Jak wyłączyć stale włączone światła mijania? Deaktywacja running lights w trybie manualnym i auto

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Janusz626 » 19 gru 2013, 22:39

arE napisał(a):Wiedząc jak to działa to powinni jednak zrobić tak, że światła w pozycji na auto włączają się po uruchomieniu silnika. Inżynierowie z Mazdy mają jednak swoje ciekawe pomysły i mamy jak mamy

...zgadzam się i dlatego chcę to przerobić <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez b2 » 20 gru 2013, 10:10

mam wrażenie, że planujecie 100 lat używać tych samochodów.
trochę burza w szklance wody, ale jak kto lubi ;)

mnie bardziej interesuje kto ma moduł nieskandynawski i chce się zamienić na skandynawski :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez dawidcom » 20 sty 2014, 23:58

Ludzie, a ja mam takie pytanie: mam moduł skandynawski, ale z racji tego ze mieszkam w PL ab solutnie mi to nie przeszkadza nawet mi sie to podoba. Mam róznież pozycje Auto na której światła sie siecą różnież cały czas i to też dobrze. Ale mam również pozycje OFF którą chciałbym używać wg. przeznaczenia czyli do gaszenia świateł. Czy jest możliwość takiej ingerencji w modul żeby na Auto sie swiecily caly czas a na off byly OFF?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2013, 22:53
Posty: 27 (0/1)
Auto: M6 GH 2008 2.0MZR

Postprzez Janusz626 » 21 sty 2014, 00:17

Dawidcom, musisz przerobić moduł żeby na OFF było "światła OFF" ;)
Ale na AUTO będą świecić "światła AUTO" ...
Chcesz jeszcze inaczej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dawidcom » 21 sty 2014, 00:41

zeby byly normalnie sxkandynawskie ale zeby offem wylaczyc. zdarza sie ze czekam w samochodzie dluzszy czas na kogos to zebym mogl swiatla wylaczyc. A auto zeby byly jak w skandynawskich bo w Polsce to dobre jest :D
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2013, 22:53
Posty: 27 (0/1)
Auto: M6 GH 2008 2.0MZR

Postprzez chmooreck » 21 sty 2014, 10:28

Wyłącz zapłon, zmień na postojowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kruppp » 21 sty 2014, 10:56

Też uważam ze powinno to tak działać jak napisał dawidcom, czyli na włączonym silniku Off powinien gasić światła

xperia s
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2013, 00:09
Posty: 29 (1/1)
Auto: mazda 6 GH 2,5
2008r

Postprzez dawidcom » 21 sty 2014, 13:01

Ale w zimie czekam na włączonym silniku i sie grzeje i nie muszą te lampy świecic caly czas.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2013, 22:53
Posty: 27 (0/1)
Auto: M6 GH 2008 2.0MZR

Postprzez b2 » 21 sty 2014, 13:14

to używaj postojówek, po to są.

kruppp napisał(a):Też uważam ze powinno to tak działać jak napisał dawidcom, czyli na włączonym silniku Off powinien gasić światła

xperia s


też tak uważam, ale niestety inżynierowie wiedzieli lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Bossini » 24 lut 2014, 22:41

Odgrzeję trochę wątek, od strony jakby już przedyskutowanej.

Chciałbym wymienić moduł oświetlenia. Wersja mojego pojazdu ma przełącznik auto dla świateł. Światła zapalają się wtedy po zmroku. Auto zakupione w salonie w Niemczech.

Szukałem sukinkota wszędzie – rozebrałem pół schowka. W miejscu opisanym na forum nie ma go. Tam gdzie powinna być śrubka mocująca moduł (po lewej stronie schowka – jak na rosyjskim forum) nie ma nic przykręconego.

Macie jakiś pomysł na "inne standardowe" miejsce? A może uda się go na słuch znaleźć – może "pyka" podczas włączania świateł?
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 13:41
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi 2010 2.0 MZR 155 KM
Mazda 3 HB 2013 2.0 SkyActive 165 KM

Postprzez mario-k » 28 lut 2014, 00:06

Modul ten zobaczysz najlepiej jak wyjmiesz radio to u dolu go zobaczysz.Prawie się chowa przy tunelu początku tam na dole jest przykrecony.POWODZENIA :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Bossini » 2 mar 2014, 11:23

Mario, dzięki. :)
Spróbuję w takim razie rozebrać panel pod radiem – mam spore ze zmieniarką, więc może łatwiej będzie dostać się od dołu.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 13:41
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi 2010 2.0 MZR 155 KM
Mazda 3 HB 2013 2.0 SkyActive 165 KM

Postprzez Janusz626 » 2 mar 2014, 23:04

Też miałem z tym problem, powiem tak.... zdjęcie radia to za dużo roboty.
Zdejmij schowek od strony pasażera, polewej stronie za plastykiem od tunelu od strony radia znajdziesz smyka, dokładnie znajdziesz nakretke 10mm a pod nią w dół niewidoczny moduł na wygiętej blaszce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Bossini » 4 mar 2014, 00:59

Janusz626 napisał(a):polewej stronie za plastykiem od tunelu od strony radia znajdziesz smyka, dokładnie znajdziesz nakretke 10mm a pod nią w dół niewidoczny moduł na wygiętej blaszce.

Tak jak pisałem wcześniej, tam gdzie powinna być nakrętka u mnie jest puste miejsce – uchwyt z otworem na zamocowanie. Nie ma śruby mocującej, ani elementu który śruba mocuje.

Chyba dam spokój – włożyłem znowu na cały kwadrans łeb do rozmontowanego schowka i kurna nigdzie gada nie widzę....
Macie jakiś tutorial jak radio wymontować? Jak ostatnio odrywałem listwy ozdobne, to ledwo je wpasowałem na miejsce.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 13:41
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi 2010 2.0 MZR 155 KM
Mazda 3 HB 2013 2.0 SkyActive 165 KM

Postprzez Bossini » 6 mar 2014, 13:13

No i się wyjaśniło – dzięki pomocy fachowca (tutaj dziękuję Panu Adamowi, jeśli czyta to forum).

W M6 2010 po facelifcie z włącznikiem auto NIE MA modułu kontroli świateł opisywanego wcześniej w tym wątku.
Całość kontroluje moduł zbiorczy (prawdopodobnie odpowiedzialny również za mazdowski alarm).

Można wiec zapomnieć to "taniej" wymianie modułu.
Drugą tanią opcją jest przykrycie czujnika zmierzchu. Pytanie czym to zrobić od zewnątrz, bo od wewnątrz to już większa ingerencja (między czujnikiem a szybą jest ponoć specjalny żel).
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 13:41
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi 2010 2.0 MZR 155 KM
Mazda 3 HB 2013 2.0 SkyActive 165 KM

Postprzez Night » 13 mar 2014, 20:13

Cześć.
Zastanawiam się nad montażem DRL w niedawno kupionej M6 GH :) . Mam do was pytanie, czy moduł świateł z Mazdy 3 BL podejdzie do Mazdy 6 GH?
Chodzi konkretnie o model BBM2 67890A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez nfrk » 20 mar 2014, 23:55

Witam, mam do was pytanie, czy ten moduł z fotki jest wersją skandynawską? , oraz czy można jakoś rozpoznać wzrokowo wersję skandynawską od nie skandynawskiej ??? pozdrawiam
Załączniki
moduł.jpg
fota ze strony 2
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:42
Posty: 16 (1/1)
Skąd: Leżjsk / Rzezów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 2008

Postprzez Wojtek » 21 mar 2014, 00:13

po numerze na module...

czytamy temat, a później pytamy :P

glowasiek napisał(a):Ogolnie sa 4 rozne przekazniki wiec trzeba wiedziec, ktory zamowic


Poprawne opisy modułów świateł:

GS1D-67-890A UNIT,AUTO LIGHT (W/O AUTO HEAD LAMP>W/O RUNNING LAMP)
GS1E-67-890A UNIT,AUTO LIGHT (W/AUTO HEAD LAMP>W/O RUNNING LAMP)
GS1F-67-890A UNIT,AUTO LIGHT (W/O AUTO HEAD LAMP>W/RUNNING LAMP)
GS1G-67-890A UNIT,AUTO LIGHT (W/AUTO HEAD LAMP>W/RUNNING LAMP)

Gdzie:
– w/o – oznacza "bez"
-w/ – oznacza "z"
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tomork » 25 kwi 2014, 10:47

A jak "czytać" tez oznaczenia? bo nie wiem jak rozkodować by działało z AUTO a nie było tego "wynalazku" z ciągłym świeceniem lamp.
tomork
 

Postprzez roy130 » 25 kwi 2014, 12:20

To potrzebujesz GS1E67890A. Ja dopiero co zmieniłem. Teraz światła świecą kiedy potrzeba :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 19:32
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Nowa Sól / Bath (UK)
Auto: M6 GH Sport 2.5L5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6