Problem z sygnalizacją zapięcia pasa – rozwiązanie str. 2

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MRM6 » 28 sie 2013, 15:20

Witam,
wracam do tematu sygnalizacji zapiętych pasów, gdyż ta nie miła niespodzianka dotknęła i mnie. Błędna sygnalizacja zapięcia pasów na tylnej kanapie spowodowana może być urwaniem przewodów wychodzących z klamry, w którą wpina się pas. W moim przypadku na wskaźniku, pasażer po prawej stronie zawsze miał zapięty pas (niezależnie czy pas był wpięty, czy też nie). Szczególnie denerwowało to moje dziecko, które zajmuje to miejsce. Poczytałem i postanowiłem zająć się problemem. Dla kolegów o słabszych nerwach powiem, że sprawa jest raczej prosta i mnie naprawa zajęła ok. 30 min. Oczywiście warto przed rozpoczęciem prac przygotować parę elementów i zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia: lutownica, narzędzie do ściągania izolacji z kabli (jako zamiennik może być ostry nożyk, obcinaczki do kabli, cyna, przygotowane wcześniej kabelki, gdyby zaszła konieczność przedłużenia urwanych kabelków).

Kolejne kroki:

1. Zdejmujemy osłony śrub mocujących siedzisko tylnej kanapy (w moim przypadku jej prawej części) fot.1.
1.jpg
FOT.1

2. Odkręcamy śruby i podnosimy siedzisko (wówczas mamy plac naszych robót przygotowany) fot.2 i fot.3. Przepraszam za bałagan ale tam siedzi moja pociecha – Mały Nieporządek to jej drugie imię :) .
2.jpg
FOT.2

3.jpg
FOT.3

3. Znajdujemy nieszczęsne kabelki (na pewno tam są, co najwyżej jedne mogą być ukryte w taśmie mocującej klamrę do nadwozia, drugie przy samej klamrze) fot.4.
4.jpg
FOT.4

4. Łączymy urwane kable najlepiej przy pomocy lutownicy. (sposób łączenia kabli prawdopodobnie nie ma znaczenia, oczywiście należy łączyć kabel od strony klamry z kablem z urwanej wiązki, ja zlutowałem kable w sposób przypadkowy i wszystko zadziałało, jeżeli coś byłoby nie tak, należy przelutować kable na krzyż, jeżeli to nie pomaga niestety wizyta w serwisie). Po zlutowaniu chowamy kabelki do środka taśmy mocującej klamrę fot.5.
5.jpg
FOT.5

5. Opuszczamy siedzisko, zakręcamy śruby mocujące, zakładamy osłony i po robocie samochodzik jak nowy.
Powodzenia papa
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 00:48
Posty: 6
Skąd: PL/GDAŃSK
Auto: Mazda 6, GH, LF, Ex 2008

Postprzez CudownyBocianek » 24 cze 2014, 01:46

To ja dodam od siebie, że łatanie tych oryginalnych kabelków jest o kant <dupa> rozbić. Mają bowiem one bardzo cienką izolację i są bardzo sztywne więc bardzo łatwo o ich ponowne uszkodzenie. Najlepiej wymienić je wszystkie na nowe (najlepsza plecionka w otulinie silikonowej+rurka gumowa do spięcia razem) i dopiero wtedy problem będzie z głowy (sam wymieniłem wszystkie bo tylko środkowy działał ). Klamry pasów są rozbieralne więc nie ma większego problemu. Czujniki to normalne "suwaki" wewnątrz klamry, działające na zasadzie zamknij/otwórz obwód gdzie w przypadku zapiętego pasa obwód zostaje otwarty a po wypięciu pasa zamknięty (stąd zielona lampka na wskaźniku gdy kabelek urwany).
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Wojtek » 24 cze 2014, 09:20

CudownyBocianek napisał(a):Klamry pasów są rozbieralne więc nie ma większego problemu.

masz może zdjęcia z operacji rozbierania klamry pasów?

CudownyBocianek napisał(a):Najlepiej wymienić je wszystkie na nowe (najlepsza plecionka w otulinie silikonowej+rurka gumowa do spięcia razem) i dopiero wtedy problem będzie z głowy (sam wymieniłem wszystkie bo tylko środkowy działał )

taki kabelek by był najlepszy <ok>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krystian77 » 17 lip 2014, 15:22

CudownyBocianek napisał(a):To ja dodam od siebie, że łatanie tych oryginalnych kabelków jest o kant <dupa> rozbić.

Muszę się niestety zgodzić z tą jakże trafną opinią. Ja polutowałem, na to koszulki termokurczliwe i starczyło na 6 tygodni. :(
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6