Jak wyłączyć stale włączone światła mijania? Deaktywacja running lights w trybie manualnym i auto

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 11 cze 2013, 23:07

na zdjeciach w tym watku:
– od rosyjskich przyjaciol jest on po prawej stronie konsoli srodkowej...
– w autach z UK jest po lewej stronie konsoli srodkowej...
viewtopic.php?f=418&t=102916&start=38

ps. nie da sie go nie zauwazyc :P i jest opisany jako modul swiatel ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17446 (108/452)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Janusz626 » 11 cze 2013, 23:45

No dobrze, poszukam jeszcze dokladniej jak wstane jutro....

EDYTA 29.06:
...wstalem wreszcie, znalazlem, przerobilem wg opisu, wszystko dziala ok.
Jeden problem, nie mogę dobrać żadnych lamp DRL. W sumie przymierzalem 7 lamp, i decyzja jeszcze nie zapadla. Polecają mi zrobić partyzantkę z żarówka dwu zarnikowa w halogenie p.mgielnego, lub zmniejszenie mocy tej jednej w kloszu p.mglowego, lub w ogole pozbyć się p.mglowego na użytek z nich DRL-ów. Owszem, świadome jest dla mnie ze mogą zabrać dowód rej. za brak homologacji....

Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Grzegorz K » 18 wrz 2013, 19:16

I co wyszła w końcu ?? Gdzie wylądowały DRL ?? Jakieś foto ??
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Janusz626 » 18 wrz 2013, 19:24

Grzegorz K napisał(a):I co wyszła w końcu ?? Gdzie wylądowały DRL ?? Jakieś foto ??

...wyszła, wyszła... <jupi> DRL też założyła... w temacie o DRL.. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez NIEBO! » 21 lis 2013, 19:09

Czy ktoś się orientuje czy moduł uległ zmianie od modelu GG/GY ? Byłoby rewelacyjnie gdyby rozwiązanie ze strony 4 dla GH pasowało do mojej GY <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 679 (2/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Janusz626 » 21 lis 2013, 19:24

Porównaj numery z naszego do twojego, porównaj ze zdjęciami i... daj znać ;–)

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez NIEBO! » 21 lis 2013, 19:28

Niestety numery są inne ...
Prawdopodobnie powinienem mieć coś podobnego (choć jeszcze nie znalazłem gdzie to się znajduje)
Obrazek

albo:
Obrazek


Poza numerami z innej strony wtyczka podchodzi więc i obwód będzie się pewnie różnił ... cóż ... musimy coś wymóżdżyć z Kolegami z GG/GY

Bye! papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 679 (2/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Janusz626 » 11 gru 2013, 10:10

Jest możliwość żeby światła automatyczne (u mnie Xenony + DRL) włączały się dopiero po uruchomieniu silnika ?? Przykładowo tak jak elektryczne wspomaganie ukł. kierowniczego.
Oryginalnie system aktywuje się już na zapłonie, uruchamianie silnika na włączonych Xenonanach nie wróży im długiego działania (spadek napięcia), chciałbym to z chęcią przerobić ale nie wiem jak, wiem że potrzebny będzie "plus" dopiero po tym jak uruchomi się silnik, wie ktoś jak to przerobić ?? jeśli jakakolwiek informacja będzie słuszna w tym zagadnieniu chętnie podejmę się przeróbki... papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez chmooreck » 11 gru 2013, 10:23

U mnie jakoś działają ponad 5 lat, pierwsze żarniki, ok 90kkm, włączanie 2x dziennie. To chyba nie jest problem.
Zawsze możesz przełączać światła na postojówki przed załączeniem zapłonu ;–)
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1115 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez Janusz626 » 11 gru 2013, 11:18

U mnie też "jakoś" działają ponad 4lata i ponad 130kkm, ale w takim stanie nie będą działać wiecznie... uwierz mi.
Podczas uruchomienia rozrusznika spadek napięcia na przetwornicy jest dla niej jak tortury nie wspominając o zapłonniku, nasze GH jeszcze sa młodymi autami, za kilka lat temat wróci pod hasłem "Problem z Xenonami po uruchomieniu silnika" itp
Radzenie sobie przełącznikiem jest sposobem, ale czy o to chodzi ??

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 11 gru 2013, 16:35

Musiał byś sporo w elektronice namieszać żeby to zrobić, wg mnie nie da się, chyba ze zaprojektujesz nowy moduł świateł.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6947 (204/242)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Janusz626 » 11 gru 2013, 16:58

Marianek napisał(a):...nie da się, chyba ze zaprojektujesz nowy moduł świateł.

...dzięki za motywacje, modułu nie zamierzam nawet dotknąć.


ps: nie ma czegoś takiego "nie da się".... ;–)

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 11 gru 2013, 17:16

W wojsku tez tak mówiliśmy hahaha Dlatego mowie ze sporo byś musiał mieszać.
Jak komp wykryje coś nie tak z elektryka to zaczynie Tobie monitorować błędy.
Ale kombinuj, kombinuj ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6947 (204/242)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez arE » 11 gru 2013, 17:22

Elektronika nie jest taka zaawansowana. Ja bym wstawił w układ (nie pamiętam teraz numeru pinu na kostce – post z telefonu) prosty układ, który podaje napięcie na moduł po kilku czy kilkunastu sekundach. Ingerencja to przecięcie jednego przewodu. Koszt elementów to kilka pln. Ktoś chętny na montaż? ;)
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 15:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez Janusz626 » 11 gru 2013, 17:58

Dla mnie opóźniacz kilkusekundowy owszem moze sie przyda, dodatkowo wykorzystać kilka juz istniejących układów w GH, ustawić, przeciąć, pociać plazmą, dotoczyc na tokarce, polutowac parę rzeczy, pojsc do szamana, napisać osobny program w IDSie, wykorzysrac przekaznikow max 2szt ktore wogole nie przepracuja się i będzie działać po mojemu w trybie AUTO na manetce wbrew "niemozliwego widzimisie"...
Efekt ma być taki ze dopiero po uruchomionym silniku ma działać położenie AUTO na manetce od świateł.... mysle (a czasem udaje mi się myslec) ze będzie to prostsze niż zakladam.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez b2 » 19 gru 2013, 10:03

ale czy przetwornica nie ma za zadanie stabilizować napięcia?
przy sprawnym aucie chyba nie ma problemu z "ilością prądu"...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez arE » 19 gru 2013, 17:15

Przetwornica robi z 12V stałego dużo więcej zmiennego do ksenonu. Wahania napięcia na wejściu nie są dobre, bo elektronika strata się pilnować napięcia wyjściowego. Co za tym idzie ma sporo pracy gdy rozrusznik pobiera dużo prądu i zdarza się, że jakiś tranzystor na wyjściu pada.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 15:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez Cyruś » 19 gru 2013, 18:37

Oj chyba trochę przesadzasz...

przecież przetwornice mają bardzo szerokie widełki właśnie napięcia wejściowego, nie wiem jak akurat te montowane w mazdach. Ale jest to zwykle +/– 30% napięcia nominalnego. Czyli praca 9-15V dla takiej przetwornicy, to nie są żadne specjalnie ciężkie warunki, tylko praca w normie.

Może i to by stanowiło problem, gdyby te zmiany były w wysokich częstotliwościach, ale przy normalnym spadku spowodowanym rozruchem nie ma to większego znaczenia.

Zresztą jakby miało, to wątpię aby ktokolwiek wypościł to z fabryki!

Wiadomo teraz strasznie modne są interwały żywotności danego elementu, ale myślę, że tutaj poprawianie fabryki nie wiele zmieni względem żywotności jakiegokolwiek elementu – przynajmniej na +.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:55
Posty: 32
Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)

Postprzez Janusz626 » 19 gru 2013, 20:08

Cyruś napisał(a):Zresztą jakby miało, to wątpię aby ktokolwiek wypościł to z fabryki!


...też chciałbym mieć takie podejście, niestety szarość życia XXI wieku są nieubłagane w świecie motoryzacji, takim myśleniem powinno wszystko hulać sto lat...

Przyjdzie czas to się za to wezmę, pewnie niedługo <spoko> papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez arE » 19 gru 2013, 20:50

Wiedząc jak to działa to powinni jednak zrobić tak, że światła w pozycji na auto włączają się po uruchomieniu silnika. Inżynierowie z Mazdy mają jednak swoje ciekawe pomysły i mamy jak mamy.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 15:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6