Odczytywanie informacji z portu OBDII

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bieski » 6 gru 2013, 15:12

No własnie problem w tym że to o 2002 year model chodzi
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Janusz626 » 6 gru 2013, 16:10

Z tymi korektami wtryskow to jak to jest, jest jakaś zależność od wartości, oznaczają może stan zużycia ?
Na "+" czy na "–" maja wartosci być ?
Tolerancja wskazań etc... może mi to ktoś wyjaśnić? :–)

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 6 gru 2013, 18:33

Janusz626 napisał(a):Z tymi korektami wtryskow to jak to jest, jest jakaś zależność od wartości, oznaczają może stan zużycia ?
Na "+" czy na "–" maja wartosci być ?
Tolerancja wskazań etc... może mi to ktoś wyjaśnić? :–)


Są to dawki korekcyjne, prawdopodobnie skracające(mniejsze wartości parametru) lub wydłużające(większe wartości) "czas wtrysku(celowo dopuściłem się tego uproszczenia)" dla konkretnych wtryskiwaczy, przy określonym ciśnieniu paliwa na listwie common rail. Na pewno zależą one w jakiś sposób od stopnia zużycia wtryskiwacza. Fajnie by było jak by ktoś z w miarę nowymi wtryskami podał jakie ma parametry, było by się do czego odnieść.
Można zaryzykować stwierdzenie że jeżeli dla określonych ciśnień paliwa wartość korekcyjna jakiegoś wtryskiwacza znacząco odbiega od pozostałych wartości to dany wtryskiwacz jest jakiś "szczególny".

Ja przy 167000 km mam odpowiednio w zależności od ciśnienia wartości:
35MPa – od 8 do 28
65MPa – od -4 do 12
100MPa – od -44 do -36
140MPa – od -56 do -44

Dla przykładu podam że przed czyszczeniem wtrysków preparatem dodawanym do paliwa i ich kalibracją (tak jak pisałem wcześniej PCM wykonał ją samodzielnie, bez wymuszania kablem) miałem większe wartości:
35MPa – od 12 do 68
65MPa – od -12 do 24
100MPa – od -56 do -28
140MPa – od -64 do -40
Jak widać po czyszczeniu zmniejszył się rozrzut wartości parametrów i nie ma już takich różnic pomiędzy wtryskami.
Wychodzi na to że po czyszczeniu wtrysk jest sprawniejszy i przez to "czasy" są krótsze. Ale rodzi mi się w tym miejscu pytanie: co gdy wtrysk "leje" i gdzie granica między sprawnym a lejącym?

Przedstawiony wywód to tylko moje domysły, więc proszę ich nie traktować jako pewne ;)
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 11 gru 2013, 22:01

krystian77 używam od kilku dni program PROscan i mam kilka pytań do ciebie (bardziej rozumiesz te PID'y ode mnie)
1. Podane są dwie wartości odnośnie inspekcji olejowej, czemu dwie i na którą patrzeć ??
a. OILCHG_DIS – Odległość od ostatniej wymiany oleju (mam 5948km-ostatnia wymiana oliwy+kasowanie kabelkiem)
b. OILCHG_DIS2- Odległość od ostatniej wymianu oleju 2 (wartość prawidłowa) (mam 20730km-druga moja i przedostatnia wymiana oliwy w Serwisie+podpięty IDS)
2. Co to są za wartości PM, czy to jest parametr pojemności sadzy w filtrze DPF
a. PM_ACC Ilość nagromadzonych PM (g/l) (mam 2)
b. PM_ACC_DSD Wymagana ilość nagromadzonych PM (g/l) (mam 2)
c. PM_GEN Ilość wytworzonych PM (g/l) (mam 4)
3. Wartości wtrysków, jakiś czas temu robiłem kalibracje wtrysków kabelkiem i ostatnio miałem:
przy 35MPa [US] (paliwo z ORLENu)
wtrysk 1 -21
wtrysk 2 -32
wtrysk 3 -18
wtrysk 4 -17
b. teraz ponownie robiłem kalibracje wtrysków kabelkiem i mam:
przy 35MPa [US] (paliwo z BLISKA)
wtrysk 1 -36
wtrysk 2 -40
wtrysk 3 -32
wtrysk 4 -32
...na które "korekty" patrzeć, które lepsze lub gorsze, widać że się zmieniają po kalibracji czy też po paliwie.

A co to oznacza:
INJ_LRN_F2 (wartość 512) Kod błędu rejestrowania wartości wtryskiwacza

Poradzisz coś krystian77 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 14 gru 2013, 11:11

1. Nie jestem pewien ale na podstawie moich obserwacji mam takie wnioski:
OILCHG_DIS – Ta wartość rośnie wraz z przejechanymi kilometrami, więc dla mnie jest to przejechana odległość od ostatniej wymiany.
OILCHG_DIS2- Wydaje mi się że to jest wartość maksymalna jaką przed którą należy wymienić olej. Prawdopodobnie liczona na podstawie częstotliwości dopalań DPF. Mi na przestrzeni przejechanych 5000km spadła z 20877km do 20832km.
2.Wartości PM to tak jak napisałeś wartości związane z filtrem. Ja obserwuje tylko PM_GEN i najwyższą zaobserwowaną wartością było 5. Myślę że przy tej wartości albo jej przekroczeniu następuję dopalanie filtra i wartość wraca do zera, i zaczyna się zliczanie od nowa.
3. Wartości wtrysków – tak jak napisałem wcześniej niewiele mi mówią. Być może zmiana wartości podyktowana była np. zimowym paliwem. Jeżeli dobrze rozumiem to wartości podane przez Ciebie są ujemne?. Ja mam u siebie wartości dodatnie. Napisz jaki masz przebieg to będziemy mogli dywagować, czy moje są zapchane, czy może twoje bardziej zużyte? Myślę że najważniejsze jest to że nie ma dużych różnic w dawkach, co świadczy o ich równomiernej pracy i zużyciu.
Parametry zmieniają się tylko po kalibracji, ale kalibracja nie musi być wymuszona. Ja tak miałem. Ta jak pisałem już wcześniej, PCM sam skalibrował wtryski w trasie po zalaniu preparatu do ich czyszczenia.
4. INJ_LRN_F2 – nie mam pojęcia co to może być, ja u siebie mam przy obu parametrach (F1 i F2) wartość 0.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 14 gru 2013, 12:27

1. OIL_CHG_DIS to tak jak piszesz ze rosną km od wymiany oleju równoznaczne z kasacją inspekcji olejowej.
OIL_CHG_DIS2 tego akurat nie wiem, możliwe ze tak jak piszesz ale wg Twoich wyliczen to jakby brakowało jednej pozycji z prawej strony. Muszę sprawdzić u siebie.
2. Po wypalaniu DPFa wartosc
PM_ACC rośnie od 0 do chyba 5
PM_ACC_DSD rośnie od 0 ale nie wiem do ilu może do 5
PM_GEN rowniez rośnie od 0 do 5 i później nastepuje wypalanie DPFu
3. Tak, wartości wtryskow pokazuje mi na "–" minusie, i jest to wartość zmienna po każdej kalibracji, jaka powinna być nie wiem. Może zbliżona do zera, rozumowac można ze to jest cos jak test przelewowy wtryskiwaczy, po teście patrzymy na różnice przelanego paliwa w danym czasie... ale pewności nie mam. Wydaje się ze wartości powinny być zblizone, ale znowu nie wiem bo wczoraj zrobiłem sobie następną kalibracji i wartości wtryskow wyszły jeszcze inne od w/w, mianowicie
wtrysk1: -13, wtrysk2: -15, wtrysk3: -11, wtrysk4: -42.

Poprawiłem powyższe dane spowodowane pisaniem z pamięci...ma być tak jak teraz:
wtrysk 1. -20
wtrysk 2. -24
wtrysk 3. -20
wtrysk 4. -44


O co chodzi nie wiem.... Ale znowu pojawila się znaczna roznica wtrysku4, skąd takie zróżnicowane dane? przypuszczać mogę ze kalibracji przeprowadzam nie zawsze W takich samych warunkach, np dystans po wypalaniu DPFu.
Mój silnik RF-7J w GH 2009 130kkm nie odnotował jeszcze autokalibracji podczas jazdy, jedynie co to chalupniczym sposobem za pomocą kabelka.
4. INJ_LRN_F2 pokazuje mi 512 (czy było za pierwszym podlaczenjem tego programu to nie pamiętam), kiedys jak byłem w serwisie koleś powiedział ze wyskoczył parametr czy moze błąd oznajmiajacy wysoka dawkę paliwa, było to tylko raz, cos zrobili i powiedzieli ze jest juz ok. Szczegółów nie znam
Szkoda ze jest nas dwóch tylko, informacje z innych RF-7J byłyby pomocne.
W dodatku zamknęli forum FORscan.
...z 4X HD i Tap4...
Ostatnio edytowano 16 gru 2013, 11:50 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 14 gru 2013, 20:31

Janusz626 napisał(a):...
3. Tak, wartości wtryskow pokazuje mi na "–" minusie, i jest to wartość zmienna po każdej kalibracji, jaka powinna być nie wiem. Może zbliżona do zera, rozumowac można ze to jest cos jak test przelewowy wtryskiwaczy, po teście patrzymy na różnice przelanego paliwa w danym czasie... ale pewności nie mam. Wydaje się ze wartości powinny być zblizone, ale znowu nie wiem bo wczoraj zrobiłem sobie następną kalibracji i wartości wtryskow wyszły jeszcze inne od w/w, mianowicie
wtrysk1: -13, wtrysk2: -15, wtrysk3: -11, wtrysk4: -42.
(...)
Mój silnik RF-7J w GH 2009 130kkm nie odnotował jeszcze autokalibracji podczas jazdy, jedynie co to chalupniczym sposobem za pomocą kabelka.


Jeżeli po kalibracji wartości zmieniają się o pojedyncze wartości to według mnie normalna sprawa wynikająca z różnych danych wejściowych(np. temperatura powietrza, paliwa, itp...) oraz "błędów pomiaru" i samej specyfiki procedury przeprowadzania kalibracji.
Ja zwróciłem jeszcze uwagę na to że u Ciebie wartości różnią się właśnie pojedynczymi wartościami. U mnie po kalibracji automatycznej jak i przed kalibracją są wielokrotnością 4.
I tak dla 35Mpa przed kalibracją miałem:
wtrysk 1: 48
wtrysk 2: 68
wtrysk 1: 12
wtrysk 1: 44
i silnik chodził kiepsko. Po automatycznej kalibracji "na ucho" jest lepiej:
wtrysk 1: 12
wtrysk 2: 28
wtrysk 1: 8
wtrysk 1: 8.
Przy wyższych wartościach ciśnienia na listwie CR wartości przechodzą w ujemne ale też podzielne przez 4.
Zastanawiam się czy ta wielokrotność 4 u mnie jest spowodowana tym że kalibracja automatyczna jest mniej dokładna od tej wymuszonej, czy może mamy inne oprogramowanie w sterowniku PCM? Ja u siebie kalibrację kabelkiem planuję dopiero na wiosnę, więc na razie nie odpowiem sobie na to pytanie.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 16 gru 2013, 12:16

Krystian, zwróciłem uwagę na wartości które napisałem wcześniej, sprawdziłem z zapisanymi danymi i zrobiłem poprawkę w/w poście... (pisałem z pamięci) znalazłem screeny z pulpitu.

Więc na samym początku używania programu PROscan miałem:
wtr 1. -36
wtr 2. -40
wtr 3. -32
wtr 4. -32

Pierwsza wymuszona kalibracja:
wtr 1. -22
wtr 2. -32
wtr 3. -18
wtr 4. -18

Druga wymuszona kalibracja:
wtr 1. -20
wtr 2. -24
wtr 3. -20
wtr 4. -44

Nie mam pojęcia czemu dane się różnią po następnych kalibracjach, ale zdecydowanie wartości zbliżają się do 0 'zera' i silnik pracuje lepiej jest żwawszy i cichszy zdecydowanie. Ostatnia wartość wtrysku 4 wyskoczyła przed szereg -44 i prawdopodobnie przypuszczam z jakiego powodu ale jeszcze poczekam i upewnię się.
Może faktycznie u mnie jest za wysokie dawkowanie na listwie CR a PCM zaniża wartości wtrysków na wartości ujemne, jak to sprawdzić nie wiem. TORQUE pokazuje ciśnienie paliwa na listwie CR, może to coś ujawni, później sprawdzę.
Przeprowadzę ponownie wymuszoną kalibrację i zobaczę co tam wyszło z wartościami wtrysków, powinny (tak myślę) się ustawić do wartości zbliżonych tak jak wcześniejsze wartości, mam nadzieje ze częsta kalibracja nie zaszkodzi silnikowi... ze w ogóle takie prace/kombinowanie nie przyniosą nic złego, mnie to osobiście takie dane zaciekawiły, ich interpretacja również ale samemu to można <nie powiem> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 16 gru 2013, 21:28

Ja bym powtórzył kalibracje bo to może być błąd, lub jakaś chwilowa bolączka 4 wtrysku. Te pierwsze wartości są bardziej wiarygodne zwłaszcza że zmiana wartości w wartościach dla wszystkich wtrysków oscyluje w okolicach (-14).
Ciśnienie na listwie nie jest stałe dlatego PCM ma wartości korekcyjne dla różnych ciśnień. Wg. mnie ciśnienie na listwie rośnie wraz z obrotami i maleje z obciążeniem. Sprawdź czy przy wyższych ciśnieniach też wartość dla 4 wtrysku też tak poleciała w dół. Jeżeli tak to oznaczało by to jakiś chwilowy problem z nim. Jeżeli przy wyższych ciśnieniach wartość jest skorelowana z innymi wtryskami oznacza pomyłkę PCM przy kalibracji.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 17 gru 2013, 10:08

Znalazłem opis błędu który mi się pojawił w INJ_LRN_F2 512 : Leertijd verstreken. (Staż wygasł, dostawa, upłynął czas realizacji, wiek minął... ).. jak to inaczej tłumaczyć? nie wiem, o co chodzi ? nie wiem <co?>

Myśleć wiedzieć kalibracja zrobić ponowna wymusić wtryskiwacz kabel... ;P

EDIT:

Ponadto znalazłem PID'y (są na dole strony, w języku Niderlandzkim :D )
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02500.html

EDIT:
...tak się interesowałem PID'ami że mazda miała już dość i zdenerwowała się włączając kontrolkę której kierowca nie lubi i wypluła mi dwa błędy :D
P0102
P0045

<nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marianek » 17 gru 2013, 17:02

Janusz626 napisał(a):Leertijd verstreken

Czas uczenia upłynął, tak jest znaczenie tego słowa, niderlandzki to mój drugi język.
Niestety na tłumaczenie linka który podałeś nie mam czasu :(
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Janusz626 » 17 gru 2013, 17:29

Leertijd verstreken
Marianek napisał(a):Czas uczenia upłynął

...i tak nie wiem do czego to przypisać, że niby czas uczenia się wtryskiwaczy/wtryskiwacza a może cały proces... niemniej jednak kod 512 pozostał
Marianek napisał(a):... niderlandzki to mój drugi język

..kiedyś też gadałem po ichniemu (flamandzki) troszkę... musiałem się upominać o pensje <faja>
Marianek napisał(a):Niestety na tłumaczenie linka który podałeś nie mam czasu

... ale przecież jak nie Ty Marianek to kto ??

Wracając do tego OBDII.

usprawniłem te błedy i już nic nie świeci, zrobiłem ponowną kalibracje wtrysków, później jeszcze jedną i jeszcze jedną <nie powiem>

Tak jak wcześniej zauważyliśmy że w moim przypadku (innego królika doświadczalnego nie ma jeszcze oprócz mnie), czasy korekt wtrysków po każdej kalibracji się zmieniają i tak:
z korekt przy ciśnieniu 35MPa j/w czyli:
wtr1. -20
wtr2. -24
wtr3. -20
wtr4. -44

Po około 60km po trasie zrobiło się:
wtr 1. 4
wtr 2. -24
rwt 3. 16
wtr 4. -16

później po mieście z godzinke:
wtr 1. 4
wtr 2. -8
wtr 3. -4
wtr 4. -16

Jak widać idzie w cały świat i ciągle nic nie stwierdzono, tzn nie wiem co i jak powinno być. Warunki się zmieniały, za każdym razem jest inna temp. silnika, inne są wskazania PID'ów PM i ich wartości.
Inne wartości takie jak ilość regeneracji DPFu czy parametry związane z EGR-em czy przepływką, ciśnieniami w listwie CR czy wydajność samej pompy CR podczas tzn przed kalibracją nie zmieniają się prawie nic.

Co innego natomiast podczas kalibracji ,wszystkie parametry co normalnie (na wolnych obrotach silnika) są stałe to po zainicjowaniu kalibracji diametralnie się zmieniają. Zmiany są znaczące i dają ogólny pogląd na to co się dzieje z silnikiem, np EGR zamyka się całkowicie, przepustnica otwiera się całkowicie, ciśnienie w listwie CR najpierw z normalnego 35MPa rośnie do 100MPa by podczas inicjacji/kalibracji poszczególnych wtrysków wzrosło do 140MPa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez borowa » 23 gru 2013, 13:40

To ja przedstawie swoje. Dodam tylko ze w weekend miałem problem (brak mocy w aucie) Po podlaczeniu elma wyskoczył błąd P0101 czyli przeplywka lub Nieprawidłowe połączenie, Nieszczelność w układzie dolotowym, Pęknięty lub nieszczelny kanał wlotowy za czujnikiem MAF, Obluzowane zaciski lub kanał wlotowy, otwarty obwód czujnika.
Rozebrałem i wyczyściłem EGR , przepustnice i przeplywke i sprawdziłem wszystkie przewody. Teraz wszystko działa tak jak powinno <jupi> (przynajmniej tak mi sie wydaje) ale do rzeczy.
Przed kalibracja wtr.

przy 35 MPa
wtr. 1. 24
wtr. 2. 36
wtr. 3 . – 12
wtr. 4 . – 48

przy 65 MPa
wtr. 1. -20
wtr. 2 . -28
wtr. 3. -4
wtr. 4 . -28

przy 100 MPa
wtr. 1. -8
wtr. 2 . 20
wtr. 3 . 4
wtr. 4 . -4

przy 140 MPa
wtr. 1 . 0
wtr. 2 . 24
wtr. 3 . 12
Dzisiaj kupiłem nowy filtr powietrza. Jak wymienię to zrobię tez kalibracje i dam znać czy te wartości się jakoś zmieniły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez Janusz626 » 2 sty 2014, 14:38

Witam, zrobiło się parę rzeczy ostatnio.
Po kalibracji mialem odpowiednio dla 36MPa:
1. -32
2. -40
3. -32
4. -28

Borykam się ostatnio z osłabieniem mocy na zimnym silniku, wtedy udało mi się uchwycić błąd P0106, skasowal się i jest ok.Nastepna sprawa to skasował się błąd wartości wtryskiwacze 512 w pozycji Kod błędu 2 trybu rejestrowania wartości wtryskiwacza, Pisałem wyżej. Teraz go nie mam i mam wartość zero "0" ponieważ skasowalem go jak się okazało starą metoda dla Mazdy poprzez odłączenie masy i wciśnięciu hamulca na 30sekund.
I przeprowadzilem ponowna kalibracje i wyszło odpowiednio przy 35MPa:
1. 0
2. -40
3. -12
4. -36
Oczywiście bez kodu błędu 512, myślałem ze jak zginał to cos będzie lepiej. Lepiej nie wiem czy się zrobiło ale.... nie widzę dalszego sensu badań chyba. Pojazd chyba na serwis, cos tam fachowo pewnie zrobią, lepiej ode mnie raczej i wtenczas podepne FORscana i odczytał co tam wypluje. Przez telefon dowiedziałem się o kalibracji przepustnicy i ustawieniu EGRa, brzmi obiecująco ;)

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 8 sty 2014, 00:40

A zobacz co mi wypluło z tego programu. Wiem że muszę jak najszybciej zrobić kalibrację, bo podczas ostatniej coś musiało zakłócić proces. Praca silnika o wiele gorsza jak wcześniej.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 11 sty 2014, 13:45

Byłem w serwisie na kalibracji wtryskow.
Dowiedzialem sie że:
1. Kalibracja wtryskiwaczy kabelkiem jest kalibracją awaryjną tylko, kabelkiem proces tylko zainicjuje korekty wtryskow pomijając stan czy konkretne prawidłowe położenie lub ustawienie EGRu i przepustnicy, będzie tylko brał pod uwagę DPF i jakieś temp silnika i spalin.
W serwisie IDS podczas kalibracji wtryskiwaczy alalizuje/ustawia/kalibruje EGR i przepustnice, ponadto DPF i temperatury, czyli caly proces. Kabelk pomija ustawienie/kalibracją EGRu i przepustnicy.
Wiec kabelki tak owszem czemu nie ale tylko wtedy gdy mamy EGR czy przepustnice ustawioną/skalibrowaną, nawet po czyszczeniu i demontażu !!!!

2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.

3. DPF, stan jego zapełnienia sadzami po wypalaniu podczas drogi powinien spaść do zera, czyli mowa o 100% zdolności regeneracji. Wartość PM_GEN.
Dopuszcza się wartość do max 5 po wypalaniu, jednak jeśli będzie juz 6 po wypalaniu czeka nas serwis i wymiana oliwy i wypalanie serwisowe.
Może się zdarzyć nawet ze zdolność regeneracyjna będzie niemożliwa, mówimy wtedy o wymianie bądź usunięciu filtra DPF.

4. Wypalanie w drodze może być najczesciej co 150km jeśli jest wszystko ok, jeśli cos nie będzie ok np wtryski paliwo lub dlawienie duszenie silnika niskie obroty na wysokim biegu wypalanie będzie częstsze niż co 150km ale do czasu jak jego zdolność regeneracji nie będzie schodzić ponizej wymaganego PM_GEN 5, będzie więcej niż 5 to kontrolka i check i serwis.
Mozliwe jest wypalanie również co 500km, jak również raz na zbiornik paliwa, zależy to od kondycji czy sprawnosci silnika, paliwa, i kierowcy. Nie ma mowy o określenie ze DPF wypalac się musi co 150-250km. Te kilometry to sa interwały ogólnego procesu regeneracyjnego DPFu czy tez wypalań sadzy.

Powyzsze co napisalem opiera się na porownaniu informacji od mechanika z serwisu, wiedzy jaką posiadm jak również informacjami z FORscan, jak również o własne zaobserwowane procesy podczas drogi np mialem wypalania dwa razy jak również raz na zbiornik paliwa, co nie było wg innych możliwe. Mechanik serwisowy to tylko mechanik, nie mowie ze gadal bzdury ale sens jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wojtek » 11 sty 2014, 13:55

Swiete slowa... ;)
Ps. Czy mozesz punkt 4 dodac do tematu migajaca kontrolka DPF?
Ten punkt dobrze podsumowuje I tlumaczy dlaczego wielu zapycha sobie filtr na autostradach... ,)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez muzygog » 5 mar 2014, 23:26

Janusz626 napisał(a):...tak się interesowałem PID'ami że mazda miała już dość i zdenerwowała się włączając kontrolkę której kierowca nie lubi i wypluła mi dwa błędy
P0102
P0045

Jak naprawiłeś ten błąd P0102, bo mnie właśnie wyskoczył?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 22:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez david22pl » 28 paź 2014, 17:16

Witam
Czy możliwe że pm_acc wynosi u mnie 26 ? Uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień, czy to może mieć wpływ czy faktycznie tyle jest nagromadzone i całkowicie zatkany dpf ?
Ostatnio edytowano 10 lut 2016, 18:19 przez rafałmazda, łącznie edytowano 2 razy
Powód: przywrócenie postu sprzed edycji
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:29
Posty: 18 (0/1)
Skąd: gdańsk
Auto: Mazda 3

Postprzez krystian77 » 29 paź 2014, 02:51

Pm_acc jest obliczane na podstawie danych z czynnika różnicy ciśnień. Może spadł lub pękł jeden z gumowych wężyków i stąd tak duża różnica ciśnień.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6