestety taka była moja obserwacja. Przy 130 na 6 jest poniżej 2000 obr. a na 5 2500obr. Na 6-ce męczy się bardziej i trzeba mocniej wcisnąć gaz, żeby utrzymać prędkość.
Ale pojutrze znów będę jechał A4, to powtórzę test i napiszę jak było.


O to to to... Ja po ok 7-dmiu tys.km mam podobne obserwacje i jak mówię znajomym z VAG-ów że nie mam gdzie włączyć 6-tki to nie wierzą :P , ja na 6 przy 120 mam ok 2tys. rpm i jak kolega pisze do 140 na 5-tce pali mniej (wg. komputera).
Moja pali ok. 6-6,3l po tankowaniach, ze względu na to że zarabiam samochodem to jeżdżę raczej spokojnie, ale nie mam "siły i woli" :P aby schodzić poniżej 6-ciu.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2013, 22:06
Posty: 26 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: 6, RF-7J, 2008r

Postprzez Netto69 » 13 lis 2013, 11:46

Netto69 napisał(a):Ale pojutrze znów będę jechał A4, to powtórzę test i napiszę jak było.


Jak napisałem tak zrobiłem.
Więc żeby nie było testowałem na tempomacie, żeby wykluczyć "błąd nogi" :)
Pomiar robiłem przy prędkości 130, 140 i 150 km/h. Powtarzany wielokrotnie na 5 i 6 biegu na A4.
Niestety A4 nie jest "płaska jak stół" więc pomiar ilości zużywanego paliwa był różny. Mogę podać tylko ogólne wnioski jakie wyciągnąłem. 130 i 140 km/h na 5 i 6 biegu zużycie paliwa jest porównywalne z odchyłką 0,1l na korzyść 6 biegu.
Jednak jakakolwiek próba przyspieszania czy jazda pod lekką górkę powoduje znacznie szybszy wzrost zużycia paliwa na biegu 6-tym niż na 5-tym.
Wniosek:
– na nierównym terenie i pod górkę lepsza jest 5-ka.
– z górki i po równym "lepsza" 6-ka ale im niżej od 150 km/h tym ten margines opłacalności coraz mniejszy.
Przy prędkości 150 km/h 5-ty bieg ma już ok. 3 tys obrotów i przestaje być "ekonomiczny" .
Za to na 6-tym biegu jest 2,5 tys. obrotów i silnik "przestaje się męczyć", lub jak kto woli jest "jakby odprężony" <diabełek>

Więc jak widać to, że lubi wyższe obroty, to nie tylko moja obserwacja. <spoko>

Sebal napisał(a):Może i coś w tym jest. .... De facto przy normalnej jeździe nie powinno się więc w 2,0 D w ogóle używać VI biegu bo po co.


Ja znalazłem zastosowanie poza autostradą:
Gdy toczę się z niewielkiej górki np. 90/110 km/h przez 1~2 km (a taką właśnie posiadam):
– jazda na luzie to zużycie paliwa ale b. wolna utrata prędkości.
– 5 bieg powoduje "duże" hamowanie silnikiem -ale zużycie "0". Auto wyhamowuje i trzeba je ponownie rozpędzać = znów zużycie paliwa.
– na 6-tym biegu obroty schodzą poniżej 2000 a nawet do 1100 ale nadal zużycie paliwa "0" a utrata prędkości wolniejsza.

Tak poza tym, to się zgadzam. Nawet na A4 wygląda to tak:
Tempomat 150km/h .. hamulec ... Resume ... hamulec ... Resume ... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez Slavoo » 13 lis 2013, 20:14

Bardzo ciekawe spostrzeżenia.
Moje obserwacje w przypadku 2.0 Pb z automatem są nieco inne, gdyż skrzynia ma trochę inne przełożenia. Ustawiając na tempomacie prędkość w zakresie 80-120 km/h i przerzucając biegi w trybie manualnym z '4' na '5' i odwrotnie, różnica spalania wynosi wg komputera ok. 1 L/100 km.
Mniej pali oczywiście na 5. biegu.
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 19:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez Sebal » 13 lis 2013, 22:53

Po tym co piszecie to ciesze się że mam 2,2 D. Ja praktycznie jeżeli nie musze ostro przyspieszać i hamować poniżej 80 km/h to nie zrzucam z szóstego biegu. To że przy przyspieszeniu na 6 biegu pali więcej niż na 5 jest jak najbardziej normalne (oczywiście w pewnym zakresie prędkości). Dopóki na szóstym biegu nie macie prędkości obrotowej powyżej 2000 obr/min czy inaczej turbo nie dmucha z maksymalną siłą czy jeszcze inaczej nie ma max momentu obrotowego piątka w tym samym zakresie prędkości przy przyspieszaniu bedzie ekonomiczniejsza.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Janusz626 » 18 lis 2013, 11:34

W mojej GH RF-7J 2.0 Diesel 140KM DPF, staram się wszędzie używać tempomatu.
Po mieście mam ustawiony alarm prędkości na 70km/h, w momencie alarmu wciskam 4bieg i uruchamiam tempomat (w warunkach umożliwiających użycia tempomatu jak i prędkości) i tak na wyświetlaczy pojawia się 3.7 – 4.8 l/100km.
Poza miastem na 5biegu 90-140km/h wyświetlacz pokazuje różnie, średnio 4.5-7.8 l/100km.
Jeśli przekroczę 140km/h i wiem że mogę szybciej około 150-170km/h dopiero wrzucam 6bieg i oczywiście tempomat, przeważnie (choć nie zawsze) wyświetla 6.2-7.0 l/100km.

Wyświetlacz wyświetlaczem ale prowadzę dziennik tankowań i spalania. okazuje się że wyświetlacz u mnie przekłamuje/zawyża o 0.4-0.5 litra, przeważnie po tankowaniu zawsze do pełna wyświetlacz pokazuje 7.2-7.5 l/100km a liczydło 6.8-7.1 l/100km.

Po ośmiu miesiącach i 34kkm ze wszystkich wyliczeń wychodzi 6.9l/100km ...jest wyśmienicie <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 21 lis 2013, 11:25

Netto69... zgadzam się absolutnie.
Jestem przekonany ze moją GH (raczej o silnik RF-7J mi chodzi)... jest wysoce możliwe zejście w spalaniu nawet poniżej 6l/100km, powiedzmy nawet 5.1.... i raczej nie będzie to śmieszne.
Zgadzam się rowniez ze niema sensu lub bardziej dywagowac nad czyimś stylem jazdy, niech gna jak chce, niech będzie szybciej na miejscu o 10minut... pewnie, dlaczego ktoś miałby mu zabronić.... Niech tylko nie zabije nikogo ewentualnie samego siebie, i niech nie pisze ze to nie mozliwe ze sie nie da ze emyrytstyle itp...
Diesel ma to do siebie co mi idealnie odpowiada, mając trochę w głowie (nie mowie ze ja mam) możesz mieć koszty niskie za przejazd a tym samym silnik umożliwia osiągi iście szatanskie (raczej może mieć iście szatanskie).... zrównoważenie obu cech zadawala kierowcę jak i płatnika za paliwo.
Owszem posiadamy DPF, tutaj dochodzimy do meritum sprawy. Niestety chcąc aby spełniał zadanie często go niszczymy lub wręcz przeszkadzamy mu w jego pracy.... i tutaj wtrace słowo "kaledztwo" i nie mam tu oczywiście nikogo imiennego a raczej cytat "niewiedza rujnuje"

A jako ciekawostka napisze ze moje najniższe spalanie w życiu (na caly zbiornik paliwa) to wynik 4.1l/100km w Mazdzie 626 GF 2.0 101KM silnik RF-2A.... W GY w RF-7J to 4.8l/100km. A w GH jeszcze nie stosowalem trybu eco, no może czasem przez 50km drogi... :P

Reasumujac, silnik diesla jest ekonomiczny i koniec OT !! :D

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez polak900 » 21 lis 2013, 23:40

Diesel to inna bajka, benzyna to inna
Nie wiem co tu porównywać.
Moje średnie spalanie szacuje się na około 7,8 l obecnie i uważam to za bardzo dobry wynik, zważywszy że lubię wyprzedzać :)
Nie ma w moim aucie dobrodziejstw nowoczesnych dieseli i jest banan na twarzy:) w każdych warunkach ,czy to w miejskich, czy to w trasie
Siadam i jadę leję Pb i znów siadam i jadę i tak w kółko, bez stresu
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez taxlaw » 6 maja 2014, 21:25

Moje pierwsze pomiary (auto ma 36kkm):
trasa 375km głównie autostrada + ekspresówka, prędkość w przedziale 120-140 (raczej 140 niż 120 <faja> ): wg kompa 7,4, wg dystrybutora 7,7
Teraz cykl mieszany miasto + trasa (60:40) na razie komp pokazuje 8,4
Zobaczymy jak będzie dalej, na razie uczę się autka <nauka>
Rejestrator... NIE dla idiotów na drodze.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 18:51
Posty: 158 (0/10)
Skąd: 3citi
Auto: ???
było: M6 GH 2.0DISI 2011 hatchback Excl+
było: Toyota Avensis 2002 1,6 vvt-i +lpg
było: Toyota Corolla 1998 1,6 + lpg

Postprzez Tempest2010 » 10 maja 2014, 11:34

Wg mnie 7,7 na banie przy 140 to trochę dużo. Mi tyle żre przy większej prędkości. Przy 140 miewam jakieś 6,5 średnio.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez taxlaw » 11 maja 2014, 00:26

Hmmm... a jaki wniosek wynika z porównywania zużycia paliwa 2-litrowej benzynówki (moja) z 2-litrowym dieslem (Twoja)? <co?>
Rejestrator... NIE dla idiotów na drodze.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 18:51
Posty: 158 (0/10)
Skąd: 3citi
Auto: ???
było: M6 GH 2.0DISI 2011 hatchback Excl+
było: Toyota Avensis 2002 1,6 vvt-i +lpg
było: Toyota Corolla 1998 1,6 + lpg

Postprzez polak900 » 12 maja 2014, 15:26

Spalanie jak najbardziej poprawne w tym modelu
Miasto w każdej benzynie żre paliwo, w naszej M6 wystarczy trochę więcej miasta i spalanie rośnie ok 2 l
U mnie trasa poniżej siedem , ale jazda zgodnie z przepisami
Prędkości nieprzepisowe:) do 150 , spalanie 7.7-8l
Male miasto bez korków mieszany tryb 8,4 z dzisiejszego pomiaru , komp pokazuje 8,3l

Zakorkowana warszawa spokojna jazda ok 10 l -12 l

Spalanie średnie od pierwszego pomiaru: jak w podpisie :)
Ostatnio edytowano 11 kwi 2015, 23:54 przez Danmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie cytujemy całych postów
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez taxlaw » 20 cze 2014, 20:30

Kolejne obserwacje:
trasa autostrada + ekspresówka (prędkości 140-160, wg kompa średnia z całej trasy 119) spalanie 8,4 wg kompa i 8,8 wg dystrybutora
spalanie spada diametralnie przy zmniejszeniu prędkości: zazwyczaj robię trasy mieszane 60% poza miastem 40% zakorkowane miasto – spalanie wychodzi mi w przedziale 8,2-8,5 (klima podnosi spalanie); ostatni bak tankowałem po trasie: 350km dotychczasowy mieszany tryb 60:40 (wg kompa wychodziło do tego momentu średnio 8,4) do tego dołożyłem 350km autostradą (max 110-115 tempomat i klima) i 50km pozamiejskich bez korków. Spalanie średnie natychmiast spadło do 7,4 (komp – 7,5 wg dystrybutora).
Rejestrator... NIE dla idiotów na drodze.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 18:51
Posty: 158 (0/10)
Skąd: 3citi
Auto: ???
było: M6 GH 2.0DISI 2011 hatchback Excl+
było: Toyota Avensis 2002 1,6 vvt-i +lpg
było: Toyota Corolla 1998 1,6 + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6